  • 1. Data: 2009-02-16 21:54:54
    Temat: DG na podstawie umowy agencyjnej
    Od: w...@g...com

    Witam,

    Noszę się zamiarem wejścia w pewien biznes. Kontrahent zagraniczny (z
    UE) oferuje mi założenie i prowadzenie działalności w PL, byłaby to
    docelowo sp z o.o. z 50% udziałów dla mnie oraz z podziałem zysków
    również 50%. Kontrahent dostarcza rozwiązania techniczne (strona,
    pozycjonowanie itp) ja nabywców, marketing itp. Biznes i kontrahenta
    dobrze znam z relacji w poprzedniej pracy. Sam biznes, to internetowe
    pośrednictwo w rezerwacjach różnych usług turystycznych (hotele,
    samochód itp.) Ponieważ spółka cywilna to ryzyko, a spółka z o.o. to
    na razie za duże koszty - ustaliłem, że najlepiej jak założę DG i
    podpiszę z nimi umowę agencyjną i do czasu osiągnięcia przychodów na
    przyzwoitym poziomie (pow 30K 50K Euro rocznie).

    I teraz mam pewne założenia lub pytania:
    Rozumiem, że działam na rzecz i w imieniu kontrahenta, ale jak to
    fizycznie wygląda ?

    Czy podpisuje umowy i wystawiam faktury jako "ja" czy jako
    kontrahent ? a zatem czy wyrabiam pieczątkę z danymi kontrahenta czy
    podpisuję wszystko jako "ja" ?

    Zakładam, że rozliczenia należności muszą być w PLN i na polskie konto
    bankowe - czy więc wyrabiam konto bankowe na rzecz kontrahenta - czy
    mogę przyjmować należności "na siebie"?

    Jeżeli "na siebie" - to jak księgowo rozliczam się z kontrahentem (no
    bo to ja mam otrzymywać prowizję przecież). Czy umowa agencyjna
    wystarczy do tego, żebym po prostu zatrzymywał prowizję na które moja
    DG wystawia fakturę jako agent, a resztę normalnie przelewał (tj. czy
    nie będą to moje przychody).

    No i jako agent kim w końcu jestem na wizytówce ? :) Bo w przypadku
    spółki będę dyr generalnym, ale w umowie agencyjnej jestem po prostu
    "wyłącznym przedstawicielem na Polske?" Jaka jest praktyka ?

    Będę wdzięczny za komentarz.

    Pozdrawiam.

    Login.
    WhatLogin?