  • 1. Data: 2010-02-13 13:54:53
    Temat: Trwa czacowanie strat - czyli zysku 30 tysęcy urzytkowników
    Od: ".Artur." <onet_mekar{beztego}@poczta.onet.pl>

    http://wiadomosci.onet.pl/2128153,11,policja_zlikwid
    owala_forum_wymiany_filmow,item.html

    "Policja zlikwidowała forum wymiany filmów
    Internetowe forum służące nielegalnej wymianie filmów i plików muzycznych
    zlikwidowała lubelska policja. Miało ponad 30 tys. użytkowników; jego
    organizatorom grozi do 5 lat więzienia."

  • 2. Data: 2010-02-13 14:17:18
    Od: ER <e...@p...onet.pl>

    .Artur. napisał(a):
    > http://wiadomosci.onet.pl/2128153,11,policja_zlikwid
    owala_forum_wymiany_filmow,item.html

    "Założyli oni stronę internetową, na której umieszczano linki do filmów
    i plików muzycznych znajdujących się na różnych serwerach. Użytkownicy
    forum mogli je sobie ściągać, a także umieszczać linki do swoich
    zasobów. Można też było za pośrednictwem tej strony odtwarzać filmy w
    czasie realnym, bez konieczności ściągania ich na swój komputer"

    Mam pytanie dla lepiej znajacych prawo. Pomijajac ostatnia opcje (czyli
    mozliwosc odtworzenia filmu bezposrednio via www) to od kiedy linki do
    filmow i plikow muzycznych jest nielegalne? O ile sie orientuje scigane
    (z KC?) jest udostepnianie w/w materialow (zakladam ze nie udostepniamy
    programow - bo wtedy KK) a oni nie udostepniali w/w plikow a jedynie
    linki do nich.

    Jak to jest w rzeczywistosci?
    Er
    mailto:er2002@##WYKASUJ##poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2010-02-13 14:19:16
    Od: ER <e...@p...onet.pl>

    .Artur. napisał(a):
> [...]

    czasie realnym, bez konieczności ściągania ich na swój komputer"

    Mam pytanie dla lepiej znajacych prawo. Pomijajac ostatnia opcje (czyli
    mozliwosc odtworzenia filmu bezposrednio via www) to od kiedy samo
    umieszczenie linkow do filmow i plikow muzycznych jest nielegalne? O ile

  • 4. Data: 2010-02-13 14:25:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    .Artur. pisze:
> [...]
    > zlikwidowała lubelska policja. Miało ponad 30 tys. użytkowników; jego
    > organizatorom grozi do 5 lat więzienia."

    A z jakiego paragrafu?

    Jest paragraf za rozpowszechnianie informacji, gdzie zachodzi
    rozpowszechnianie?

    Pytanie retoryczne: kiedy wreszcie polska policja przestanie traktowana,
    jak psy na smyczy zagranicznych koncernów?

  • 5. Data: 2010-02-13 14:41:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ER" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mam pytanie dla lepiej znajacych prawo. Pomijajac ostatnia opcje (czyli
    > mozliwosc odtworzenia filmu bezposrednio via www) to od kiedy samo
    > umieszczenie linkow do filmow i plikow muzycznych jest nielegalne? O

    Moim zdaniem nie jest karalne. Poczekajmy, co powie na to sąd. Ale być może
    poza linkami coś innego im będzie zarzucone.

  • 6. Data: 2010-02-13 15:46:29
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-13 15:41, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Moim zdaniem nie jest karalne. Poczekajmy, co powie na to sąd. Ale być
    > może poza linkami coś innego im będzie zarzucone.

    "Policja przeszukała mieszkania organizatorów forum z powiatu
    kraśnickiego, oraz trzech najaktywniejszych użytkowników z województw
    mazowieckiego, śląskiego i małopolskiego. Zabezpieczyła sześć komputerów
    oraz 150 płyt DVD i CD z nielegalnie uzyskanymi filmami i muzyką."
    Dostaną za to co mają na twardych dyskach plus za to co z tych
    dysków sami udostępnili.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-02-13 16:06:37
    Temat: Re: Trwa szacowanie strat - czyli zysku 30 tysięcy uzytkowników
    Od: Arek <a...@e...net>

    ER pisze:
    [..]
    > Jak to jest w rzeczywistosci?

