eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDelegacje sluzbowe - zasady rozliczania z pracodawcaDelegacje sluzbowe - zasady rozliczania z pracodawca
  • Data: 2008-03-25 15:35:28
    Temat: Delegacje sluzbowe - zasady rozliczania z pracodawca
    Od: "Pracownik" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,

    chcialbym podsumowac obowiazujace przepisy dot. rozliczania wydatkow
    delegacyjnych oraz prosic o komentarze i dalsze opinie. Duzo podrozuje
    sluzbowo i zauwazylem ze polskie prawo pracy wymaga jeszcze kilku udoskonalen
    w zakresie podrozy sluzbowych. Wydaje mi sie ze temat ten dotyczy wielu
    pracownikow obecnych firm dzialajacych w Polsce.

    1. Kodeks pracy sam w sobie nie reguluje konkretnych zasad wysylania
    pracownika na delegacje. Mowi tylko o obowiazku wykonywania polecen pracodwacy
    itd. Nie ma natomiast (oprocz kobiet w ciazy) innych przeslanek ktore
    pozwalalyby pracownikowi odmowic wyjazdu delegcyjnego z przyczyn np rodzinnych
    itd. Wszystko sprowadza sie do dobrej woli pracodawcy co moim zdaniem nie jest
    z punktu widzenia KP ochroną interesow pracownika.

    2. Zasady dot rozliczania wydaktow delegacyjnych praktycznie sa do dowolnego
    ustalenia w firmach prywatnych. Zaden z przepisow nie naklada na PRACODAWCE
    obowiazku doplaty do wydatkow delegacyjnych w jakims konkretnym terminie. Mowa
    jest tylko o 14 dniowym terminei rozliczenia sie z delegacji ale przez
    pracownika. Wg mnie ten przepis w skrajnych przypadku moze doprowadzic do tego
    ze pracodawca ma nieskonczenie wiele czasu na zwrot poniesionych przez
    pracownika kosztow. Nie wiem co wg prawa oznacza slowo "rozliczenie" ale
    wydaje sie ze zwykle spisanie i akceptacja wydaktow ze strony przelozonego lub
    innej upowaznionej w firmie osoby jest juz rozliczeniem, natomiast nie ma mowy
    o fizycznym zwrocie pieniedzy w przypadku gdy pracownik poniosl wieksze koszty
    niz pobrana zaiczka lub w ogole jej nie pobral.

    3. Zdziwilem sie ze obowiazek wyplaty zaliczki na poczet wydatkow
    delegacyjnych wszedl w zycie dopiero 1 sty 2007!!!! Boze, a jak to bylo do tej
    pory?, Czy faktycznie pracownik musial lub mogl byc zmuszany ponosic koszty
    delegacji z wlasnej kieszeni i potem laskawie czekac az pracodawaca odda mu
    pieniadze?

    4. Czy pracodawca moze odmowic wyplaty zaliczki w gotowce?

    Prosze o komentarze i opinie na ten temat, wydaje sie ze kwestie podrozy
    slozbowych sa nadal slabo uregulowane.

    pozdrawiam

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1