  • 1. Data: 2008-12-13 22:20:37
    Temat: Czy wszyscy pojdziemy siedziec?
    Od: WW3 <w...@O...net>

    http://prawo.vagla.pl/node/8263

    "Kto (...) udoste;pnia innym (...) dane umoz.liwiaja;ce doste;p do
    informacji przechowywanych w systemie komputerowym lub sieci
    teleinformatycznej, podlega karze pozbawienia wolnos'ci do lat 3".

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-12-14 00:06:54
    Temat: Re: Czy wszyscy pojdziemy siedziec?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "WW3" <w...@O...net> napisal w wiadomosci

    Tu chodzi o udostepnianie hasel dostepu lub innych danych tego typu, które
    umozliwiaja dostep do informacji zastrzezonych dla niektórych uzytkowników.

    Przewaznie chodzi o przelamywanie zabezpieczen do sieci firmowych.

  • 3. Data: 2008-12-14 00:41:43
    Od: WW3 <w...@O...net>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > umozliwiaja dostep do informacji zastrzezonych dla niektórych uzytkowników.
    >
    > Przewaznie chodzi o przelamywanie zabezpieczen do sieci firmowych.

    Nie. Dane umozliwiajce dostep do sieci teleinformatycznej to np. adres
    internetowy, adres IP etc a nie tylko hasla. Nie ma tam wzmianki o
    zastrzezonych sieciach.

  • 4. Data: 2008-12-14 01:21:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:
    > Uzytkownik "WW3" <w...@O...net> napisal w wiadomosci
    >
    > Tu chodzi o udostepnianie hasel dostepu lub innych danych tego typu, które
    > umozliwiaja dostep do informacji zastrzezonych dla niektórych uzytkowników.

    Ale tego tam nie ma.

    Jest tylko "a także" tych haseł _lub_ danych.

    Zakładam, że to tylko takie debilne skonstruowanie przepisu i "poecie"
    chodziło o hasła, kody lub dane w związku z popełnianiem przestępstw z
    wymienionych przed przecinkiem paragrafów - ale tego uściślenia brakuje.

  • 5. Data: 2008-12-14 08:21:46
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > chodziło o hasła, kody lub dane w związku z popełnianiem przestępstw z
    > wymienionych przed przecinkiem paragrafów - ale tego uściślenia brakuje.

    wiesz co generuje korupcje?? Mozliwosc interpretacji przez glupiego
    urzedasa.

    Prawo powino w jak najmniejszym stopniu dac sie interpretowac. Dla laika
    (np. prokuratora) moze sie okazac ze nie tylko hasla.

    Icek

  • 6. Data: 2008-12-14 09:18:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Icek pisze:

    > wiesz co generuje korupcje?? Mozliwosc interpretacji przez glupiego
    > urzedasa.

    Z tym się zgadzam, ale nie do końca - to tylko jeden z nawozów dla
    chwasta korupcją zwanego.

    > Prawo powino w jak najmniejszym stopniu dac sie interpretowac. Dla laika
    > (np. prokuratora) moze sie okazac ze nie tylko hasla.

    Amen.

    Chociaż nawet przy jednoznacznych przepisach wyroki i ich uzasadnienia
    potrafią być z nimi niezgodne...

  • 7. Data: 2008-12-14 14:45:49
    Od: "rlina" <r...@n...pl>

> [...]
    > informacji przechowywanych w systemie komputerowym lub sieci
    > teleinformatycznej, podlega karze pozbawienia wolnos'ci do lat 3".

    No tak synu, ale sytuacji nie okresla sie jednym przepisem tylko pryzmatem
    kilku/kilkunastu przepisów regulujacych prawnie zdarzenie.

  • 8. Data: 2008-12-15 11:24:47
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Tu chodzi o udostepnianie hasel dostepu lub innych danych tego typu, które
    > umozliwiaja dostep do informacji zastrzezonych dla niektórych uzytkowników.

    Czyli wg naszego kochanego prawa jeśli udostępnię znajomej hasło do
    prywatnej galerii na picasaweb czy innej fotce.pl mogę zarobić trzy lata pudła?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 9. Data: 2008-12-15 11:29:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Dominik & Co napisał(a):

    > Czyli wg naszego kochanego prawa jeśli udostępnię znajomej hasło do
    > prywatnej galerii na picasaweb czy innej fotce.pl mogę zarobić trzy
    > lata pudła?

    Zawsze Ci to mniej, niż dożywocie ;P

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 10. Data: 2008-12-15 11:30:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-12-2008 o 12:24:47 Dominik & Co
    <D...@i...com> napisał(a):

    > Czyli wg naszego kochanego prawa jeśli udostępnię znajomej hasło do
    > prywatnej galerii na picasaweb czy innej fotce.pl mogę zarobić trzy lata
    > pudła?

    Jest jedna ochronka - tytuł rozdziału to bodajże "Przestępstwa przeciwko
    ochronie informacji".
    Więc to podanie hasła będzie przestępstwem, jeśli godzi w ochronę
    informacji.
    W takim układzie IMHO nie godzi, bo podając hasło nie chcesz chronić tej
    informacji.
    No ale i tak jest to cieńki lud i jak ktoś będzie kandydatem na pasiaka
    to hak jest.

    Pozdrawiam,
    Tomek