  • 1. Data: 2005-04-02 15:46:15
    Temat: Czy mogą mi zabrać firmową domenę? Ratujcie...
    Od: "Mark" <m...@n...op.pl>

    Witam grupowiczów,

    Od 3 lat prowadzę sobie spokojnie biznes przy użyciu Internetu,
    sprzedaję na cały świat wykonane przez siebie oprogramowanie.
    To jedyne źródło utrzymania dla mnie i mojej rodziny.

    Dziś dostałem taki mail, ze aż mnie wgięło w fotel. Jakas firma
    o nazwie częściowo zgodnej z nazwą mojej firmy informuje mnie
    że nie mam prawa do domeny której od początku używam, bo oni mają
    zarejestrowany TM w USA, Szwajcarii i Bóg wie gdzie jeszcze i już
    rozpoczęli procedurę zabierania mi domeny. Czy rejestrator domeny com
    może to uwzględnić i naprawdę zabrać mi domenę?

    Oto bliższe szczegóły:
    Dokładnie 3 lata zarejestrowałem działalność pod nazwą dwuczłonową
    <nazwa1> <nazwa2>. Zarejestrowałem też domenę www.nazwa1nazwa2.com
    Mam tam serwis anglojęzyczny, moi klienci są z calego świata, czyli nikt mi
    nie powie ze prowadzę lokalny biznes blokując globalną domenę.
    Tymaczasem zgłosiła się firma o nazwie <nazwa1> mówiąc, że każda domena com
    która zawiera w sobie <nazwa1> ma należeć do nich. Na końcu wklejam kopię
    ich maila.
    Pytanie: czy mogę machnąć na to ręką i najwyżej obserwować rozwój sytuacji,
    czy tez już teraz powinienem zacząć szukać prawnika specjalizujacego się w prawie
    domenowym w obrębie UE?
    A moze wyliczyć im ile mnie będzie kosztowała zmiana domeny (szacuję to na grube
    tysiące złotych) i im odpisać, że oddam im domenę za tyle i tyle?
    Jak myślicie?

    Ech, kiepsko się ten kwiecień zaczął...

    Oto kopia tego maila:

    Dear <moje nazwisko> as the registrant of the domain name <nazwa1nazwa2>.com,
    I want to inform you that the everything Nazwa1 or Nazwa1 everything are
    names registered Trade Marks in US, Switzerland and or in other countries and
    we have rights to use those names and not you, I have wrote to ICANN and RIPE
    to back order this domain according to EU laws.

    Dzięki za wszelką pomoc

    Mark

  • 2. Data: 2005-04-02 16:01:11
    Temat: Re: Czy mogą mi zabrać firmową domenę? Ratujcie...
    Od: "@miesk.net)" <""fop\"@miesk.net)">

    Mark wrote:
> [...]
    > we have rights to use those names and not you, I have wrote to ICANN and RIPE
    > to back order this domain according to EU laws.

    Odpisz im staropolskim jezykiem, takim zeby jezyk sobie polamali. :-)
    Napisz zeby podali podstawy twierdzenia ze im domena sie nalezy wg prawa
    polskiego, oraz ze konsumenci maja klopoty z rozroznieniem was obu.
    Tylko wtedy wchodzi naruszenie znaku w przypadku podobnych nazw.
    Ich prawnik to idiota, skoro uwaza ze domena sie nalezy tylko i
    wylacznie z powodu podobienstwa nazw.
    Wiecej:
    http://chillingeffects.org/trademark/faq.cgi#QID252

  • 3. Data: 2005-04-02 17:26:52
    Od: "Mark" <m...@n...op.pl>

    > Odpisz im staropolskim jezykiem, takim zeby jezyk sobie polamali. :-)

    A wiesz, dobry pomysł, naprawdę odpiszę im po polsku, a jak napiszą
    że proszą o angielski, to odpiszę żeby sobie przetłumaczyli na własny koszt.

    > Napisz zeby podali podstawy twierdzenia ze im domena sie nalezy wg prawa
    > polskiego, oraz ze konsumenci maja klopoty z rozroznieniem was obu.

    Tylko czy w sprawach domen "com" prawo polskie ma cokolwiek do gadania?
    Moze raczej prawo "międzynarodowe"?

    > Tylko wtedy wchodzi naruszenie znaku w przypadku podobnych nazw.
    > Ich prawnik to idiota, skoro uwaza ze domena sie nalezy tylko i
> [...]

    Dzięki za link. Zacząłem się trochę obawiać, że oni wyślą maila do firmy
    rejestrujacej
    domeny, a ta bez zbytnich ceregieli cos mi zrobi z domeną. Ale mam nadzieję
    że nie jest to takie proste.
    Przy okazji mam zamiar sprawdzić ile kosztuje rejestracja Trade Marku, żeby
    takim roszczeniowym firemkom od razu na wstępie zamykać buzie.

    Mark.

  • 4. Data: 2005-04-03 03:02:06
    Od: saint <h...@n...com>

    Mark wrote:

    > A wiesz, dobry pomysł, naprawdę odpiszę im po polsku, a jak napiszą
    > że proszą o angielski, to odpiszę żeby sobie przetłumaczyli na własny koszt.

    Najlepiej odpisuj im na pismie i rozrzucaj na wiele stron (pismo
    przewodnie, zalacznik, rozrzuconym drukiem, szeroka czcionka, i co drugi
    wiersz), zeby im licznik nabijal kosztow tlumaczen. :-)

    > Tylko czy w sprawach domen "com" prawo polskie ma cokolwiek do gadania?
    > Moze raczej prawo "międzynarodowe"?

    Tym gorzej dla nich. Niech Cie pozwa w USA. Odrzuca im pozew na dzien
    dobry. A jak nie, to zjesz ich kosztami idacymi dla nich w kilkaset
    tysiecy dolarow, i bez gwarancji wygranej. Na dodatek, nie wychodzac z
    domu, a co najwyzej na poczte zeby wyslac list do sadu :-)

    Zloz jeszcze pisemna skarge na ich prawnika do jego stanowego biura
    skarg na adwokatow, zarzucajac klamstwa, probe oszustwa z domena i brak
    wiedzy prawniczej odnosnie domen. To powinno ich przygasic na poczatek.

> [...]
    rejestrujacej
    > domeny, a ta bez zbytnich ceregieli cos mi zrobi z domeną. Ale mam nadzieję

    Nie. Pozwac musza Ciebie. Udowodnic szkode polegajaca na klopotach
    klientow ktorzy nie moga rozroznic ich od Ciebie i dostac wyrok. A
    pozniej obronic ten wyrok w apelacji. Wydatek kiladziesiat tysiecy
    dolarow, a raczej duzo duzo wiecej.

  • 5. Data: 2005-04-05 11:15:07
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Mark wrote:

> [...]
    > rozpoczęli procedurę zabierania mi domeny. Czy rejestrator domeny com
    > może to uwzględnić i naprawdę zabrać mi domenę?

    Heh, niezła ściema.
    To może być rodzaj scamu, być może nastepny mail będzie mówił o tym, że
    możesz jednak używać, ale zapłać im...

    --
    Pozdro
    Massai