  • 1. Data: 2021-06-25 14:46:14
    Temat: Czy wyrok 10 miesięcy znaczy że już odsiedział prawie 5 miesięcy w areszcie?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/srodmiescie/warszawa-po
    dpalone-w-mieszkanie-w-czasie-marszu-narodowcow-wyro
    k-dla-37-latka-5131563

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-06-25 15:03:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Jun 2021 14:46:14 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
    > https://tvn24.pl/tvnwarszawa/srodmiescie/warszawa-po
    dpalone-w-mieszkanie-w-czasie-marszu-narodowcow-wyro
    k-dla-37-latka-5131563

    Dlaczego 5 miesiecy? 10 by chyba pasowalo do wyroku :-)

    Ujety niby 14 listopada, wiec mog w areszcie spedzic 7 miesiecy, albo
    3, albo ~2 dni, jesli areszt niezasadny...

    A czy prawdziwego sprawce zatrzymano ...

    A, widze - chyba spedzil 6 miesiecy, albo wiecej - powody do
    aresztowania sie znalazly ... ech ci stronniczy sedziowie nie z dobrej
    zmiany
    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-prze
    dluzony-areszt-dla-podejrzanego-o-podpalenie-mieszka
    nia-podczas-marszu-narodowcow-5017651

    J.

  • 3. Data: 2021-06-25 17:06:15
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > zmiany
    > https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-prze
    dluzony-areszt-dla-podejrzanego-o-podpalenie-mieszka

    Ile procent wyroku typowy skazany odsiaduje a ile jest redukowane za
    dobre sprawowanie?

    Ja jakoś zostałem wytresowany do domniemywania że wysoki sąd "mógł"
    unikać postawienia w złym świetle poprzednich decyzje sądów o areszcie.
    Prokuratura w RP3 od dawna może sprawiać wrażenie "ciułania" decyzji o
    areszcie jako praktycznej gwarancji uzyskania wyroku skazującego
    przynajmniej proporcjonalnego do uciułanego czasu aresztu.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-06-25 17:45:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Jun 2021 17:06:15 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
> [...]
    nia-podczas-marszu-narodowcow-5017651

    > Ile procent wyroku typowy skazany odsiaduje a ile jest redukowane za

    Ale nie ma obowiazku wypuscic za dobre sprawowanie.

    Dopiero glupio by bylo, gdyby sad skazal go np na 3 miesiace, a on
    odsiedzial juz 6 :-)

> [...]
    > areszcie jako praktycznej gwarancji uzyskania wyroku skazującego
    > przynajmniej proporcjonalnego do uciułanego czasu aresztu.

    Nie mowie nie, ale to sad decyduje o areszcie.
    Pozwolil na 3 miesiace, przedluzyl do 6 ... popatrzyl w kodeks i
    grozaca kare, i zapewnil sobie "spokojne postepowanie", czy przedluzal
    bo tak mu sie podobalo, a potem trzeba bylo wydac wiekszy wyrok?

    Tu bym sie raczej zastanowil, czy areszt w ogole byl zasadny, no i ...
    jaki byl zarzut?

    J.

  • 5. Data: 2021-06-28 10:31:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 25 Jun 2021 17:45:09 +0200, J.F napisał(a):

    > Tu bym sie raczej zastanowil, czy areszt w ogole byl zasadny,

    Ten szczery patriota został złapany w ostatniej chwili, kiedy zbierał się
    do wyjazdu:

    <<"Zatrzymanie miało miejsce w ostatniej chwili, gdyż 36-latek szykował się
    do wyjazdu do jednego z krajów Beneluksu. Jego samochód był przygotowany do
    drogi, rzeczy spakowane i włożone do auta" - informowała KSP.>>

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2021-06-28 10:57:39
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > do wyjazdu do jednego z krajów Beneluksu. Jego samochód był przygotowany do
    > drogi, rzeczy spakowane i włożone do auta" - informowała KSP.>>

    Z Beneluksu by tego "więźnia politycznego" Polsce nie wydali nawet za
    taką potworną zbrodnie?

    Jak słabo pamiętam pracował wcześniej w Beneluksie i mógł
    "po prostu wracać do pracy". Uciekanie się do takich tanich manipulacji
    (kastrowania pełnej wersji) może świadczyć o słabości argumentów
    *albo za otwartym braniu strony*. IMHO Prawnikowi tak niezbyt wypada
    dopóki nie jest oskarżycielem albo obrońcą i mu płacą za branie strony.

    Ja mogę względnie łatwo zrozumieć 3 miesiące *aresztu* i śledztwa.
    6 miesięcy aresztu przy takim wyroku "może wzbudzać wątpliwości"
    i stanowić w praktyce niezbyt silny opierdol policji, prokuratury
    *i drugiego sądu aresztowego* ze strony Wysokiego Sądu *IMHO* .

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2021-06-28 11:03:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 28 Jun 2021 10:57:39 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Jak słabo pamiętam pracował wcześniej w Beneluksie i mógł
    > "po prostu wracać do pracy".

    Na pewno wiesz lepiej, czym zajmują się i gdzie pracują koledzy
    kasteciarze.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2021-06-28 11:06:41
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Na pewno wiesz lepiej, czym zajmują się i gdzie pracują koledzy
    > kasteciarze.

    Dlaczego sądzisz innych po sobie?

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2021-06-28 11:08:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Jun 2021 10:31:52 +0200, Olin wrote:
> [...]
    > do wyjazdu do jednego z krajów Beneluksu. Jego samochód był przygotowany do
    > drogi, rzeczy spakowane i włożone do auta" - informowała KSP.>>

    Tak napisali, i moze to prawda, ale ... nie wolno obywatelowi
    wyjezdzac? Moze nie "uciekal", tylko "wyjechal", wiedzial w ogole, ze
    go policjanty szukaja?

    A nawet jakby uciekl, zdarzenie na szczescie tak lekkie sie okazalo
    ... a niech sp* i nie wraca :-)

    J.

  • 10. Data: 2021-06-28 11:34:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 28 Jun 2021 11:08:46 +0200, J.F napisał(a):

    > nie wolno obywatelowi
    > wyjezdzac?

    Wolno.
    Prokuraturze wolno wnioskować o areszt, a sądowi się zgodzić.