    W rzeczywistości żyjesz w Policyjnej Republice Buraczanej
    - dla niepoznaki zwaną Rzeczpospolitą Polską - w której
    wszystko jest karalne, nawet jak nie jest.
    Nawet za seks - a może nawet jego brak - z prostytutką możesz
    dostać 2 lata i 3 miechy na sztywno.
    A niby nie jest to karalne :)

    Dlatego rapidshare wrzuta itd. działają bez problemu,
    natomiast każdy inny serwis ma problemy.
    I słusznie.
    Trzeba tępić idiotów co zakładają takie rzeczy w Najjaśniejszej
    zamiast postawić serwer w Chinach (Hong Kongu) czy Indiach.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 8. Data: 2010-02-13 16:19:27
    Od: "marek" <m...@N...pl>

    wiadomości news:4b76b647$1@news.home.net.pl...
    owala_forum_wymiany_filmow,item.html

    > A z jakiego paragrafu?
    >
    > Jest paragraf za rozpowszechnianie informacji, gdzie zachodzi
    > rozpowszechnianie?
    afaik byly wyroki sadow wskazujace ze samo umieszczanie linkow do tresci
    umieszczonych przez kogos bylo traktowane jak rozpowszechnianie ale to kilka
    lat temu.
    Od jakiegos czasu w UE obowiazuje dyrektywa wylaczajaca odpowiedzialnosc
    uslugodawcy (cos na wzor DMCA) w przypadku naruszenia prawa przez
    uzytkownikow pod warunkiem zachowania nalezytej starannosci.

    Jezeli wlasciciele forum *tylko* zalozyli forum i ludzie na nim zaczeli sie
    wymieniac warezem to raczej nie powinni nic im zrobic (chyba ze olewali
    zadania firm do usuniecia chronionych tresci).
    Ale znajac zycie, to wlasciciele sami za pewne wrzucali material, kopiowali
    linki z innych serwisow, czy naklaniali innych do tego (naklanianie do
    popelnienia przestepstwa tez jest przestepstwem) wiec wtedy nie bedzie tak
    rozowo... :)
    Wiadomo w ogole o jakie forum chodzi? Bo takich for w internecie jest
    pelno... nawet polskich a tutaj wielki sukces bo zamkneli jedna strone
    prowadzona przez kilku dzieciakow.

    > Pytanie retoryczne: kiedy wreszcie polska policja przestanie traktowana,
    > jak psy na smyczy zagranicznych koncernów?
    pewnie wtedy kiedy bedzie dobrobyt w mysl pewnego dowcipu:

    Trzy głowy państwa A. Kwaśniewski, W. Putin, G. Bush miały spotkanie, na
    wysokim szczeblu.
    Bóg zstąpił z nieba do trzech prezydentów, ci widząc go zaczęli pytać.
    - Czy USA zawsze będą potęgą na świecie? - spytał Bush.
    - Nie, za 300 lat małe państwo pokona Stany Zjednoczone - odpowiada Bóg.
    - O, to nie za mojej kadencji - ucieszył się Bush.
    Drugi pyta Putin.
    - Czy Rosja zawsze będzie miała najwięcej broni na świecie?
    - Nie, za 300 lat małe państwo wyprodukuje najwięcej i najnowocześniejszą
    broń - odpowiada Bóg
    - O, to nie za mojej kadencji.
    Kolej na Kwaśniewskiego, więc pyta.
    - Boże a czy w Polsce kiedyś będzie dobrobyt?
    Na to Bóg...
    - O, to nie za mojej kadencji.

  • 9. Data: 2010-02-13 17:10:44
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 13 Lut, 16:46, RadoslawF <r...@w...pl> wrote:
    >"z nielegalnie uzyskanymi filmami i muzyką."

    Jak mozna w Polsce nielegalnie UZYSKAC filmy i muzyke?

    Przeciez uzyskanie (z naruszeniem praw autorskich) filmow i muzyki
    nie jest w Polsce karalne... Co innego udostepnianie.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 10. Data: 2010-02-13 17:18:51
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-13 14:54, .Artur. pisze:
> [...]
    > zlikwidowała lubelska policja. Miało ponad 30 tys. użytkowników; jego
    > organizatorom grozi do 5 lat więzienia."

    Szkoda, ze nie podali nazwy tego forum, czy linka.

    --
    animka