  • 1. Data: 2008-11-14 14:18:44
    Temat: Czy usługa transportu osób jest rzeczą ruchomą?
    Od: "d...@k...chip.pl" <d...@k...chip.pl>

    Witam.

    Bardziej szczegółowo czy do usługi przewozu osób stosuję się przepisy
    Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r.o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.(Dz. U. z dnia 5 września
    2002 r.)
    czy raczej kodeks cywilny "umowa o dzieło"?

    Mariusz

  • 2. Data: 2008-11-14 14:19:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    d...@k...chip.pl pisze:
> [...]
    > 2002 r.)
    > czy raczej kodeks cywilny "umowa o dzieło"?

    Usługa transportu rzeczą ruchomą nie jest.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-11-14 14:37:41
    Od: "d...@k...chip.pl" <d...@k...chip.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Usługa transportu rzeczą ruchomą nie jest.

    Czyli bezsprzecznie można powiedzieć że ustawa o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej nie ma zastosowania?

  • 4. Data: 2008-11-14 14:41:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    d...@k...chip.pl pisze:

    > Czyli bezsprzecznie można powiedzieć że ustawa o szczególnych warunkach
    > sprzedaży konsumenckiej nie ma zastosowania?

    Nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-11-14 19:57:43
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    <d...@k...chip.pl> wrote

> [...]
    > 2002 r.)
    > czy raczej kodeks cywilny "umowa o dzieło"?

    Stosuje się Ustawę Prawo Przewozowe, poza wyjątkami.

  • 6. Data: 2008-11-14 19:59:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    lub kc w innch przypadkach, ale na pewno nie dzieło.

  • 7. Data: 2008-11-15 11:35:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2008, d...@k...chip.pl wrote:

    > Bardziej szczegółowo czy do usługi przewozu osób
    [...]
    > czy raczej kodeks cywilny "umowa o dzieło"?

    A dlaczego nie KC umowa pożyczki? ;)

    Hint:
    _117.html

    Od art. 776 - przewóz osób jest *odrębnie zdefiniowaną* umową
    nazwaną, tak samo jak umowa o dzieło, umowa pożyczki, umowa
    najmu... nie ma więc możliwości aby taki przewóz był "dziełem".

    To jest bardzo konkretna usługa, która z okazji nie podpadania
    pod zapis "Do umów o œwiadczeniu usług, które nie sš uregulowane
    innymi przepisami, stosuje się odpowiednio przepisy o zleceniu"
    *również* nie kwalifikuje się pod zlecenie.

    pzdr, Gotfryd