  • Data: 2004-03-03 23:20:47
    Temat: Czy oferta (cennik) + zamówienie to umowa?
    Od: "TW" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć

    Jestem tu okazyjnie z prostym zapewne dla prawników pytaniem... A tacy mam
    nadzieję tu zaglądają...

    Krótko kontekst: zamówiłem żonie samochód (fiata - no comments please). Fiat
    NIE gwarantuje ceny przy odbiorze ale:
    - powszechnie dostępne są cenniki (być może z zastrzeżeniem, że cennik nie
    jest ofertą)
    - mam podpisane i podpieczątkowane przez dealera zamówienie na samochód z
    podaną ceną, Cena jest z przed podwyżki, która nastąpiła po złożeniu
    zamówienia.
    - fiat oczywiście chce zapłaty ceny wyższej - tj po podwyżce

    Czy podpisane zamówienie z podaną ceną, upustami, wyczerpuje cechy umowy??

    Czy po zerwaniu takiej umowy (ze zwrotem zaliczki) przez dealera można
    dochodzić poniesionych szkód (np. braku możliwości zarobkowania z powodu
    braku możliwości dojazdu do pracy - poprzedni samochód już sprzedany) ????

    Czy zerwanie takiej umowy przez nas może się wiązać z utratą zaliczki?

    Z góry dzięki za ewentualne odpowiedzi

    TW