  • 21. Data: 2008-07-05 14:52:43
    Temat: Re: Czy wypożyczanie książek jest legalne
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Any User wrote:

    > aby
    > wszystko było pod kontrolą

    Ale wiesz, ze komunizm juz sie skonczyl...?

    Wroc.

    Jak pokazuje twoj przyklad - komunizm i kontrola obywatela gleboko sa
    zakorzenione w umyslach i sercach wielu, wielu Polaków, choc powinienem
    napsiac raczej "tfu, polakow".

    > A to z kolei choćby po to, aby komuś się chciało tworzyć nowe rzeczy
    > (pomijam hobbystów i filantropów).

    JA tam wraz z wolnoscia i pobyciem sie okowow "permanentnej inwigilacji
    i kontroli obywatela" zauwazam rozkwit twórczości, nieprzeliczone nowe
    rzeczy, i to wszystko nie tworzone przez filantropow i hobbystow. A ci
    ostatni przewaznie przemienili si ew biznesmenow i trzepia kase na swoim
    hobby. I wszyscy sa zadowoleni.

    ROTFL,

    Widac kupe warte te twoje pomysly ;)

  • 22. Data: 2008-07-05 14:53:42
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A to z kolei choćby po to, aby komuś się chciało tworzyć nowe rzeczy
    > (pomijam hobbystów i filantropów).

    Jakby to bylo prawda, to w muzeach wisialy by obrazy i staly rzezby tworcow
    Dodoidalnych.

    Nauka i technika tez byla by nie do konca na tym poziomie na ktorym jest.

    sz.

  • 23. Data: 2008-07-05 14:55:14
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Nie byloby zadnego skoku sprzedazy.
    >
    > Rodzice, ktorzxy obecnie kupuja ksiazki, robia to niezaleznie od tego,
    > czy w przedszkolu ich dzieciom przedszkolanka czyta czy nie. Inni - z

    Ale wtedy część rodziców z tej grupy kupowała by więcej, bo w
    przedszkolu nie czytano by nic.

    > tego samewgo powodu - n ie kupuja wcale ksiazek. I nie kupiliby i tak.

    A tu się zgadza.

    > Jedyne co by wyniklo z takiego zakazu to w dluzeszj perspektywie -
    > spadek czytelnictwa....

    Co najwyżej w tej podgrupie, której dotychczas się czyta w przedszkolu,
    a rodzice by nie kupowali więcej, niż kupują dotychczas, gdyby
    zlikwidowali czytanie w przedszkolu.

    W tej natomiast podgrupie, która świadoma zaniechania czytania w
    przedszkolach, zaczęła by kupować więcej książek, dokonał by się wzrost
    kupowalności książek. A to jest ważniejsza rzecz od ogólnego czytelnictwa.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 24. Data: 2008-07-05 14:56:59
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Jakby to bylo prawda, to w muzeach wisialy by obrazy i staly rzezby tworcow
    > Dodoidalnych.

    Zauważ, że te obrazy i rzeźby w 99% pochodzą z innych czasów, kiedy
    inaczej się podchodziło do ekonomii i generalnie obowiązywały inne wartości.

  • 25. Data: 2008-07-05 14:57:45
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Any User wrote:

    > Ale wtedy część rodziców z tej grupy kupowała by więcej, bo w
    > przedszkolu nie czytano by nic.

    Teoria.

    Bo moze dzieci nie beda chcialy, zeby im rodzice smecili jakies
    czytadla? W przedszkolu nikt ich nie meczy, wiec czemu w domu mialby?

    > A tu się zgadza.

    > Co najwyżej w tej podgrupie, której dotychczas się czyta w przedszkolu,
    > a rodzice by nie kupowali więcej, niż kupują dotychczas, gdyby
    > zlikwidowali czytanie w przedszkolu.

    Obawaim sie, ze statystycznie byloby to masowe - obnizenie czytelnictwa
    ogolem.

    > W tej natomiast podgrupie, która świadoma zaniechania czytania w
    > przedszkolach, zaczęła by kupować więcej książek, dokonał by się wzrost
    > kupowalności książek. A to jest ważniejsza rzecz od ogólnego czytelnictwa.

    Na jakiej podstawie uwazasz ze wazniejsza? Pomijajac juz, ze nie zapytam
    na jakiej podstawi twierdzisz, ze tak by siue stalo?

