  • 1. Data: 2011-03-29 08:28:54
    Temat: Czy mogę przetwarzać informacje ze stron www?
    Od: Jaytee <j...@g...com>

    Witam!

    Zamierzam - jako działalność gospodarcza - sprzedawać oprogramowanie
    które będzie korzystało z danych zawartych na stronach internetowych.

    Dane te to konkretnie: kod towaru, cena i stan magazynowy

    Dane te dostępne są na stronach różnych sprzedawców. Aby je uzyskać
    nie trzeba się logować, wystarczy wejść na stronę, wyszukać towar po
    nazwie i voila - są dane.

    Teraz pytanie - czy mogę legalnie gromadzić i przekazywać te dane
    dalej? Konkretnie do użytkowników mojego oprogramowania.
    Jeden ze sklepów ma na stronie formułkę że wszystkie informacje
    dostępne na stronie są chronione i ich powielanie wymaga pisemnej
    zgody właściciela. Co więcej, jest tam napisane że tylko wchodząc na
    stronę zaczyna obowiązywać umowa między odwiedzającym a właścicielem
    strony.

    Co mi grozi za to że opublikuję informację że sklep A ma masło w
    takiej cenie a sklep B w innej? :)

    Z góry dziękuję za poważne odpowiedz.
    Za nie poważne lecz dowcipne również ;)

    Pozdrawiam,
    Jeti

  • 2. Data: 2011-03-29 08:36:02
    Temat: Re: Czy mogę przetwarzać informacje ze stron www?
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Co więcej, jest tam napisane że tylko wchodząc na
    > stronę zaczyna obowiązywać umowa między odwiedzającym a właścicielem
    > strony.

    Bzdura.
    Papier jest cierpliwy i nie takie głupoty już spisano...

    --
    Krzysztof

  • 3. Data: 2011-03-29 08:49:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 01:28:54 -0700, Jaytee napisał(a):

    > Jeden ze sklepów ma na
    > stronie formułkę że wszystkie informacje dostępne na stronie są
    > chronione i ich powielanie wymaga pisemnej zgody właściciela.

    Wszelkie to przesada, ale powinieneś zapoznać się z ustawą o ochronie baz
    danych.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2011-03-29 08:56:52
    Od: Jaytee <j...@g...com>

    On 29 Mar, 10:49, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > Wszelkie to przesada, ale powinieneś zapoznać się z ustawą o ochronie baz
    > danych.

    Z czym? Jeżeli chodzi o ochronę danych osobowych to swego czasu się
    zapoznałem i... danych osobowych gromadzić i przetwarzać nie będę,
    przynajmniej nie w tej części działalności :)

  • 5. Data: 2011-03-29 09:00:13
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Jaytee pisze:

    > Z czym? Jeżeli chodzi o ochronę danych osobowych to swego czasu się
    > zapoznałem i... danych osobowych gromadzić i przetwarzać nie będę,
    > przynajmniej nie w tej części działalności :)

    Chodziło zapewne przedpiszcy o prawo autorskie, tam jest też conieco
    odnośnie baz danych...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2011-03-29 09:03:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 11:00:13 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Chodziło zapewne przedpiszcy o prawo autorskie, tam jest też conieco
    > odnośnie baz danych...

    Miszczowie...
    Ustawa o ochronie baz danych nie jest ustawą o ochronie danych osobowych,
    nie jest też ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych!!

  • 7. Data: 2011-03-29 09:09:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Miszczowie...
    > Ustawa o ochronie baz danych nie jest ustawą o ochronie danych osobowych,
    > nie jest też ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych!!

    To trzeba było tak od razu. Co nie zmienia faktu, że zapisy również
    znajdziesz w ustawie o prawie autorskim, również ma zapisy dotyczące baz
    danych - art 3 i art 17 1.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2011-03-29 09:09:49
    Od: Jaytee <j...@g...com>

    On 29 Mar, 11:00, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    > Chodzi o zapewne przedpiszcy o prawo autorskie, tam jest te conieco
    > odno nie baz danych...

    Zatem "Ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych" - jest to
    jakiś trop.
    Zapoznam się - choć na pierwszy rzut oka widzę że rozchodzi się o
    kopiowanie baz danych.
    Ja do mojej bazy, o stworzonej przezemnie strukturze, chcę przenieść
    tylko małą część informacji z baz sprzedawców.
    Tak jak pisałem, cena, stan magazynowy i kod produktu.
    Opisów - które wielu sprzedawców tworzy samemu - nie będę kopiował.

    Zatem już coś mam.

    Tylko dalej - jak z tymi informacjami o cenach, czy mogę je gromadzić
    i przekazywać dalej?

  • 9. Data: 2011-03-29 09:34:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 11:09:02 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > To trzeba było tak od razu.

    No to ja tak właśnie od razu ;-)

  • 10. Data: 2011-03-29 09:35:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 02:09:49 -0700, Jaytee napisał(a):

    > Zatem "Ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych" - jest to
    > jakiś trop.

    Tak, to właśnie ta ustawa.

    > Zapoznam się - choć na pierwszy rzut oka widzę że rozchodzi się o
    > kopiowanie baz danych.

    Polecam art. 7-8 ustawy, czyli granice dozwolonego użytku w korzystaniu z
    chronionych baz danych.