    From: "k r z y s i e k" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy umieszczenie linków do innych serwisów to łamanie prawa.
    Date: Thu, 2 Oct 2008 16:31:17 +0200

    Powiedzmy że chcę wzbogacić informacyjnie swoją stronę i umieszczać w niej
    odnosniki do innych stron.
    Zasadnicze pytanie: czy musze pytać o zgodę włascicieli ?

    Wydaję się, że logicznym jest iz powinni się cieszyć że generuje im
    dodatkowy ruch na stronie, tak jakbym dawał gratis banery reklamowe firmom
    na mieście, ale chciałem sie upewnić, bo może są na to jakieś swierze
    przepisy.
    A może trzeba spełniać jakieś warunki przekierowując na inne strony, np.
    nazwa musi być zachowana w linku i nie mogę sobie nazwać tego odnosnika
    zgodnie z własną koncepcją merytoryczną strony, albo strona nie moze sie
    ładować w tym samym oknie przeglądarki tylko w osobnym itd. ...
    Sporo tego mam i uciązliwe byloby kontaktować się z każdym administratorem z
    osobna i pytać o zgode.

    Znacie istniejące przepisy na to, albo przynajmniej jakieś miejsca z
    dyskusjami ?

    dzieki , pozdrawiam