  • 11. Data: 2011-03-29 10:20:17
    Temat: Re: Czy mogę przetwarzać informacje ze stron www?
    Od: Jaytee <j...@g...com>

    On 29 Mar, 11:35, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > Polecam art. 7-8 ustawy, czyli granice dozwolonego użytku w korzystaniu z
    > chronionych baz danych.

    Dziękuję, tu właśnie jest element który mnie zastanawia:

    art. 8 & 2

    "Nie jest dozwolone powtarzające się i systematyczne pobieranie lub
    wtórne wykorzystanie sprzeczne z normalnym korzystaniem i powodujące
    nieusprawiedliwione naruszenie słusznych interesów producenta."

    Zamierzam pobierać dane o których pisałem w sposób powtarzający się,
    ale nie systematyczny, tzn. będę pobierał dane gdy użytkownik o nie
    zapyta.
    W celu poprawy wydajności i nie obciążania serwerów sklepu będę
    składował pobrane dane u siebie i jeżeli zapyta o nie kilku
    użytkowników to ja sklep zapytam tylko raz.

    "(...)lub wtórne wykorzystanie sprzeczne z normalnym
    korzystaniem(...)" - teraz drapię się po łysej dyńce i zastanawiam się
    czy moje działanie może być sprzeczne z normalnym korzystaniem...

    "(...)powodujące nieusprawiedliwione naruszenie słusznych interesów
    producenta" - czym jest słuszny interes i jak go mogę nie naruszyć? :)

    Zgaduję że w razie W. to i tak przed sądem 'producent' musi w jakiś
    sposób udowodnić że jego słuszne interesy zostały naruszone.
    Za to bez problemu właściwie będzie mógł mi zarzucić "powtarzające się
    i systematyczne" pobieranie danych.
    Co więcej - może to zarzucić każdemu, kto wejdzie co najmniej dwa razy
    na jego stronę aby sprawdzić cenę.

    Ot dylematy...

  • 12. Data: 2011-03-29 10:27:15
    Od: Jaytee <j...@g...com>

    No i do stu diabłów - co to jest istotna co do jakości lub ilości
    część jej zawartości?
    W jaki sposób to zmierzyć?

    Jeżeli sprzedawca ma w swojej bazie jeden produkt to ja pobierając
    dane o tym jednym produkcie kopiuję istotną część bazy.
    A jeżeli ma pierdyliart produktów a na każdy z nich swoją cenę to może
    powiedzieć że ta informacja - o cenie - jest istotą zawartości...

  • 13. Data: 2011-03-29 10:33:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 03:27:15 -0700, Jaytee napisał(a):

    > No i do stu diabłów - co to jest istotna co do jakości lub ilości część
    > jej zawartości?
    > W jaki sposób to zmierzyć?

    Co do ilości to będzie: "dużo".
    Co do jakości to będzie coś takiego, że przez swoje działanie utrudniasz
    mu prowadzenie jego działalności. Powiem, że w znanym mi przypadku
    (ciągnięcie ogłoszeń motoryzacyjnych przez agregat) zajęto stanowisko, że
    kopiowanie treści ogłoszeń nie narusza praw producenta, o ile
    sfinalizowanie transakcji nie będzie możliwe na stronie agregującej.

    Czyli agregat ciągnął wszystko, prócz numeru telefonu: prezentował
    ogłoszenia u siebie, ale jak ktoś chciał się skontaktować ze sprzedawcą,
    musiał iść na stronę z oryginalnym ogłoszeniem.

    > Jeżeli sprzedawca ma w swojej bazie jeden produkt to ja pobierając dane
    > o tym jednym produkcie kopiuję istotną część bazy.

    Owszem, bo wówczas kopiujesz bazę 1:1.

    > pierdyliart produktów a na każdy z nich swoją cenę to może powiedzieć że
    > ta informacja - o cenie - jest istotą zawartości...

    Owszem, przeto wówczas musisz się ograniczyć co do ilości. Jakość będzie
    prima sort, ale ilość będzie nieistotna. Wóz albo przewóz :)

    PS pisze się "pierdyliard" ;-)

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 14. Data: 2011-04-05 09:43:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Mar 2011, Jaytee wrote:

> [...]
    >
    > "(...)powodujące nieusprawiedliwione naruszenie słusznych interesów
    > producenta" - czym jest słuszny interes i jak go mogę nie naruszyć? :)

    Pytanie czy wskazywanie że kto inny ma taniej jest "słusznym
    interesem producenta" :D (bazy)

    pzdr, Gotfryd