  • 111. Data: 2010-02-11 14:22:34
    Temat: Re: Dni służb mundurowych policzone!
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > Są. Pomijam przypadki łamania prawa, bo wtedy każdy jest biedny, bo może
    > paść ofiarą przestępstwa.

    > Mogą odmówić przyjścia, najwyżej dostaną wymówienie. Policjant - nie.
    >
    > I policjant nie dostaje ekstra kasy "za dostępność".

    > No, jakby policjanci mieli zadaniowy tryb pracy (i zadaniowe
    > wynagrodzenie), to by mogli iść na emeryturę po 10 latach - i to kilka
    > razy lepszą, niż teraz po 15.
    >
    > Każde odebranie telefonu, każda notatka służbowa, każdy przesłuchany (za
    > każdą minutę)... Uuu, liczniki by się grzały do czerwoności! ;->

    Czyli dla działalności gospodarczej emerytura po 15 latach. Do tego
    prowadzi branie powyższych bzdur na poważnie.

    --
    Liwiusz

  • 112. Data: 2010-02-11 14:30:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Czyli dla działalności gospodarczej emerytura po 15 latach.

    Z tego, co uzbiera? Jeśli o mnie chodzi - może być nawet po roku.

  • 113. Data: 2010-02-11 14:35:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Z tego, co uzbiera? Jeśli o mnie chodzi - może być nawet po roku.

    I tak samo z policjantami. Czyli wracamy do początku: mają zarabiać
    więcej. Niechby nawet te "więcej" było finansowane z długu publicznego.
    Przynajmniej będzie wiadomo ile tego długu jest. Teraz mają naobiecywane
    emerytury, które:

    - niewiadomo tak naprawdę ile będą kosztować
    - nie wliczają się do długu państwa, mimo że nim są
    - mogą być odebrane większością głosów.

    --
    Liwiusz

  • 114. Data: 2010-02-11 15:55:36
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 11 Lut, 15:11, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > No nie, przecież legalnie taki sprzdawca ze sklepu może zostać zmuszony
    > do przyjścia z powrotem do roboty po 12-godzinnym sklepowym dyżurze ;->

    W syatemie zadaniowym czas nie jest ewidencjonowany.

    > Mogą odmówić przyjścia, najwyżej dostaną wymówienie. Policjant - nie.

    Bo co? Zaszczela go?

    > Każde odebranie telefonu, każda notatka służbowa, każdy przesłuchany (za
    > każdą minutę)

    Niby dlaczego za kazda minute? Ty chyba nie wiesz co oznacza zadanie.
    Dostaje kase za skuteczne przesluchanie. Jak mu to zajmuje 10 godzin,
    to juz jego sprawa.

  • 115. Data: 2010-02-11 16:14:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KRZYZAK pisze:

    > W syatemie zadaniowym czas nie jest ewidencjonowany.

    Jest, normy godzinowe też nie mogą być przekroczone. Nie można dać
    zadania i kazać je robić 24h.

    > Niby dlaczego za kazda minute? Ty chyba nie wiesz co oznacza zadanie.
    > Dostaje kase za skuteczne przesluchanie. Jak mu to zajmuje 10 godzin,
    > to juz jego sprawa.

    W ogóle dyskusja jest jałowa, bo zaczyna się z błędnego założenia.
    Emerytura bowiem (jeśli zastosować definicję z wikipedii) to
    "świadczenie pieniężne mające służyć jako zabezpieczenie bytu na starość
    dla osób, które ze względu na wiek nie posiadają już zdolności do pracy
    zarobkowej".

    Emeritius - łac. zasłużony.

    Nijak nie uda się wykazać, że 35-letni policjant nie jest zdatny do
    pracy zawodowej i że jest stary.

    Z kolei jeśliby przyjąć założenie, że emerytura należy się nie temu,
    kto na nią oszczędził, tylko temu kto najciężej pracował, to trudno
    obronić zdanie, że każdy policjant pracuje tak samo ciężko. Jak również
    trudno wytłumaczyć, dlaczego zależność między czasem przejścia na
    emeryturę a ciężarem pracy nie występuje w innych zawodach, np. kierowca
    taksówki osobowej ma lżejszą pracę niż kierowca TIRa itp.

    Argumenty podawane wśród obrońców policyjnych emerytur nie
    przedstawiają zatem żadnej spójnej i logicznej wartości. Poza jednym -
    wypłacanie emerytur, zamiast wyższych wynagrodzeń, pozwala ukryć
    ("zamieść pod dywan") aktualny dług publiczny. Poza tym jest nieuczciwe
    wobec samych policjantów, którzy zostaną w przyszłości na lodzie, jak
    już kasa państwa okaże się pusta. A okaże się prędzej czy później.

    --
    Liwiusz

  • 116. Data: 2010-02-11 16:21:45
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 11 Lut, 17:14, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Jest, normy godzinowe te nie mog by przekroczone. Nie mo na da
    > zadania i kaza je robi 24h.

    Nie jest. Kodeks Pracy nie naklada takiego obowiazku.

  • 117. Data: 2010-02-11 16:25:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KRZYZAK pisze:

    > Nie jest. Kodeks Pracy nie naklada takiego obowiazku.

    art. 140
    W przypadkach uzasadnionych rodzajem pracy lub jej organizacją albo
    miejscem wykonywania pracy może być stosowany system zadaniowego czasu
    pracy. Pracodawca, po porozumieniu z pracownikiem, ustala czas niezbędny
    do wykonania powierzonych zadań, uwzględniając wymiar czasu pracy
    wynikający z norm określonych w art. 129.

    art. 129
    § 1. Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40
    godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie
    rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem § 2 oraz
    art. 135-138, 143 i 144.

    § 2. W rolnictwie i hodowli, a także przy pilnowaniu mienia lub ochronie
    osób może być wprowadzony okres rozliczeniowy nieprzekraczający 6
    miesięcy, a jeżeli jest to dodatkowo uzasadnione nietypowymi warunkami
    organizacyjnymi lub technicznymi mającymi wpływ na przebieg procesu
    pracy - okres rozliczeniowy nieprzekraczający 12 miesięcy. Nie jest
    jednak dopuszczalne stosowanie przedłużonego okresu rozliczeniowego w
    systemach czasu pracy, o których mowa w art. 135-138.

    --
    Liwiusz

  • 118. Data: 2010-02-11 16:42:42
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 11 Lut, 17:25, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > pracy. Pracodawca, po porozumieniu z pracownikiem, ustala czas niezbędny
    > do wykonania powierzonych zadań, uwzględniając wymiar czasu pracy
    > wynikający z norm określonych w art. 129.

    Wlasnie ustalany jest wymiar czasu pracy. Rzeczywisty czas pracy nie
    jest ewidencjonowany.

  • 119. Data: 2010-02-11 16:53:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KRZYZAK pisze:

    > Wlasnie ustalany jest wymiar czasu pracy. Rzeczywisty czas pracy nie
    > jest ewidencjonowany.

    Ale nie może przekraczać norm dobowych, tygodniowych i takich podobnych.

    --
    Liwiusz

  • 120. Data: 2010-02-11 17:04:58
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 11 Lut, 17:53, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Ale nie może przekraczać norm dobowych, tygodniowych i takich podobnych.

    To zastrzezenie w art.140 jest po to, zeby nie ustalac zadan
    niemozliwych do wykonania w ramach wymiaru czasu pracy z art.129.
    A pozniej w praktyce pracodawce nie interesuje, ze po 12h pracy i 3h
    drzemki pracownik dalej realizuje swoje zadanie.