eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy ktoś może mi zakazać opublikowania wysłanej do mnie umowy/oferty? › Czy ktoś może mi zakazać opublikowania wysłanej do mnie umowy/oferty?
  • Data: 2007-12-07 16:16:01
    Temat: Czy ktoś może mi zakazać opublikowania wysłanej do mnie umowy/oferty?
    Od: Adam Krywko <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dostałem mailem ładną kolorową ofertę z serii "kliencie daj się
    naciągnąć".
    Wcześniej telefonicznie poproszono mnie o zgodę na wysłanie - na razie
    ok.

    Inna sprawa, że oferta przygotowana jest w taki sposób, żeby mnie
    naciągnąć
    na początku jest dużymi literami co zyskam, a w załączniku jest umowa
    (malutkimi literkami), którą wystarczy podpisać i odesłać.

    Jak się domyślacie umowa nie wygląda już tak różowo. Na szczęście ja
    czytam przede wszystkim małe literki. Wiem, że nie każdy ma taki
    zwyczaj
    więc chciałbym innych przestrzec przed nieuczciwymi praktykami tej
    firmy.

    Jednak w wysłanej do mnie wiadomości jest klauzula:
    "Umowa, dnia xx.xx.xxxx" Wszelkie prawa zastrzeżone. Ujawnianie tego
    dokumentu stronom trzecim bez zgody Gumisie s.a.* jest zabronione"

    Czy to mnie zobowiązuje? Mogę ponieść jakieś konsekwencje z powodu
    opublikowania tego dokumentu? Nic takiego im nie obiecywałem...

    Jeżeli nie mogę opublikować dokumentu, to czy wolno mi przynajmniej
    opisać i nagłośnić sprawę twierdząc, że taki dokument posiadam?
    Czy taka firma może wystąpić do mnie z roszczeniami na drodze prawnej?

    Pozdrawiam i proszę o pomoc.