  • Data: 2008-12-01 22:39:12
    Temat: Re: Dłuuuugi okres opuszczenia mieszkania po sprzedaży
    Od: "Mareczek" <b...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pewnego dnia Robert Tomasik napisał:
    > Użytkownik "Mareczek" <b...@j...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Moim zdaniem jego obawy są bezpodstawne. W końcu spokojnie można
    > przyjąć, że ewentualny czynsz został rozliczony wartością mieszkania.

    Gdyby umowa sprzedazy byla wyzsza o zalozmy 30.000 zl (15 mies x 2 tys) i ja
    potem normalnie bym wynajal to mieszkanie to czy w takiej opcji US nie uzna
    ze zostal oszukany "podwojnie"?
    1. bo zanizylismy wartosc transakcji sprzedazy o te 30.000 - od tego
    nalezaloby tez odprowadzic 2% PCC
    2. od ukrytego czynszu najmu czyli tych 30.000 USowi nalezy sie tez normalne
    19% podatku dochodowego od wynajmujacego wlasciciela.

    Tyle ze tak jak pisalem wlasciwie nie ma podstaw do takiej interpretacji.
    Cena sprzedazy byla naprawde "rynkowa" nic nie zanizona. Po prostu spotkalo
    sie dwoje ludzi, z jednej strony ja sprzedajacy ktoremu nowe mieszkanie sie
    wybuduje za ok rok - i tak naprawde az tak bardzo mi sie nie spieszylo ze
    sprzedaza i kupujacy ktoremu moje (no juz nie moje) M1 sie bardzo spodobalo
    i koniecznie chcial za nie zaplacic i gotowy byl i jest poczekac na nie
    ponad rok nie zadajac ode mnie zadnego czynszu itp.