  • 11. Data: 2004-01-04 01:32:13
    Temat: Re: Czy matka moze od syna zadac alimentow?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:bt77q5$l5t$1@flis.man.torun.pl...

    > To odpowiedz trochę niegoda prawnika. Wydaje mi się że można
    > udowodnić naganne postępowanie matki wobec dziecka. Żadna
    > rewelacja.

    Aha! A próbowałeś kiedyś czegoś takiego, albo przynajmniej uczestniczyłeś
    w czymś takim? Oczywiście zakładam, że ta niegodziwość nie jest jakaś
    rażąca i nie próbowała go utopić. Chodzi mi o niewłaściwą opiekę, alkohol
    i te inne sprawy.

    Już na gorąco ciężko jakiegoś świadka ustrzelić, który by cokolwiek
    powiedział przed sądem. A co dopiero po latach. Ale może w tym wypadku
    będzie odmiennie.

    > Czy dlatego że jest ostatnią deską ratunku radzisz pozwanej w takiej
    > sytuacji rezygnować z niej?

    Tak, bo osobiście nie widzę żadnej szansy powodzenia w tym.

    > Znacznie wykraczasz poza podany casus, co nie jest pewnie zbyt
    > przydatne dla pytającej.

    Może, ale nie zaszkodzi na pewno.

    > Na koniec mogę przytoczyć tylko orzeczenie sądowe (wzięte nomen
    > omen z tzw. praktyki, a więc chyba można o tych sprawach mówić
    > przed Sądem w praktyce...)
    >
    > 1987.12.16 uchwała SN, III CZP 91/86, OSNC 1988/4/42
    > cała izba Izba Cywilna i Administracyjna
    >
    > (...)
    > VIII W razie rażąco niewłaściwego postępowania osoby uprawnionej do
    > alimentów, budzącego powszechną dezaprobatę, dopuszczalne jest
    > oddalenie powództwa w całości lub w części ze względu na zasady
    > współżycia społecznego (art. 5 k.c.). Nie może to nastąpić, gdy
> [...]

    Fajne. Zapamiętam. nie zmienia to postaci rzeczy, że jak znam życie, to
    ciężko będzie znaleźć jakiegokolwiek rozsądnego świadka.

  • 12. Data: 2004-01-04 07:03:07
    Od: Dredd<...@...pl>

    Skąd tyle pesymizmu?
    Mam nadzieję że ne jesteś zwolennikiem likwidacji sądownictwa (bo
    przecież niewiele da się udowodnić) :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 13. Data: 2004-01-04 11:59:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Skąd tyle pesymizmu?
    > Mam nadzieję że ne jesteś zwolennikiem likwidacji sądownictwa (bo
    > przecież niewiele da się udowodnić) :)

    Wiele da się udowodnić. Ale w sprawach rodzinnych ciężko o świadków nawet,
    gdy sprawa jest aktualna. Po latach, to osobiście nie wierzę w znalezienie
    kogoś, kto by chciał zeznawać. Zresztą na ile będą to wiarygodne zeznania.
    No ale co do zasady przeszkody procesowej nie ma.

  • 14. Data: 2004-01-04 14:03:59
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Skąd tyle pesymizmu?
    > Mam nadzieję że ne jesteś zwolennikiem likwidacji sądownictwa (bo
    > przecież niewiele da się udowodnić) :)

    nie trzeba byc - i tak zyjemy w panstwie bezprawia, gdzie do wiezienia sie
    idzie za obrone konieczna, a za grube afery sie awansuje:(

  • 15. Data: 2004-01-05 17:52:45
    Od: Dredd<...@...pl>

    > do wiezienia sie
    > idzie za obrone konieczna, a za grube afery sie awansuje:(

    Ja tam widziałem w praktyce że Sądy za obronę konieczną uniewinniają

    -> http://usenet.pomocprawna.info