  • 1. Data: 2008-11-14 14:15:52
    Temat: własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu
    Od: "PRAWO" <b...@w...pl>

    Witam !

    Mam pytanie. Otóż mój wujek po śmierci swojej żony (3 lata temu) nie
    wystąpił z wnioskiem o stwierdzenie nabycia spadku. Niedawno otrzymał pismo
    ze spółdzielni mieszkaniowej (której członkiem była zmarła ciocia), aby
    przedstawił dokument stwierdzający to nabycie. Mieszkanie ma status
    własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu. Czy w tej sytuacji wujek
    powinien przeprowadzić postępowanie spadkowe po cioci i wykazać się
    odpowiednim dokumentem przed spódzielnią, czy też wystarczy, że przedstawi w
    niej akt zgonu cioci ? Proszę o odpowiedź, za którą z góry dziękuję !

    Bear.

  • 2. Data: 2008-11-14 14:41:52
    Temat: Re: własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PRAWO" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy w tej sytuacji wujek powinien przeprowadzić postępowanie spadkowe po
    > cioci i wykazać się odpowiednim dokumentem przed spódzielnią, czy też
    > wystarczy, że przedstawi w niej akt zgonu cioci ?

    a co sam akt zgonu ma powiedziec spoldzielni w kwesti wlasnosci prawa do
    lokalu?
    wujek musi przedstawic dokument stwierdzjacy nabycie takiego prawa, w tym
    przypadku bedzie to wlasnie postanowienie sadowe o nabyciu spadku