  • 151. Data: 2004-11-18 17:15:14
    Temat: Re: Dialer- wypowiedz przedstawicielaTPSA
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia 18 Nov 2004 16:00:23 +0100, januszek <j...@p...irc.pl> napisał:

    > Rodrig Falkenstein napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > A nastepnie jakas czesc tych pieniedzy wplaca na konto kogos kto
    > umiescil w sieci dialera lub inne tego typu gowno.

    Nie, TPSA realizuje żądane połączenie. O oczekuje, że abonent zwróci
    związane z tym koszty. W tym koszty połączenia z numerem premium.

    --
    Falkenstein

  • 152. Data: 2004-11-18 17:22:06
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2004 16:53:08 +0100, Rymasz <m...@p...onet.pl>
    napisał:

    > Sasiada to jeszcze jakos do odpowiedzialnosci scigniesz. Natomiast
    > ile jest takich przypadkow, gdzie oszusta ciezko namierzyc? Jakie sa
    > koszta postepowan, dochodzen? Kto placi za to gdy winowajca sie
    > nie znajdzie? Ile ludzie maja problemow, gdy sa stawiani w takich
    > sytuacjach? Operator czeka na wyjasnienia sprawy, czy egzekwuje
    > naleznosci, a pozniej "sie zobaczy"? Ile emocji rodza takie sprawy?
    > Ile tragedii? Jaki jest rzeczywisty koszt spoleczny?

    Ale czym różni się wykręcenie numeru przez sąsiada od wykręcenia numeru
    przez dialer?
    Niczym. I tu i tu telekomunikacja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za
    to jakie numery abonent wykręca.

    > Przypominam, ze w dyskusji raczej chodzi o to "dlaczego operator
    > powinien defaultowo wylaczac takie numery" (lub nieco wybiegajac:
    > kazdy okresla sobie na wstepie gorny limit kasy). Nie jest w zaden
    > sposob jakas wolnosc ograniczana. Ewentualnie operatora, ale jakby
    > go nie ograniczac w zaden sposob to dopiero by sie dzialo :) Chcesz,
    > poszerzasz o to na czym ci zalezy. Spedzasz na to tyle samo czasu,
    > ile teraz na to, zeby sie obronic przed naduzyciami. Czyz nie?

    Owszem. najlepiej jakby wszystko było zablokowane. Ale nie jest.

    --
    Falkenstein

  • 153. Data: 2004-11-18 17:43:55
    Od: Wojo<w...@g...pl>

    > Widzę, że pękasz. Jak widać po linku Twoje przekonanie, że nic Ci
    nie
    > włazi na komputer rozbiło się o kant Twojej pychy.

    ROTFL :-)))
    Jak widać po linku jesteś lamerem, który nie wie że podał link do
    spiraconej gry ;-)

    zdrówka
    Wojtek

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 154. Data: 2004-11-18 17:44:13
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 18 lis o godzinie 17:29, na pl.soc.prawo, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Pytanie w takim razie brzmi - CO WYŁACZAĆ? 0700, 701? 0 300? 00284? A
    > czemu nie 0037 (pisałem tu wcześniej o dialerze kierującym mnie do
    > Estonii...)

    Nadal nie widzę problemu.
    Ja na "twardo" zablokowałem w `97r. połączenia 0-7xx /obecnie obejmuje ta
    blokada również 0-300/ a za dodatkowe 3,00 zł netto mam pakiet usług
    dodatkowych, m.in. blokowanie ze swojej stacji abonenckiej 4 poziomów
    połączeń:
    1 - połączeń poza granice kraju
    2 - połączeń międzynarodowych i międzymiastowych
    3 - połączeń strefowych, międzynarodowych i międzymiastowych
    4 - możliwe tylko połączenia z numerami alarmowymi
    Przy pięciokrotnym błędnym wbiciu hasełka - blokowane jest korzystanie z
    niego do północy tego dnia.

    Ale współrodacy /większość/ wyznaje zasadę - "mnie sie należy i basta" -
    nie zabezpieczy sie jeden z drugim, nie przeczyta umowy kredytowej, nie
    zerknie do gwarancji ale jak już coś się za jakiś czas trafi to wini cały
    świat - z wyjątkiem siebie.
    A wystarczy tylko być przewidującym, starać sie myśleć "ten mnie będzie
    chciał wydymać", co by tu zmienić w umowie .... ale to zbyt trudne dla
    większości ... ;)

    BTW - bynajmniej nie mam tutaj Ciebie na myśli Macieju B.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 155. Data: 2004-11-18 17:49:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Pytanie w takim razie brzmi - CO WYŁACZAĆ? 0700, 701? 0 300? 00284? A
    > czemu nie 0037 (pisałem tu wcześniej o dialerze kierującym mnie do
    > Estonii...)

    Niczym te przyslowiowe rzepy przyslowionego ogona - przyczepiliscie sie
    do tego blokowanie mimo tego, ze w nawale tych wszystkich postow zostalo
    zaproponowane najlepsze rozwiazanie. Klient dzwoni sobie na numer 07xx,
    ciocia TePsa wystawia mu 0,29 gr za kazde 3 minuty a firma swiadczaca
    uslugi po drugiej stronie zestawionego przez ciocie polaczenia wystawia
    naszemu klientowi fakture/rachunek. Klient dostanie rachuneczek,
    przeczyta sobie sume i nazwe uslugi z ktorej skorzystal, na fakturce bedzie
    mial podany adresik kontaktowy i nuemrek telefonu zeby mogl zadzwonic i
    sprawe wyjasnic... I CIOCIA nie bedzie miala klopotow, nikt nie bedzie
    nawial ja zeby cokolwiek i komukolwiek blokowala etc. Czy istnieje
    przepis zabraniajacy Cioci w taki sposob rozwiac problem? Czy moze
    Ciocia nie jest zainteresowana pozbyciem sie wplywow jakie generuja
    "problematyczne" polaczenia z numerami ekstra platnymi?

    j.

