  • 1. Data: 2007-03-25 06:53:07
    Temat: Czy umowa ugody z bankiem jest czynnością bankową
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

    WItam
    W końcu lat 90 podpisano 3 umowy kredytowe z jednym bankiem. Zabezpieczeniem
    były oświadczenia o poddaniu się egzekucji ( obecnie przedawnione) i trzy
    weksle z deklaracjami wekslowymi.
    W 2001 roku podpisano jedną Umowę Ugody, która normowała spłaty wierzytelności
    z tych trzech umów. Do tej Umowy dołączono nowe oświadczenie o poddaniu się
    egzekucji i nawiązujące do uprzednio wystawionych trzech weksli.
    Nigdzie w Umowie ugody nie pada informacja że jest ona kontynuacją uprzednio
    podpisanych umów kredytowych, przeciwnie: określiła ona czas obowiązywania na
    lata 2001-2006. W dniu 22.10.2003 roku umowa ugody została wypowiedziana, na
    skutek czego z dniem 22.11.2003 wszystkie wirzytelności stały się wymagalne.
    Pytanie:
    Czy taka umowa ugdy jest czynnością bankową, bo jeśli nie , to bank nie ma
    prawa uzyskać BTE a jedynie dochodzić roszczeń na zasadach ogólnych.
    M...@o...pl

  • 2. Data: 2007-03-25 19:28:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Morski napisał(a):

    > Czy taka umowa ugdy jest czynnością bankową, bo jeśli nie , to bank nie ma
    > prawa uzyskać BTE a jedynie dochodzić roszczeń na zasadach ogólnych.
    > M...@o...pl

    Bank może wystawić BTE.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-03-26 20:40:43
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

    > Bank może wystawić BTE.

    Bank może wystawić BTE na wszystko, bo to jest pismo własne banku, ale
    dopiero sąd nadaje klauzulę potwierdzając lub nie że wierzytelność powstała na
    skutek czynności bankowych lub nie.
    Dla Twojej informacji ma dwa różne postanowienia w tej sprawie - jedno
    nadające klauzulę ,a drugie oddalające wniosek o nadanie klauzuli.
    Morski

  • 4. Data: 2007-03-27 04:41:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Morski napisał(a):

    > Bank może wystawić BTE na wszystko,

    Nie na wszystko, ale mniejsza o to.

    > Dla Twojej informacji ma dwa różne postanowienia w tej sprawie - jedno
    > nadające klauzulę ,a drugie oddalające wniosek o nadanie klauzuli.

    Nie bardzo chce mi sie wierzyć że w tej samej sprawie Sąd wydał dwa
    sprzeczne postanowienia.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com