  • 11. Data: 2011-05-15 05:25:41
    Temat: Re: Czynsz do wspólnoty a VAT
    Od: " ąćęłń" <j...@N...gazeta.pl>

    Nie, bo opłaty do 10 dnia miesiąca bez wezwania reguluje ustawa o własności
    lokali, i było w końcu wyjasniające orzeczenie SN (albo NSA, poszukaj w
    archiwum rzepy pod autorką Izabela Lewandowska tak z 9-10 lat temu).

    -----
    > z kolei powstaje wtedy pytanie, czy wspólnota czasem nie powinna doliczyć
    VAT

  • 12. Data: 2011-05-20 10:15:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 May 2011, ąćęłń wrote:

    > Nie, bo opłaty do 10 dnia miesiąca bez wezwania reguluje ustawa o własności
    > lokali,

    Ale co to ma do faktu, czy w danym przypadku powinien być doliczony VAT??

    Pomijając sprawę pisania przez Ciebie "do góry nogami" :P, piszesz
    o rzeczy zupełnie rozłącznej: terminie płatności.
    Nie ma związku z tym czy VAT się należy czy nie!

    > i było w końcu wyjasniające orzeczenie SN (albo NSA, poszukaj w
    > archiwum rzepy pod autorką Izabela Lewandowska tak z 9-10 lat temu).

    A co tam było o tym, że od lokali wykorzystywanych na cele niemieszkalne
    należy odprowadzać VAT (albo przynajmniej korzystać z innego zwolnienia)?
    ;>

    Bo IMO w sposób oczywisty powinna.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2011-05-20 15:02:49
    Temat: Re: Zaliczki do wspólnoty mieszkaniowej, a VAT.
    Od: " ąćęłń" <j...@g...pl>

    No to jednak przeczytaj 'Zaliczki nie stanowią obrotu' z 1 marca 2004 r., a
    może ktoś nam wrzuci całe orzeczenie SN.

    -----

  • 14. Data: 2011-05-20 23:00:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 May 2011, ąćęłń wrote:

    > No to jednak przeczytaj 'Zaliczki nie stanowią obrotu' z 1 marca 2004 r.,

    Nie bedę czytał orzeczenia wydanego wg starej ustawy.
    Nie ma sensu.
    Odwołania do aktualnych przepisów (w tym sprawa VAT od zaliczek oraz
    obowiązku kasowego od zaliczek) były wałkowane na .podatki w tym roku,
    wg aktualnej ustawy, i polecam tę wersję ;)

    > może ktoś nam wrzuci całe orzeczenie SN.

    Wiesz dlaczego vat.pl i pit.pl mają tak niskie notowania na .podatki?

    BTW: Twój post jest znacznie powyżej zastrzeżeń do ichnich treści.
    Przynajmniej z góry wiadomo, dlaczego nie warto sięgać do wskazanego
    wyroku ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2011-05-21 08:03:42
    Od: " ąćęłń" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Proponuję się dowiedzieć o ilości "cukru w cukrze", czyli kiedy wspólnota
    mieszkaniowa jest wspólnotą mieszkaniowa bez obowiązku, a kiedy "wspólnota
    mieszkaniowa" jest "wspólnotą mieszkaniową" podlegającą obowiązkowi w PTiU.

    Podpowiedź: stosunek (udział) jednego do całości i drugiego do całości.

    A wspólnota nie jest stroną najmu.

    -----
    > "na DG" wynajem jest opodatkowany, i żaden przepis nie uprawnia
    zobowiązanego do niewystawienia faktury tylko dlatego, że NIE WIE iż najemca
    prowadzi DG.

  • 16. Data: 2011-05-21 08:05:51
    Od: " ąćęłń" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    No to masz pecha / źle wybrałeś.
    Wynajmnij od osoby niebędącej płatnikiem VAT (korzystającej ze zwolnienia).

    -----

  • 17. Data: 2011-05-28 19:20:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 May 2011, ąćęłń wrote:

    > Podpowiedź: stosunek (udział) jednego do całości i drugiego do całości.

    Ależ nie pisałem, że nie mogą korzystać ze zwolnienia.
    Mogą nie wystawiać faktur, ale *nie dlatego* że nie wiedzą
    iż najemca prowadzi DG.
    Z przezorności procesowej zostawiam na dole cytat w bezsensownej
    formie (znaczy pod tekstem), przeklejał nie będę.

    > A wspólnota nie jest stroną najmu.

    W sporej części racja, bo w ten sposób zabezpieczona jest
    po części przed "zaskoczeniem" - dla porządku dorzucę, że
    fakt nie bycia stroną umowy najmu nie wyklucza bycia
    stroną umowy o dostarczanie mediów.