  • 51. Data: 2008-11-05 14:53:58
    Temat: Re: Dokument tożsamości ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:
    > Użytkownik armar napisał:
    > [..]
    >
    > To podejdź do komisariatu i spróbuj zgłosić utratę dowodu :)
    >
    > Zapytają grzecznie czy ktoś Ci ukradł czy zgubiłeś.
    > Jak to drugie to wypędzą Cię w try miga. :)

    Bo utratę dowodu zgłasza się tam gdzie się go dostało a nie na policji.

  • 52. Data: 2008-11-05 14:56:55
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "gargamel" <s...@d...na> naskrobał/a w

    > to się nazywa kolejny ukryty podatek:O(
    > a ten doniuś takie cuda opowiadał, że podatki poobniża, że do
    > irlandi nie będzie trzeba jeździc bo tu będzie irlandia:O(

    Nie żebym był miłośnikiem obecnego premiera, ale to nie on wymyślił
    wprowadzenie nowych dowodów.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 53. Data: 2008-11-05 15:15:03
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    > Być może. Niemniej jednak nie ma to znaczenia w tej dyskusji.

    Ale w cytowanym art 65 nie ma slowa o "dokumencie tozsamosci" a utrudnianiu
    w _ustaleniu_ tozsamosci.
    Paragraf 2 wymusza udzielenie "wiadomosci" LUB "dokumentu" ustalajacego
    tozsamosc - nie jest napisane ze _musi_ to byc
    _dokument tozsamosci_ (czyli Dowod Osobisty)

    Adam

  • 54. Data: 2008-11-05 15:24:04
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    Użytkownik "Pomidor" <******@gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > w uzasadnieniu wyroku jest:
    >
    > "wbrew obowiązkowi nie okazał umundurowanemu funkcjonariuszowi policji
    > dokumentu tożsamości pomimo że posiadał go przy sobie to jest o
    > wykroczenie z art. 65/2"

    W artykule nie ma slowa o "dokumencie tozsamosci". Nalezy udzielic
    "wiadomosci" lub okazac "dokument" umozliwiajacy
    ustalenie tozsamosci . Prawo jazdy spelnia te wymagania.

    Adam

  • 55. Data: 2008-11-05 16:53:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Adam L. pisze:
> [...]
    > "wiadomosci" lub okazac "dokument" umozliwiajacy
    > ustalenie tozsamosci . Prawo jazdy spelnia te wymagania.

    Użycie spójnika lub oznacza, że wystarczy spełnić jeden z warunków,
    aby nastąpiło wykroczenie.

    Bez znaczenia jest fakt, że zostało okazane prawo jazdy. Karalne jest
    nieokazanie posiadanego dokumentu na żądanie, co nastąpiło.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 56. Data: 2008-11-05 21:44:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale on pisze w sensie obowiązku wyrobienia dowodu, niekoniecznie
    > posiadania/noszenia przy sobie.

    Nie za bardzo widzę związek zatem z omawianym przez nas zagadnieniem.

  • 57. Data: 2008-11-05 21:46:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "armar" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Prawdopodobnie sprawdzili, że DO został wyrobiony,
    > oraz że nie został zgłoszony fakt jego zagubienia.

    Co wcale nie przeszkadza w pozostawieniu go w domu lub innym miejscu.

    > Z tego co słyszałem, to zgubienie (oraz kradzież) DO i paszportu
    > trzeba od razu zgłaszać na Policji.

    Zgubienie zgąłsza się w organie, który dokument wydał. Kradziez Policji i
    nie ma czegoś takiego, jak zgłoszenie "od razu". W wypadkach wątpliwych
    warto kilka dni poczekać, bo dokumenty lubią sie znajdywać i być odsyłane.
    Odpada kłopot z wyrabianiem nowych.

  • 58. Data: 2008-11-05 21:47:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:1fxo1y7x9nwh$.dlg@habeck.pl...

    > To jak nie okazał, to skąd wiedzieli, że jednak miał?

    Mogli go obszukać, a może osadzali go na izbie wytrzeźwień i się tam
    znalazł.

  • 59. Data: 2008-11-05 21:49:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie zrozumiałeś pytania: "skąd wiedzieli, że jednak miał dowód przy
    > sobie"? Bo nieokazanie dowodu, jeśli zostawiło się go w domu, nie jest
    > wykroczeniem.

    Do głowy z praktyki przychodzą mi następujące możliwości:

    1) Dokument znalazł się podczas osadzania w Izbie Wytrzeźwień lub
    Pomieszczeniach dla zatrzymanych.

    2) Dokonano sprawdzenia odzieży i przy okazji znalazł się dowód.

    3) Legitymowany (był pijany - przypomnę), sam powiedział, że ma dowód, ale
    im nie pokaże, bo nie musi - więc go przeszukali i znaleźli.

    Pewnie jeszcze z kilka innych możliwości mniej prawdopodobnych może
    wchodzić w rachubę.

  • 60. Data: 2008-11-06 14:03:19
    Od: komar <k...@1...cc>

    Goomich pisze:
    > "gargamel" <s...@d...na> naskrobał/a w

    > Nie żebym był miłośnikiem obecnego premiera, ale to nie on wymyślił
    > wprowadzenie nowych dowodów.

    nie deklarował także zniesienia opłat za wydawanie