-
1. Data: 2005-04-02 14:03:40
Temat: @@ Rekojmia @@ Prawo konsumenta @@ prosze o pomoc.
Od: " Lechu545454" <l...@g...pl>
Witam. Mam taki przypadek i prosze o pomoc.
Kupiłem w czwartek tj.31,03 telefon stacjonarny (przenośny. Wieczorkiem
rozpakowalem podłaczyłem i zaczalem ladowac 15 godzin baterie bo tak było
napisane w instrukcji, tzw:formatownie.I tak tez zrobilem. Przyszedł piatek
wieczor i zaczalem go testowac sprawdzac. W instrukcji jest napisane od 30m
do 300m. Kiedy szedłem pietro niżej do innego pokoju byl juz b slaby
zasieg. rozmawiac mozna bylo ale byly przerwania i jakosc polaczenie bardzo
mnie nie zadawalala. Ogólnie piszac jestem bardzo niezadowolony z towaru.
Dzisiaj poszedłem oddac ten tel. Uplyneły 3 dni. Pan w dziale reklamacji
powiedzia ze NIE odda mi pieniedzy nie moge tez wymienic sztuke za sztuka
ani nie moge dopłacic na inny lepszy model TYLKO moze mi go przyjac na
gwarancji.Gwarancja oczywiscie byla podbita przy zakupie.
I teraz pytam:
Czy mogł tak zrobic?
Czy nie mam prawa oddac towaru przed uplywem trzech dni jesli nie jestem z
niego zadowolony?
Prosze Was o pomoc.
Pozdrawiam
ps. Jest to Makro w Poznaniu.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2005-04-02 14:15:04
Temat: Re: @@ Rekojmia @@ Prawo konsumenta @@ prosze o pomoc.
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
Lechu545454 napisał(a):
> Dzisiaj poszedłem oddac ten tel. Uplyneły 3 dni. Pan w dziale reklamacji
> powiedzia ze NIE odda mi pieniedzy nie moge tez wymienic sztuke za sztuka
> ani nie moge dopłacic na inny lepszy model TYLKO moze mi go przyjac na
> gwarancji.Gwarancja oczywiscie byla podbita przy zakupie.
> I teraz pytam:
> Czy mogł tak zrobic?
to zależy...
Jeśli jesteś konsumentem (zakup był bez związku z prowadzoną
działalnością gospodarcza lub zawodową) nie powinien, bo
odpowiedzialności sprzedawcy względem konsumenta za niezgodność towaru z
umową wyłączyć ani ograniczyć nie można. Gwarancja jest niezależną umową
i kupującemu przysługuje wybór z czego chce skorzystać. Z tym że
odstąpić od umowy (zwrócić towar) można tylko jeśli naprawa i wymiana są
niemożliwe, wymagałyby nadmiernych kosztów, nie nastąpiłyby w
odpowiednim terminie.
Jeśli nie jesteś konsumentem - rękojmię można ograniczać, a nawet
całkowicie wyłączyć w umowie. Jeśli to nie nastąpiło - wybór między
rękojmią a gwarancją należy do kupującego.
O niezgodności towaru z umową możesz poczytać w ustawie o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej, o rękojmi w kodeksie cywilnym.
> Czy nie mam prawa oddac towaru przed uplywem trzech dni jesli nie jestem z
> niego zadowolony?
nie masz
> ps. Jest to Makro w Poznaniu.
Jesteś konsumentem?
A czy telefon ma wady/jest niezgodny z umową to inna sprawa, o której
się nie wypowiadam. Bo co niby oznacza 30-300 m?
KG
-
3. Data: 2005-04-02 18:54:03
Temat: Re: @@ Rekojmia @@ Prawo konsumenta @@ prosze o pomoc.
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik " Lechu545454" <l...@g...pl> napisał w
wiadomości news:d2m8nr$n05$1@inews.gazeta.pl...
Sprawdź najpierw w tej instrukcji, czy czasem zasięgu nie określono na
wolnej przestrzeni. Jeśli budynek jest żelbetowy, albo ma stalową
konstrukcję, to łączność bezprzewodowa może być poważnym problemem przy
użyciu dowolnego telefonu.
-
4. Data: 2005-04-03 09:43:52
Temat: Re: @@ Rekojmia @@ Prawo konsumenta @@ prosze o pomoc.
Od: "Lechu54" <a...@w...pl>
> Lechu545454 napisał(a):
>> Dzisiaj poszedłem oddac ten tel. Uplyneły 3 dni. Pan w dziale reklamacji
>> powiedzia ze NIE odda mi pieniedzy nie moge tez wymienic sztuke za sztuka
>> ani nie moge dopłacic na inny lepszy model TYLKO moze mi go przyjac na
>> gwarancji.Gwarancja oczywiscie byla podbita przy zakupie.
