eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy iść z tym do prawnika (koszty i czy ktos wezmie taka sprawe)? › Czy iść z tym do prawnika (koszty i czy ktos wezmie taka sprawe)?
  • Data: 2007-05-18 12:18:27
    Temat: Czy iść z tym do prawnika (koszty i czy ktos wezmie taka sprawe)?
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam, do tej pory nie korzystalem z usług prawnika wiec chciałbym
    zapytać czy jest sens wynajmowac prawnika do następującej sprawy:

    Połtora miesiąca temu kupiłem w sklepie internetowym firmy Virtual Global
    Marketing (www.vgm.pl) router wart ok. 500 zł i zapłaciłem z góry płatnością
    internetową. Po ponad 2 tygodniach czekania na towar, wysłałem listem
    poleconym pismo o odstąpieniu od umowy. Potem odstałem kilka maili od
    właściciela owej firmy, w których były różne śmieszne kłamstwa (towar
    zaginął na poczcie, zwrócili pieniądze lecz na inne konto, gdyż jakoby
    napisałem malia, że był błąd w numerze konta, itd.). Tak wiec nie wydaje
    mi sie, aby zwrócili odobrowolnie pieniądze, wysłałem im wczoraj
    poleconym przedprocesowe wezwanie do zapłaty... no i teraz właśnie
    - czy jeśli nie zwrócą pieniędzy, wynajmowac prawnika do tej sprawy?

    Chodzi mi o to, czy prawnicy podejmują sie takich drobnych spraw i czy
    koszt wynajęcia prawnika zostanie pokryty przez dłużnika? Z tego co się
    zorientowałem, tego rodzaju sprawy rozpatrywane są w postępowaniu
    upominawczym i można zażądać od dłużnika pokrycia kosztów zastępstwa
    procesowego. Z oczywistych względów wolałbym nie dopłacać do tej
    sprawy, ale też aby zajął sie nią profesjonalista. Czy ktos mogłby udzielić
    mi rady, jak najlepiej postąpić?