  • Data: 2007-11-28 20:58:09
    Temat: Dłużnik solidarny zmarł przed wydaniem wyroku.
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sprawa o ochronę naruszonego posiadania.
    Jest sobie mała wspólnota mieszkaniowa. I jest prawomocne
    postanowienie sądu określające jak współwłaściciele nieruchomości
    (czyli właściciele konkretnych lokali) mają korzystać z określonych
    części wspólnych nieruchomości.
    Jeden ze współwłaścicieli (małżeństwo) naruszył prawo innego
    współwłaściciela samowolnie zajmując część im nienależną.
    Ów pozwał małżonków by sąd nakazał im zaprzestanie korzystania.
    Wyrok zapadł po myśli powoda, jednak zaraz okazało się, że pozwana
    zmarła krótko przed wydaniem wyroku (jej mąż, dłużnik solidarny
    nadal żyje). Sąd uchylił orzeczenie i postępowanie zawiesił (art.174).
    Co wierzyciel może robić w tej sytuacji? Sprawa jest świeża więc
    postępowanie spadkowe nie jest zakończone (a może nawet nie jest
    wszczęte?). Nie chce on czekać, nie chciałby też pozywać wszystkich
    spadkobierców bo to sprawę nadzwyczajnie skomplikuje. Wiem że jest
    jakaś opcja z kuratorem (kuratorem spadku?) ale nie wiem jak to
    w praktyce działa i jakie koszty pociąga.
    Poradźcie co robić i czy spieszyć się czy wręcz przeciwnie czekać
    (na co i ile?)?