>> I teraz pytam:
>> Czy mogł tak zrobic?
>
> to zależy...
> Jeśli jesteś konsumentem (zakup był bez związku z prowadzoną działalnością
> gospodarcza lub zawodową) nie powinien, bo odpowiedzialności sprzedawcy
> względem konsumenta za niezgodność towaru z umową wyłączyć ani ograniczyć
> nie można. Gwarancja jest niezależną umową i kupującemu przysługuje wybór
> z czego chce skorzystać. Z tym że odstąpić od umowy (zwrócić towar) można
> tylko jeśli naprawa i wymiana są niemożliwe, wymagałyby nadmiernych
> kosztów, nie nastąpiłyby w odpowiednim terminie.
> Jeśli nie jesteś konsumentem - rękojmię można ograniczać, a nawet
> całkowicie wyłączyć w umowie. Jeśli to nie nastąpiło - wybór między
> rękojmią a gwarancją należy do kupującego.
> O niezgodności towaru z umową możesz poczytać w ustawie o szczególnych
> warunkach sprzedaży konsumenckiej, o rękojmi w kodeksie cywilnym.
>
>> Czy nie mam prawa oddac towaru przed uplywem trzech dni jesli nie jestem
>> z niego zadowolony?
>
> nie masz
>
>> ps. Jest to Makro w Poznaniu.
>
> Jesteś konsumentem?
Co znaczy czy jestem konsumentem.?
Wydaje mi sie ze tak. tzn jestem osoba prywatną. Kupowałem ten telefon dla
siebie do prywatnego uzytku i prywatnego domu.
> A czy telefon ma wady/jest niezgodny z umową to inna sprawa, o której się
> nie wypowiadam. Bo co niby oznacza 30-300 m?
>
Od 30 do 300 metrów a u mnie w lini prostej nawet przy 15stu metrach jest
nie tak.
A nawiasem pisząc nie moge zrozumiec dlaczego klient kupujacy obojetnie jaki
towar MUSI oddac towar na gwarancji jesli w przeciagu np: trzech dni
wykryje wade. to jest chore. człowiek idzie do sklepu i chce dobry sprawny
towar. Uwazam ze powinni po takim czasie wymienic na nowy a nie czekac
cholerne min. 14 dni.
Myle sie???
-
5. Data: 2005-04-03 09:47:50
Temat: Re: @@ Rekojmia @@ Prawo konsumenta @@ prosze o pomoc.
Od: "Lechu54" <a...@w...pl>
> Sprawdź najpierw w tej instrukcji, czy czasem zasięgu nie określono na
> wolnej przestrzeni.
Nie.
>Jeśli budynek jest żelbetowy, albo ma stalową
> konstrukcję, to łączność bezprzewodowa może być poważnym problemem przy
> użyciu dowolnego telefonu.
Nie jest.
Mialem wczesniej inny tel bezprzewodowy i było extra. dosłownie w kazdym
miejscu domu (a ma 3 kondygnacje) był czysty piekny dzwiek i jakosc
połączenia.
-
6. Data: 2005-04-04 21:12:15
Temat: Re: @@ Rekojmia @@ Prawo konsumenta @@ prosze o pomoc.
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
Lechu54 napisał(a):
> Co znaczy czy jestem konsumentem.?
> Wydaje mi sie ze tak. tzn jestem osoba prywatną. Kupowałem ten telefon dla
> siebie do prywatnego uzytku i prywatnego domu.
Jesteś konsumentem. Jeśli tylko nie ma jakiejś faktury wystawionej na
"firmę", to możesz korzystać z praw przysługujących na podstawie ustawy
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Poczytaj
www.federacja-konsumentow.org.pl
> A nawiasem pisząc nie moge zrozumiec dlaczego klient kupujacy obojetnie jaki
> towar MUSI oddac towar na gwarancji jesli w przeciagu np: trzech dni
> wykryje wade. to jest chore. człowiek idzie do sklepu i chce dobry sprawny
> towar. Uwazam ze powinni po takim czasie wymienic na nowy a nie czekac
> cholerne min. 14 dni.
> Myle sie???
Nie musi.
Co do terminu - postaw się na miejscu sprzedawcy - przynosisz towar i
mówisz że nie działa zgodnie z gwarancją, on tak naprawdę nie ma
możliwości sprawdzenia go od razu. Przy odpowiedzialności za niezgodność
towaru z umową 14 dni, to termin maksymalny na udzielenie odpowiedzi,
czasem jednak "odpowiedni termin" na dokonanie naprawy może być krótszy
niż te 14 dni. Z tym, że to teoria, a swoich praw pozostaje dochodzić w
sądzie... Z niepewnym skutkiem, bo to pojęcie bardzo ocenne. Czasem
lepiej poczekać.
KG