    From: Jaytee <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mogę przetwarzać informacje ze stron www?
    Date: Tue, 29 Mar 2011 03:20:17 -0700 (PDT)

    On 29 Mar, 11:35, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > Polecam art. 7-8 ustawy, czyli granice dozwolonego użytku w korzystaniu z
    > chronionych baz danych.

    Dziękuję, tu właśnie jest element który mnie zastanawia:

    art. 8 & 2

    "Nie jest dozwolone powtarzające się i systematyczne pobieranie lub
    wtórne wykorzystanie sprzeczne z normalnym korzystaniem i powodujące
    nieusprawiedliwione naruszenie słusznych interesów producenta."

    Zamierzam pobierać dane o których pisałem w sposób powtarzający się,
    ale nie systematyczny, tzn. będę pobierał dane gdy użytkownik o nie
    zapyta.
    W celu poprawy wydajności i nie obciążania serwerów sklepu będę
    składował pobrane dane u siebie i jeżeli zapyta o nie kilku
    użytkowników to ja sklep zapytam tylko raz.

    "(...)lub wtórne wykorzystanie sprzeczne z normalnym
    korzystaniem(...)" - teraz drapię się po łysej dyńce i zastanawiam się
    czy moje działanie może być sprzeczne z normalnym korzystaniem...

    "(...)powodujące nieusprawiedliwione naruszenie słusznych interesów
    producenta" - czym jest słuszny interes i jak go mogę nie naruszyć? :)

    Zgaduję że w razie W. to i tak przed sądem 'producent' musi w jakiś
    sposób udowodnić że jego słuszne interesy zostały naruszone.
    Za to bez problemu właściwie będzie mógł mi zarzucić "powtarzające się
    i systematyczne" pobieranie danych.
    Co więcej - może to zarzucić każdemu, kto wejdzie co najmniej dwa razy
    na jego stronę aby sprawdzić cenę.

    Ot dylematy...