  • 1. Data: 2010-09-14 17:30:47
    Temat: Dokumentacja od dewelopera
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Witam,

    Drodzy Grupowicze - pytanie mam:

    Kupuje mieszkanie od dewelopera. Czy ma on obowiązek dostarczyć mi
    aktualną dokumentację rysunkową mieszkania (np sieci wod-kan czy
    elektrycznej)?

    A co jeśli dostarcza mi dokumentację projektową, która różni się od
    stanu faktycznego. Czy musi dostarczyć mi informacje skąd wzięły się
    różnice pomiędzy projektem a wykonaniem?

    --
    michal

  • 2. Data: 2010-09-14 17:33:12
    Temat: Re: Dokumentacja od dewelopera
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-09-14 19:30, Michał pisze:

> [...]
    > stanu faktycznego. Czy musi dostarczyć mi informacje skąd wzięły się
    > różnice pomiędzy projektem a wykonaniem?

    Jeśli jeszcze nie kupiłeś, to Ty ustalasz warunki. Godzisz się albo nie
    na warunki dewelopera.
    Jeśli już kupiłeś, to czytaj umowę, którą podpisałeś.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2010-09-14 18:00:42
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...eu>

    Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl> napisał w wiadomości grup

    > Dziękuję.
    > Pozdrawiam.
    > SQLwiel.

    Nie podłączaj się łosiu pod mój nick tylko wymyśl se własny.

    --
    SQLwysyn

  • 4. Data: 2010-09-14 18:23:38
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie SQLwiel w liscie z dnia 2010-09-14 19:33 napisala
    nastepujace slowa:

    > Jeśli jeszcze nie kupiłeś, to Ty ustalasz warunki. Godzisz się albo nie
    > na warunki dewelopera.
    > Jeśli już kupiłeś, to czytaj umowę, którą podpisałeś.

    Jasna sprawa. A co gdy umowa nie precyzuje tego, a deweloper sam
    dostarczył dokumentację niezgodną ze stanem rzeczywistym?

    --
    michal

  • 5. Data: 2010-09-14 20:37:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >>

    > Jasna sprawa. A co gdy umowa nie precyzuje tego, a deweloper sam
    > dostarczył dokumentację niezgodną ze stanem rzeczywistym?

    Jeśli gdybyś wiedział, że stan faktyczny jest inny nie zawarł byś umowy, to
    mamy przesłanki do oszustwa. Pytanie, jakie straty poniosłeś.

  • 6. Data: 2010-09-15 07:37:30
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Jeśli gdybyś wiedział, że stan faktyczny jest inny nie zawarł byś
    > umowy, to mamy przesłanki do oszustwa. Pytanie, jakie straty
    > poniosłeś.

    Bez przesady. Nie zawarłby umowy gdyby wiedział, że kabel albo rura
    idzie nieco inną trasą? No i gdzie korzyść majątkowa "oszusta"?

  • 7. Data: 2010-09-15 14:49:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:i6pt40$jis$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Bez przesady. Nie zawarłby umowy gdyby wiedział, że kabel albo rura idzie
    > nieco inną trasą? No i gdzie korzyść majątkowa "oszusta"?

    Ja pytam, a nie twierdzę. W niektórych wypadkach tak lub inaczej
    poprowadzona rura akurat może mieć dla kogoś znaczenie.

  • 8. Data: 2010-09-15 16:30:12
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Robert Tomasik napisal:
    > Ja pytam, a nie twierdzę. W niektórych wypadkach tak lub inaczej
    > poprowadzona rura akurat może mieć dla kogoś znaczenie.

    Sprawa wbrew pozorom nie jest trywialna. Znajomy miał sytuację,
    gdy dopiero przy "fizycznym" odbiorze mieszkania okazało się,
    że przez sufit salonu leci podciąg, nieźle opuszczony względem
    reszty płaszczyzny sufitu. W projekcie nie było, w wizualizacjach
    nie było. Okazało się, że modyfikacja wprowadzona w trakcie budowy
    przez kierownika budowy na zasadzie 'wpis w dzienniku'. Niezłe, co?
    Skończyło się wymianą pism przedprocesowych i ostatecznie zmianą
    lokalu na taki bez podciągu.

    A już zupełnie na serio: projekt powinien być częścią składową umowy
    podpisywanej z deweloperem. Bo inaczej to wychodzi Radio Erewań.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2010-09-15 17:08:29
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Alek wrote:

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Bez przesady. Nie zawarłby umowy gdyby wiedział, że kabel albo
    > rura idzie nieco inną trasą? No i gdzie korzyść majątkowa
    > "oszusta"?

    Jeśli - gdybyś.
    Dziwna konstrukcja zdania, ale chyba chodzi o taki sens:
    Gdyby zachodziła hipotetyczna sytuacja że gdyby wiedział o innym
    przebiegu instalacji, to by nie zawarł umowy...
    Czyli gdyby ten inny przebieg miał znaczenie na tyle duże że nie
    zawarłby umowy.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2010-09-15 17:58:33
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Jacek_P w liscie z dnia 2010-09-15 18:30 napisala
    nastepujace slowa:

> [...]
    > przez kierownika budowy na zasadzie 'wpis w dzienniku'. Niezłe, co?
    > Skończyło się wymianą pism przedprocesowych i ostatecznie zmianą

    No właśnie dokładnie o czymś takim myślę. Jak w "Alternatywy 4" - przez
    środek np kuchni biegnie rurka, która wg planu miała iść w ścianie.

    Czy zatem w takiej sytuacji (niezgodność stanu faktycznego z projektem)
    można "poprosić" o naprawę?

    A czy jeśli zmiana wprowadzona została podczas budowy, to deweloper musi
    przedstawić jakikolwiek dokument potwierdzający ten fakt?

    --
    michal