  • Data: 2008-11-29 08:22:58
    Temat: Czy patrol policji ma prawo mnie wylegitymować?
    Od: "Robert" <r...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam, być może było na grupie, a może się coś zmieniło, chcę wiedzieć jak to
    jest obecnie.

    Wiele razy spotkałem się z sytuacją wylegitymowania mnie przez umundurowany
    patrol, spisania danych z dowodu osobistego, podania ich przez radio na
    komendę, tam informatycy sprawdzają po peselu czy nie jest się poszukiwanym.
    Niby nic takiego, a jednak zabiera cenny czas, zwłaszcza jak muszą w kolejce
    czekać na odebranie zgłoszenia przez radio (wiadomo, Warszawa jest duża).
    Czy mają prawo to robić bezpodstawnie? czy tylko w przypadku uzasadnionego
    podejrzenia popełnienia przestępstwa?

    Jeśli nie mają prawa bezpodstawnie, to na jaki artykuł się powołać?