  • 156. Data: 2004-11-18 17:51:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rodrig Falkenstein napisał(a):

    > Nie, TPSA realizuje żądane połączenie. O oczekuje, że abonent zwróci
    > związane z tym koszty. W tym koszty połączenia z numerem premium.

    Przeczytaj kilka razy cos napisal ;P

    j.

  • 157. Data: 2004-11-18 18:01:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik januszek napisał:

> [...]
    > Ciocia nie jest zainteresowana pozbyciem sie wplywow jakie generuja
    > "problematyczne" polaczenia z numerami ekstra platnymi?

    No to jeszcze raz - wersja dla opornych

    w czasie prac nad PT byla propozycja takiego obligatoryjnego zapisu.
    Niestety, propozycja przepadla. W zwiazku z tym istnieje mozliwosc
    takiego swiadczenia uslug tylko wtedy, jezeli zleceniodawca (czytaj
    service provider) sobie cos takiego zażyczy.

    Z tego, co wiem, jak na razie taka usługe świadczy O2.pl w zakresie
    dostepu do Internetu. Połaczenie z numerem odstepowym O2 kosztuje 0 w
    sieci tepsy + opłaty naliczone przez O2

    Do tych celów uruchomiono pule numerów 0 20 6xxx

    M.

  • 158. Data: 2004-11-18 20:12:28
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 18 lis o godzinie 18:49, na pl.soc.prawo, januszek napisał(a):

    > Niczym te przyslowiowe rzepy przyslowionego ogona - przyczepiliscie sie
    > do tego blokowanie mimo tego, ze w nawale tych wszystkich postow zostalo
    > zaproponowane najlepsze rozwiazanie.

    Doprawdy najlepsze?
    Czy tylko _Twoim zdaniem najlepsze_?

    > Klient dzwoni sobie na numer 07xx,
    > ciocia TePsa wystawia mu 0,29 gr za kazde 3 minuty a firma swiadczaca
    > uslugi po drugiej stronie zestawionego przez ciocie polaczenia wystawia
    > naszemu klientowi fakture/rachunek.

    Na podstawie czego ma wystawić fakturę ....... Panie biegły? ;)

    > Klient dostanie rachuneczek, przeczyta sobie sume i nazwe uslugi z ktorej
    > skorzystal, na fakturce bedzie mial podany adresik kontaktowy i nuemrek
    > telefonu zeby mogl zadzwonic i sprawe wyjasnic...

    I napisze im że ..... nie jest ic klientem, żeby spadali sobie na drzewo
    :P

    > I CIOCIA nie bedzie miala klopotow, nikt nie bedzie
    > nawial ja zeby cokolwiek i komukolwiek blokowala etc. Czy istnieje
    > przepis zabraniajacy Cioci w taki sposob rozwiac problem?

    Kodeks Cywilny, i ..... ogólnie ... prawo.

    > Czy moze Ciocia nie jest zainteresowana pozbyciem sie wplywow jakie generuja
    > "problematyczne" polaczenia z numerami ekstra platnymi?

    BTW: połączenia miedzyoperatorskie też chcesz tak rozwiązać? A
    międzynarodowe? Niech tam Deutsch Telekom ściga sobie Kowalskiego który
    namiętnie dzwonił do jakiegoś Helmuta ......

    Zanim opiszesz jakiś bzdurny pomysł - pomyśl odrobinkę.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 159. Data: 2004-11-18 20:29:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

> [...]
    > takiego swiadczenia uslug tylko wtedy, jezeli zleceniodawca (czytaj
    > service provider) sobie cos takiego zażyczy.

    Czyli krotko mowiac istnieja przepisy, ktore _zabraniaj_ TP takiego
    rozwiazania? Tak, czy nie?

    j.

  • 160. Data: 2004-11-18 20:32:25
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Artur Ch. napisał(a):

    > Doprawdy najlepsze?
    > Czy tylko _Twoim zdaniem najlepsze_?

    IMHO najlepsze z tu omawianych.

    > Na podstawie czego ma wystawić fakturę ....... Panie biegły? ;)

    Hmm... Na podstawi umowy zawartej na stronie Internetowej? ;P

    > I napisze im że ..... nie jest ic klientem, żeby spadali sobie na drzewo
    >:P

    Jezeli nie jest to chyba prawidlowa reakcja?

    > Kodeks Cywilny, i ..... ogólnie ... prawo.

    Slucham uwaznie.

    > BTW: połączenia miedzyoperatorskie też chcesz tak rozwiązać? A
    > międzynarodowe? Niech tam Deutsch Telekom ściga sobie Kowalskiego który
    > namiętnie dzwonił do jakiegoś Helmuta ......

    Tak, tam-tamy tez chcialbym w taki sposob bilingowac... Znasz jakies
    polaczenia mm realizowane przez numer 070x (a o takich chyba pisalem)?

    j.