  • Data: 2005-04-02 15:46:15
    Temat: Czy mogą mi zabrać firmową domenę? Ratujcie...
    Od: "Mark" <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam grupowiczów,

    Od 3 lat prowadzę sobie spokojnie biznes przy użyciu Internetu,
    sprzedaję na cały świat wykonane przez siebie oprogramowanie.
    To jedyne źródło utrzymania dla mnie i mojej rodziny.

    Dziś dostałem taki mail, ze aż mnie wgięło w fotel. Jakas firma
    o nazwie częściowo zgodnej z nazwą mojej firmy informuje mnie
    że nie mam prawa do domeny której od początku używam, bo oni mają
    zarejestrowany TM w USA, Szwajcarii i Bóg wie gdzie jeszcze i już
    rozpoczęli procedurę zabierania mi domeny. Czy rejestrator domeny com
    może to uwzględnić i naprawdę zabrać mi domenę?

    Oto bliższe szczegóły:
    Dokładnie 3 lata zarejestrowałem działalność pod nazwą dwuczłonową
    <nazwa1> <nazwa2>. Zarejestrowałem też domenę www.nazwa1nazwa2.com
    Mam tam serwis anglojęzyczny, moi klienci są z calego świata, czyli nikt mi
    nie powie ze prowadzę lokalny biznes blokując globalną domenę.
    Tymaczasem zgłosiła się firma o nazwie <nazwa1> mówiąc, że każda domena com
    która zawiera w sobie <nazwa1> ma należeć do nich. Na końcu wklejam kopię
    ich maila.
    Pytanie: czy mogę machnąć na to ręką i najwyżej obserwować rozwój sytuacji,
    czy tez już teraz powinienem zacząć szukać prawnika specjalizujacego się w prawie
    domenowym w obrębie UE?
    A moze wyliczyć im ile mnie będzie kosztowała zmiana domeny (szacuję to na grube
    tysiące złotych) i im odpisać, że oddam im domenę za tyle i tyle?
    Jak myślicie?

    Ech, kiepsko się ten kwiecień zaczął...

    Oto kopia tego maila:

    Dear <moje nazwisko> as the registrant of the domain name <nazwa1nazwa2>.com,
    I want to inform you that the everything Nazwa1 or Nazwa1 everything are
    names registered Trade Marks in US, Switzerland and or in other countries and
    we have rights to use those names and not you, I have wrote to ICANN and RIPE
    to back order this domain according to EU laws.

    Dzięki za wszelką pomoc

    Mark