  • 21. Data: 2008-01-13 11:59:37
    Temat: Re: Czy klient moze zarządać wylaczenia monitoringu w sklepie?
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    Mis Puchatek pisze:

    > Momencik, nie widze zwiazku.

    > Znaczy - jestem traktowany jako zlodziej? I patrza mi na rece czy nie
    > krtadne? No to to juz chyba jest zabronione, ze trasktuje sie obywatela
    > jak zlodzieja.
    >
    > Moze zaczac nalezy panalizowanie profilaktyczne, jak na "raporcie
    > mniejszosci" - wiemy, ze ukradnie - trzeba go aresztowac i wymierzyc kare.

    > To jest twoj problem.
    I Twoj jeszcze wiekszy z racji iz jesli w sklepie beda klienci ktorzy
    slyszeli iz chciales abym wylaczyl monitoring to oni pomysla tak samo
    jak ja.
    I Ty jako pierwszy pojedziesz sie tlumaczyc.
    I nic nie da Twoje krzyczenie o tym ze jestes wolnym czlowiekiem w
    wolnym kraju.
    Dopiero po tym jak (naprawde nic nie ukradniesz) przekonasz sie jak
    wyglada wolnosc.

    > Ograniczasz mi bezpodstawnie wolnosc? To ja wzywam policje i oni juz ci
    > wytlumacza, co zlego zrobiles.
    Kazdy rozumny czlowiek nie znajacy Ciebie tak zrobi uzna cie z gory za
    podejrzanego.

    > tak, czuje sie osaczony, a do tego wiem, ze ktos gdzies nagrywa kazdy
    > moment mojej wizyty, a ja sobie nei zycze byc nagrywanym gdy drapie sie
    > po dupie...

    > Momencik, ja mowie o nagrywaniu - czy kazdy z tych przechodniow idzi ei
    > mnie nagrywa?
    heh. a skad wiesz ?? moze ktos idzie z kamera na czapce i o tym nie
    wiesz. ktos kreci swoje zycie :)
    albo robi gdzies zdjecie i sie na nim znalazles.
    Wiesz co takich zdjec (jesli oczywiscie nie siedzisz caly rok w domu)
    ktore ktos zrobil i przypadkiem tam jestes (plaza, sklep, centrum
    handlowe, parking, gory, jeziora) jest pewnie duzo.
    Wiec moze zrob strone daj tam swoje zdjecie i napisz ze chcesz odzyskac
    wszystkie oryginaly tych zdjec bo jak oni je maja to ograniczaja twoja
    wolnosc.

    > A wlasnie ze z odrobina zasmazki ;)

    Zasmazke to bedziesz mial jak Ci ktos ukradnie auto z pod bloku albo
    parkingu a ty sie zglosisz na policje a oni powiedza iz bedzie trudno bo
    jakis pacan kazal im wczesniej wylaczyc monitoring bo nie chcial zeby
    jego auto na parkingu bylo nagrywane.

  • 22. Data: 2008-01-13 12:01:52
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    Mis Puchatek pisze:

    > A coz kamerami w przebieralniach? Podsobno był z tego dym - jak było to
    > umotywowane?
    >

    > Druga rzecz zalozmy, ze powstalaby inicjatywa ustawodawcza i zostaloby
    > to uregulowane - wtedy sklep nie moglby, ale musial sie dostosowac do
    > takich przepisów.
    >
    > Mis Puchaty
    bez przesady tutaj juz inna sprawa nie mowimy o ludziach ktorzy wsadzaja
    kamery gdzie popadnie tylko o tych co z glowa chca chronic swojego
    dorobku i wlasnosci.
    Faktycznie byl taki wybryk ale to tylko pogratulowac wlascicielowi.

    Monitoring tak ale bez przesady. a toalety, przebieralnie to przesada.

  • 23. Data: 2008-01-13 12:03:57
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Mis Puchatek <a...@a...pl> writes:

    > ale ma prawo wejsc do tego sklepu :)

    > No a jesli nie ostrzega, a kamery sa niewidoczne?

    Wtedy możesz ich przynajmniej pociągać po sądach, IMHO *długo* :-)

    > Z reszta kamrey mnogabyc widoczne, ale ja moge nei wiedziec,ze to
    > np. kamera?
    >
    > (zanim ktos zacznie sie burzyc jak to nie widzisz to glupi jkestews -
    > to zapytam, czy jest w stanie rozpoznac wszystkie 100% kamer
    > montowanych w sklepach).

    To jest dość klasyczna sprawa konfliktu kilku "wartości chronionych",
    jak ktoś leci tylko po linii jednej z wartości bez zwracania uwagi na
    inne to zwiększa swoje szanse na wkopanie się w sytuacje
    "HGW jak sądy rozstrzygną *po wieloletnich* apelacjach" :-)

    Ja jestem *tylko* przekonany że prawo sklepu do filmowania/nagrywania
    *bez ostrzeżenia* jest *bardzo wątpliwe*.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Celem moim i Samoobrony jest rządzenie Polską i to jest kwestia czasu.

