  • 1. Data: 2003-08-12 12:38:21
    Temat: >> Czy pracodawca może?????
    Od: "mk" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    jestem tu pierwszy raz i mam pytanie.
    Pracuję w firmie X od prawie 3 lat na pełny etat. Umowa na czas
    nieoznaczony.
    Dziś dostałem od pracodawcy do podpisania oświadczenie.

    treść:
    " Będąc pracownikiem etatowym X Sp. z o.o. ja niżej podpisany oświadczam, że
    prowadzę / nie prowadzę
    równocześnie działalność gospodarczą na własny rachunek oraz posiadam / nie
    posiadam działalność w zawieszeniu..
    Mój adres i nazwa działalności gospodarczej...............................
    Data rozpoczęcia działalności.......................

    Data i podpis pracownika "

    Czy pracodawca może żądać ode mnie podpisania takiego oświadczenia?
    Jeżeli tak to na jakiej podstawie?
    Czy jeżeli podpiszę takie oświadczenie, a w przyszłości dodatkowo otworzę
    działalność to czy muszę
    o tym informować pracodawcę?

    --
    pzdr
    mk

  • 2. Data: 2003-08-12 13:29:11
    Temat: Re: >> Czy pracodawca może?????
    Od: "Jona" <j...@p...fm>

    Użytkownik "mk" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeżeli tak to na jakiej podstawie?
    > Czy jeżeli podpiszę takie oświadczenie, a w przyszłości dodatkowo otworzę

    Art 1011 kp. mówi, iz zakaz konkurencji musi być uregulowany umową odrębną
    od umowy o pracę.
    zakaz konkurencji polega niemozności prowadzenia działalności konkurencyjnej
    wobec pracodawcy ani tez świadczenia pracy w ramach stosunku pracy lub na
    innej podstawie na rzecz podmiotu prowadzącego taką działalność.
    Musi tu więc być czynnik główny takiej samej lub podobnej działalności
    stanowiącej konkurencję.

    Jeśli nie jest to umowa o zakazie konkurencji pracodawca nie ma żadnego
    prawa żądać do pracowników podpisywania jednostronnego oświadczenia o
    powyższej treści. Proszę poprosić od pracodawcy podstawę prawną takiego
    żądania. Jeśli będzie to wspomniany artykuł to należy wskazać, iż treść
    powyższa jest z nim niezgodna.
    Pozdrawiam
    Jona
    PS: podpisany takiego oświadczenia nie ma dla ciebie żadnych skutków, gdyż
    to tylko informacja, a nie umowa odrębna na podstawie art. 1011

  • 3. Data: 2003-08-12 13:49:17
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    (..)
    > Jeśli nie jest to umowa o zakazie konkurencji pracodawca nie ma żadnego
    > prawa żądać do pracowników podpisywania jednostronnego oświadczenia o
    > powyższej treści. (..)

    Do tego wszystkiego warto jeszcze pamiętać o haczyku jaki
    nasz przewidujący ustawodawca zainstalował w ustawie
    o podatku dochodowym (PIT-2 i okolice).

    Pix

  • 4. Data: 2003-08-12 14:13:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Pracodawca poza przypadkami konkurencji (gdy ewentualnie spisaliście
    stosowną umowę o niekonkurencji) ni ma prawa do ingerowania w to, co
    pracownik robi poza godzinami pracy. No ale pracodawcy są różni. ponieważ
    takie oświadczenie nie ma żadnej mocy prawnej i ewentualne kłamstwo nie
    pociąga za sobą żadnej odpowiedzialności karnej po prostu mu je podpisz i
    nie wojuj z wiatrakami. Niech sobie to oświadczenie ma, bo i tak z niego nic
    nie wynika.

  • 5. Data: 2003-08-12 14:38:53
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Jona" <j...@p...fm> popełnił 12 sie 2003 na pl.soc.prawo utwór

    > Art 1011 kp. mówi, iz zakaz konkurencji musi być uregulowany umową
    > odrębną od umowy o pracę. zakaz konkurencji polega niemozności ...
    Tyle że tego ciekawskiego pracodawcę interesuje _jakakolwiek_
    działalność gospodarcza.
    Czy faktycznie chodzi tu o zaliczkę na POF?

    > PS: podpisany takiego oświadczenia nie ma dla ciebie żadnych skutków,
    > gdyż to tylko informacja, a nie umowa odrębna na podstawie art. 1011
    BTW czy oświadczenie nieprawdy to KK?

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2003-08-12 15:41:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | BTW czy oświadczenie nieprawdy to KK?

    Tylko, jeśli złożenie oświadczenia przewiduje ustawa.

  • 7. Data: 2003-08-18 10:22:30
    Od: "Jona" <j...@p...fm>

> [...]
    > nie wojuj z wiatrakami. Niech sobie to oświadczenie ma, bo i tak z niego

    Przychylam się do zdania kolegi.