  • 26. Data: 2008-07-05 14:58:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szomiz pisze:
    > Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jakby to bylo prawda, to w muzeach wisialy by obrazy i staly rzezby tworcow
    > Dodoidalnych.

    Sugerujesz, że na rynku nie mają prawa powstać produkty, których grupą
    docelową jest np. 0,1% społeczeństwa?

    W przypadku kultury twórca ma zabiegać o publikę, choćby tylko 1000
    osób było tym zainteresowanych, to znaczy że tworzy potrzebne dzieła
    właśnie dla tych 1000 osób, czy choćby tylko dla jednej osoby.

    Dotowanie kultury jest bardzo szkodliwe, bo tworzy się "dzieła",
    których nikt nie chce. Normalnie twórca tworzy dla wąskiej grupy osób,
    względnie ma nadzieję takie osoby później pozyskać.

    Otrzymując wsparcie od państwa, tworzy coś, co może w ogóle nie być
    nikomu potrzebne i nikomu się nie podobać.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 27. Data: 2008-07-05 15:00:33
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    >
    > Jak pokazuje twoj przyklad - komunizm i kontrola obywatela gleboko sa
    > zakorzenione w umyslach i sercach wielu, wielu Polaków, choc powinienem

    Ale mi nie chodzi o kontrolę przez państwo...

    Centrum kontroli powinno być tożsame z centrum zysku (tak używając już
    fachowej terminologii).

    Czyli po prostu każdy mogący coś zaoferować rynkowi i zainteresowany
    kasą z tego, powinien móc tą kontrolę uskuteczniać w odniesieniu do
    sposobu korzystania z dostarczanych przez siebie dóbr.

    > JA tam wraz z wolnoscia i pobyciem sie okowow "permanentnej inwigilacji
    > i kontroli obywatela" zauwazam rozkwit twórczości, nieprzeliczone nowe

    To dotyczy zniesieniu kontroli przez państwo. Czyli n/d.

    > rzeczy, i to wszystko nie tworzone przez filantropow i hobbystow. A ci
    > ostatni przewaznie przemienili si ew biznesmenow i trzepia kase na swoim
    > hobby. I wszyscy sa zadowoleni.

    A dokładnie. Bo w swojej dziedzinie mogą szczegółowo kontrolować, czy
    ktoś ich w jakiś sposób nie okrada. A gdyby nie mogli, to by olali sprawę.

  • 28. Data: 2008-07-05 15:02:20
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Any User <u...@a...pl> napisal:
    > Bo kasa jest najważniejsza.

    I dlatego spoleczenstwo musi za posrednictwem regulacji prawnych
    trzymac biznes za morde, aby ludzie o twoich pogladach nie narzucali
    innym swojej skrajnej wizji urzadzenia swiata. Twoje 'swiete' prawa
    wlasnosci materialnej i intelektualnej to jedynie UMOWY spoleczne
    i nie maja zadnej samoistnej wartosci. Nawet w uwielbianych przez
    ciebie zjednoczonych stanach w okresie wojny zawieszono obowiazywanie
    regulacji patentowych, bo tak bylo korzystniej dla SPOLECZENSTWA
    nawet kosztem wlascicieli tych praw.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 29. Data: 2008-07-05 15:04:03
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Teoria.
    >
    > Bo moze dzieci nie beda chcialy, zeby im rodzice smecili jakies
    > czytadla? W przedszkolu nikt ich nie meczy, wiec czemu w domu mialby?

    Mógłbym się jednak założyć, że *jakaś* grupa zacznie kupować więcej.

    > Obawaim sie, ze statystycznie byloby to masowe - obnizenie czytelnictwa
    > ogolem.

    Wyjaśnię bardziej dosadnie, bo widzę, że jak próbowałem fachowo, to nie
    trafiło:

    Spadek czytelnictwa o 60%? No i chuj...
    Wzrost kupowalności o 3%? To jest coś!

  • 30. Data: 2008-07-05 15:14:32
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Sugerujesz, że na rynku nie mają prawa powstać produkty, których grupą
    > docelową jest np. 0,1% społeczeństwa?

    Sugeruje, ze dazenie do modelu, w ktorym kultura, sztuka czy nauka maja
    (odpowiadajac na niewyszukane gusta) utrzymac sie same jest eksterminacja
    gatunku.

    > Otrzymując wsparcie od państwa, tworzy coś, co może w ogóle nie być
    > nikomu potrzebne i nikomu się nie podobać.

    A gdzie ja pisalem o dotacjach?

    Zreszta, NTG.

    sz.