  • 24. Data: 2008-01-13 12:04:26
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    Mis Puchatek pisze:

    > Fotoradary maja suszarke i robia zdjecie _po_ zlamaniu przepisów.
    >
    > Jesli kamera bedzie filnmowac mnie tylko kiedy kradne, to moze byc.
    > Zgadzam sie tak jak na fotoradar.

    > Ze monitoring jest nieskuteczny.
    >
    > Ale zaraz... chcesz mi powiedziec, ze monitoring miejski nie jest
    > regulowany zadna ustawą?!
    >
    > Zadnymi regulacjami?!

    > Moment, jesli piszesz _mam prawo_ to podaj podsatawe prawną, ok?
    >
    > Czekam.

    > Od mojego dobra to ty sie trzymaj z daleka, ok?
    >

    > Mis Puchaty
    Twoje dobro mam .... wiesz gdzie ?
    bo Cie nie znam.
    A tacy jak Ty powinni siedziec w domu i nigdzie nie wychodzic .
    Bo wierz mi ze za niedlugo nie trafisz na miejsce ktore nie jest
    monitorowane. nie wliczajac w to twojego domu i prywatnych pomieszczen :)

  • 25. Data: 2008-01-13 12:06:58
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    Andrzej Adam Filip pisze:

> [...]
    >
    > Ja jestem *tylko* przekonany że prawo sklepu do filmowania/nagrywania
    > *bez ostrzeżenia* jest *bardzo wątpliwe*.

    Racja
    Monitoring powinien byc jawny i powinni informowac o tym fakcie.
    Niestety nie kazdy wlasciciel monitoringu o tym ostrzega.

  • 26. Data: 2008-01-13 12:07:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy moge zgodnie z prawem nakazac wylaczenie monitoringu, kamer itp?

    Oczywiście, że tak. Z tym, że oni nie mają obowiązku go wyłączyć. Skoro
    jesteś brzydki, to noś kominiarkę.

  • 27. Data: 2008-01-13 12:12:06
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Paweł Staszewski napisał:

    > I Twoj jeszcze wiekszy z racji iz jesli w sklepie beda klienci ktorzy
    > slyszeli iz chciales abym wylaczyl monitoring to oni pomysla tak samo
    > jak ja.

    To iuch problem.

    > I Ty jako pierwszy pojedziesz sie tlumaczyc.

    JAk przyjedzie policja. I jako pierwszy wyjde. Zadzwonie do adwokata i
    zastanowimy sie jaka sprawe ci wytoczyc ;)

    > I nic nie da Twoje krzyczenie o tym ze jestes wolnym czlowiekiem w
    > wolnym kraju.

    Jestem wolnym czlowiekiem w wolnym kraju i ni ezostane za to ukarany.

    > Dopiero po tym jak (naprawde nic nie ukradniesz) przekonasz sie jak
    > wyglada wolnosc.

    LOL :)

    Czapka na mózg uciska?

    >>> 5. zatrzymuje was wszystkich w sklepie wraz z Toba jako glownego

    > Kazdy rozumny czlowiek nie znajacy Ciebie tak zrobi uzna cie z gory za
    > podejrzanego.

    To jego problem.

    Choc cyba piszesz o bez-rozumnych,

    > heh. a skad wiesz ?? moze ktos idzie z kamera na czapce i o tym nie
    > wiesz. ktos kreci swoje zycie :)

    no to nei wiem, to moj problem ;)

> [...]
    > parkingu a ty sie zglosisz na policje a oni powiedza iz bedzie trudno bo
    > jakis pacan kazal im wczesniej wylaczyc monitoring bo nie chcial zeby

    No i dostane kase od ubezpieczyciela.

    Mis Puchaty
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 28. Data: 2008-01-13 12:16:31
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Paweł Staszewski napisał:

    > Racja
    > Monitoring powinien byc jawny i powinni informowac o tym fakcie.
    > Niestety nie kazdy wlasciciel monitoringu o tym ostrzega.

    Czyli odpowiednia ustawa bylaby przydatna, alobo wpisy do ustaw
    istniejacych typu "KW: za niejawny moniotoring grzywna lub do 2 lat
    odsiadki..."

    Mis Puchaty

  • 29. Data: 2008-01-13 12:18:16
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Paweł Staszewski napisał:

    > Twoje dobro mam .... wiesz gdzie ?
    > bo Cie nie znam.
    > A tacy jak Ty powinni siedziec w domu i nigdzie nie wychodzic .

    Poniewaz bo? :>

    > Bo wierz mi ze za niedlugo nie trafisz na miejsce ktore nie jest
    > monitorowane. nie wliczajac w to twojego domu i prywatnych pomieszczen :)

    Dlatego nalezy stworzyc przepisy dot. monitoringu.

    Mis Puchaty

  • 30. Data: 2008-01-13 12:19:07
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Użytkownik "Mis Puchatek" <a...@a...pl> napisał w
    > wiadomości news:fmcqtf$dd9$7@news.onet.pl...

    > Oczywiście, że tak. Z tym, że oni nie mają obowiązku go wyłączyć. Skoro
    > jesteś brzydki, to noś kominiarkę.

    O widzisz, poruszyles kolejny ciekawy temat - chce wejsc do MediaMArktu
    w kominiarce, ochrona mnie nie chce wpuscic. Moga?

    Mis Puchaty