  • 1. Data: 2007-05-18 12:18:27
    Temat: Czy iść z tym do prawnika (koszty i czy ktos wezmie taka sprawe)?
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Witam, do tej pory nie korzystalem z usług prawnika wiec chciałbym
    zapytać czy jest sens wynajmowac prawnika do następującej sprawy:

    Połtora miesiąca temu kupiłem w sklepie internetowym firmy Virtual Global
    Marketing (www.vgm.pl) router wart ok. 500 zł i zapłaciłem z góry płatnością
    internetową. Po ponad 2 tygodniach czekania na towar, wysłałem listem
    poleconym pismo o odstąpieniu od umowy. Potem odstałem kilka maili od
    właściciela owej firmy, w których były różne śmieszne kłamstwa (towar
    zaginął na poczcie, zwrócili pieniądze lecz na inne konto, gdyż jakoby
    napisałem malia, że był błąd w numerze konta, itd.). Tak wiec nie wydaje
    mi sie, aby zwrócili odobrowolnie pieniądze, wysłałem im wczoraj
    poleconym przedprocesowe wezwanie do zapłaty... no i teraz właśnie
    - czy jeśli nie zwrócą pieniędzy, wynajmowac prawnika do tej sprawy?

    Chodzi mi o to, czy prawnicy podejmują sie takich drobnych spraw i czy
    koszt wynajęcia prawnika zostanie pokryty przez dłużnika? Z tego co się
    zorientowałem, tego rodzaju sprawy rozpatrywane są w postępowaniu
    upominawczym i można zażądać od dłużnika pokrycia kosztów zastępstwa
    procesowego. Z oczywistych względów wolałbym nie dopłacać do tej
    sprawy, ale też aby zajął sie nią profesjonalista. Czy ktos mogłby udzielić
    mi rady, jak najlepiej postąpić?

  • 2. Data: 2007-05-18 12:32:31
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    ikarek napisał(a):
> [...]
    > procesowego. Z oczywistych względów wolałbym nie dopłacać do tej
    > sprawy, ale też aby zajął sie nią profesjonalista. Czy ktos mogłby udzielić

    Organizacje konsumenckie są zaprawione w bojach nawet i o mniejsze
    kwoty, ja bym najpierw tam uderzał.

    R.

  • 3. Data: 2007-05-18 12:56:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    ikarek napisał(a):

> [...]
    > poleconym przedprocesowe wezwanie do zapłaty... no i teraz właśnie
    > - czy jeśli nie zwrócą pieniędzy, wynajmowac prawnika do tej sprawy?

    Może lepiej złóż na policji zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa? Czym innym jest niewywiązanie się z umowy, a czym innym
    świadome wprowadzanie w błąd.

    M.

  • 4. Data: 2007-05-18 13:02:11
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > Może lepiej złóż na policji zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia
    > przestępstwa? Czym innym jest niewywiązanie się z umowy, a czym innym
    > świadome wprowadzanie w błąd.

    To zrobię swoją drogą (w końcu to wyłudzenie), ale chodzi mi tez
    o odzyskanie pieniędzy. Sprawa jest chyba banalna, wystarczy
    napisać poprawnie pozew, dołączyć odpowiednie dokumenty
    i stawić sie w sądzie. Chciałbym to zrobić z pomoca prawnika,
    bo dla profesjonalisty to pryszcz, a ja mogę popełnić jakis glupi
    błąd w pozwie =) No ale w Fedaracji Konsumentów tez chyba
    mi pomogą to napisać.

  • 5. Data: 2007-05-18 14:25:15
    Od: "loli" <S...@w...pl>

    Często jak sprawą zajmie się policja - sprzedawca sam
    dochodzi do wniosku że mu się nie "upiecze" i odda
    pieniądze bez ciągania się po sądach.