  • Data: 2008-12-01 21:41:40
    Temat: Dłuuuugi okres opuszczenia mieszkania po sprzedaży
    Od: "Mareczek" <b...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jakiś czas temu sprzedałem mieszkanie. Niby nic nadzwyczajnego, oprócz może
    faktu że w akcie notarialnym został zapisany termin opuszczenia mieszkania
    przeze mnie do dnia 31 grudnia 2010, czyli za ponad 14 miesięcy od aktu.
    Kupujący się zgodził na takie warunki.
    Na poczet tak długiego opuszczenia lokalu nawet nie specjalnie zszedłem z
    ceny, kupujący chyba nieco "strachliwy" był i z tego co mówił wywnioskowałem
    że w obliczu kryzysu chce jak najszybciej "uciec" z pieniędzmi z banku i
    ulokować w bezpieczne nieruchomości.
    Teraz kupujący się do mnie zgłasza, że "znajomy" go postraszył że taki długi
    termin może dla niego oznaczać kłopoty jak się US dopatrzy i uzna że w ten
    sposób ominął umowę wynajmu, no i on teraz chciałby ze mną zawrzeć umowę
    najmu, wpiszemy że czynsz najmu do 31 grudnia 2010 zapłaciłem w całości a on
    odprowadzi od tego podatek. Teoretycznie dla mnie nie będzie żadnych
    dodatkowych kosztów.
    Jednak rodzą się we mnie pytania:
    Czy rzeczywiście US może się "przyczepić"? W akcie notarialnym termin
    opuszczenia lokalu jest wyraźnie zaznaczony, cena sprzedaży nie została w
    żaden sposób zaniżona (blok w w-wie na Mokotowie z 2000 roku, 1 pokój 35m +
    garaż standard całkiem średni, żadne marmury - sprzedane za 360.000 zł - co
    daje cenę ponad 10tys za metr).
    Czy w ogóle można zawrzeć umowę najmu na czas, kiedy wg aktu notarialnego
    mogę
    formalnie w nim mieszkać?
    Czy w ogóle jest sprecyzowane gdzieś kiedy mieszkanie powinno być wydane po
    zapłacie? Przyznaje że pieniądze w pełnej kwocie z umowy były u mnie na
    koncie
    następnego dnia po akcie.

    Aha w akcie notarialnym wpisaliśmy że do czasu wydania ja ponoszę wszelkie
    opłaty związane z mieszkaniem, czyli czynsz, gaz, prąd itp.