  • 81. Data: 2006-07-18 14:51:53
    Temat: Re: Czy mandat musimy przyjąć?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e9is38$ak6$1@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > jak będzie dziesięciolatkiem - tak :)
    Mylisz się. Dziesieciolatka na rowerze nie ma prawa być na jezdni, a jak był
    to beknie rodzic (opiekun).

    > jeśli nie będzie można przypisać mu wyłącznej winy - tak
    Mówisz o współwinie. Owszem, to możliwe i prawnie umocowane.

    Jotte

  • 82. Data: 2006-07-18 15:22:05
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl>

    > Dla bezpieczeństwa innych ludzi lepiej zakazać wszystkim jazdy rowerem po
    > chodniku.

    Ze względu na prawdopodobieństwo popełnienia przestępstwa - może zapuszkujemy
    pół Polski za kratki? :))) No właśnie! - sam widzisz, że to absurd.

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 83. Data: 2006-07-18 15:25:24
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl>

    wiadomości news:o83vo3-6uu.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > I jest zakazana.

    Kto Ci powiedział, że jest zakazana???
    http://www.wrower.pl/prawo/index.php#Chodnik

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 84. Data: 2006-07-18 15:27:22
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl>

    > to można go olać...

    Co można olać? To, że policjant wlepi mandat za złamanie tego właśnie kodeksu?
    :)))

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 85. Data: 2006-07-18 15:31:11
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
    > Mylisz się. Dziesieciolatka na rowerze nie ma prawa być na jezdni, a jak
    > był to beknie rodzic (opiekun).

    dwunastolatek może być?

    > Mówisz o współwinie. Owszem, to możliwe i prawnie umocowane.

    nie, nie o współwinie, bo ta zakłada winę obu stron
    może w ogóle nie być winy kierowcy
    wystarczy jakakolwiek okoliczność przyczyniająca się do zdarzenia, która
    nie jest winą rowerzysty
    i odpowiada kierowca

    KG

  • 86. Data: 2006-07-18 15:34:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jotte wrote:

    > A jak sprawdzana jest znajomość tych przepisów przez kierujących
    > rowerami (doswiadczalnie?)

    A jak sprawdzana jest znajomość tych przepisów tych "kierowców" co parę
    lat temu odbębnili egzamin?

    > Niekoniecznie. Może być tylko wykroczeniem. Jesteś nieścisły.
    > Zdaje się, że rozróżniane są pojęcia "po spożyciu" i "stan nietrzeźwości".

    OK, OK, ale niezależnie od pojazdu - czy to samochód, czy rower i tak
    będzie to wykroczenie albo przestępstwo.

  • 87. Data: 2006-07-18 15:35:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > I tego należy sie trzymać, i to egzekwować.

    To idź i egzekwuj. Ja jeszcze nigdy nie widziałem policjanta pilnującego
    limitu odległości przy wyprzedzaniu jednośladów.

  • 88. Data: 2006-07-18 16:03:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e9iuv9$llr$1@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > dwunastolatek może być?
    Nie chce mi się szukać tej granicy wieku/odpowiedzialności, niech rzuci
    ktoś, kto po prostu wie.

    Podaj przykład takiej sytuacji.

    Jotte

  • 89. Data: 2006-07-18 16:11:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
    > Nie chce mi się szukać tej granicy wieku/odpowiedzialności, niech rzuci
    > ktoś, kto po prostu wie.

    granica o której myślisz nie ma znaczenia

    > Podaj przykład takiej sytuacji.

    nie zadziałało światło stopu
    rowerzysta został oślepiony
    itd.

    KG

  • 90. Data: 2006-07-18 17:16:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 18 Jul 2006 17:35:00 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > To idź i egzekwuj. Ja jeszcze nigdy nie widziałem policjanta pilnującego
    > limitu odległości przy wyprzedzaniu jednośladów.

    A ja widziałem ostatnio jak rowerzysta dostawał mandat za przejechanie
    rowerem po przejściu :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl