  • 31. Data: 2008-01-13 12:20:00
    Temat: Re: Czy klient moze zarządać wylaczenia monitoringu w sklepie?
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mis Puchatek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:fmctp9$k5d$7@news.onet.pl...

    > A coz kamerami w przebieralniach? Podsobno był z tego dym - jak było to
    > umotywowane?

    Prawde mowiac to nie slyszalem, aby 'ochroniarzy', ktorzy byli autorami tej
    sprawy, w jakis sposob ukarano, poza wyrzuceniem z pracy.

    Samo utrwalanie wizerunku osoby (nawet bez ubrania, z wyjatkiem nieletnich
    ponizej 15 roku zycia - of korz), przestepstwem nie jest. Co najwyzej
    PUBLICZNE prezentowanie wizerunku osoby, znajdujacej w hanbioncej lub
    ponizajacej, sytuacji moze stanowic podstawe odpowiedzialnosc z kodeksu
    cywinego, za naruszenie dobr osobistych.
    Natomiast czy mozna tu mowic o przestepswie lub wykroczeniu, to niech sie
    sie w tej kwestii wypowiedza grupowi karnisci i spece od prawa autorskiego.

    > Druga rzecz zalozmy, ze powstalaby inicjatywa ustawodawcza i zostaloby to
    > uregulowane - wtedy sklep nie moglby, ale musial sie dostosowac do takich
    > przepisów.

    Sama inicjatywa to jeszcze za malo. Musialby byc jeszcze uchwalony przez
    sejm, podpisany przez Prezydenta i nalezycie opublikowany.

  • 32. Data: 2008-01-13 12:22:45
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]

    Samo utrwalanie wizerunku osoby (nawet bez ubrania, z wyjatkiem nieletnich
    ponizej 15 roku zycia - of korz), przestepstwem nie jest. Co najwyzej
    PUBLICZNE prezentowanie wizerunku osoby, znajdujacej w hanbiacej lub
    ponizajacej sytuacji, moze stanowic podstawe odpowiedzialnosc z kodeksu
    cywinego, za naruszenie dobr osobistych.
    Natomiast czy mozna tu mowic o przestepstwie lub wykroczeniu, to niech sie

  • 33. Data: 2008-01-13 12:23:31
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

  • 34. Data: 2008-01-13 12:31:51
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Heming napisał:

    > Sama inicjatywa to jeszcze za malo. Musialby byc jeszcze uchwalony przez
    > sejm, podpisany przez Prezydenta i nalezycie opublikowany.

    ujalem to w krotkim zapisie "i zostaloby to uregulowane" :)

    Mis Puchaty
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 35. Data: 2008-01-13 12:38:34
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > O widzisz, poruszyles kolejny ciekawy temat - chce wejsc do MediaMArktu w
    > kominiarce, ochrona mnie nie chce wpuscic. Moga?

    To zalezy od tego czy uznamy, ze wchodzenia w masce/kominiarce stwarza
    "zagrożenia dóbr powierzonych ochronie"? Imho nie, wiec ochroniarz musi cie
    wpuscic, o ile nie zaklocasz porzadku publicznego. Moze natomiast przed
    wpuszczeniem cie wylegitymowac, w celu ustalenia twoje tozsamosci.

  • 36. Data: 2008-01-13 12:42:19
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Fotoradary maja suszarke i robia zdjecie _po_ zlamaniu przepisów.

    To fotoradar, ale nie zapominaj videoradarach, ktore filmuja wszystko jak
    leci. No i jeszcze monitoring miejski. Tu dopiero mozna sobie
    'popieniaczyc', bo o ile do sklepu mozna wejsc lub nie wejsc, co innego z
    ulicami. :>

  • 37. Data: 2008-01-13 12:49:00
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Heming napisał:

    > Moze natomiast przed
    > wpuszczeniem cie wylegitymowac, w celu ustalenia twoje tozsamosci.

    Ochrona ma uprawnienia do legitymowania? Od kiedy?

    Mis Puchaty

  • 38. Data: 2008-01-13 12:52:35
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Ochrona ma uprawnienia do legitymowania? Od kiedy?

    Hmmm, od ZAWSZE? Vide: art. 36. ust. 1. pkt 1) ustawy o ochronie osób i
    mienia.

  • 39. Data: 2008-01-13 12:54:49
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Mis Puchatek napisał(a):

    > ale ma prawo wejsc do tego sklepu :)

    Takich sytuacji masz wiele. Dzwonisz na infolinię banku i jesteś
    informowany, że rozmowa będzie nagrywana, a jeśli sobie nie życzysz to
    powinieneś przerwać połączenie. I co możesz zrobić? Nic. Skoro dzwonisz,
    to pewnie w jakieś sprawie. Jeśli się rozłączysz, to sprawy nie załatwisz,
    a jak się połączysz ponownie, to usłyszysz tę informację ponownie. I jaki
    masz wybór? Poza pójściem osobiście do banku, gdzie zapewne jest
    monitoring :-)

    chairon

  • 40. Data: 2008-01-13 12:56:45
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Heming napisał:
    > Użytkownik "Mis Puchatek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm, od ZAWSZE? Vide: art. 36. ust. 1. pkt 1) ustawy o ochronie osób i
    > mienia.

    To?

    Art. 36. 1. "Pracownik ochrony (...) ma prawo do:
    1) ustalania uprawnień do przebywania na obszarach lub w obiektach
    chronionych oraz legitymowania osób, w celu ustalenia ich tożsamości;"

    1)

    No to jedziemy - ochroniarz, ale TYLKO LICENCJONOWANY, a nei jakis ciec
    w mundurku

    2)

    Druga rzcz "ustalanie uprawnien do przebywania " w miejscu publicznym?!
    Jakim jest sklep?! :):):):):):):) Raczysz zartowac :D

    Mis Puchaty