  • 1. Data: 2008-02-29 19:42:56
    Temat: Czechy, ubezpiecenie zdrowotne.
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    WItam
    Mam pytanie co do postepowania finansowego. Polak zatrudnionwy w
    polskie firmie swiadczacej uslugi na rzecz fimry czeskiej na
    terytorium czech. Tam mialy byc placone skladki zdrowotne przez
    pracodawce (polskiego). Okazalo sie ze za lata 2003-2006 nie byly
    placone skladki zdrowotne. Przyslo pismo z czeskiego "NFZ" ze
    pracownik musi je zaplacic (plus odstetki). Czy tak jest rezczywiscie?
    Czy pracownik moze zostac zobowiazany do samodzielnego oplacania
    skladek i czy takie zobowiazanie w jezyku czeskim (ktorego pracownicy
    nie znaja dobrze na poziomie prawniczym)podpisane przez pracownika
    jest wazne?

  • 2. Data: 2008-02-29 20:37:32
    Temat: Re: Czechy, ubezpiecenie zdrowotne.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...

    A pracodawca potrącał te składki z wynagrodzenia? Bo jeśli tak, to sobie je
    przywłaszczył i jest to przestępstwo. Jeśli nie, to skrawa jest bardziej
    skomplikowana i wymaga analizy podpisanych umów. Pamiętaj, ze czeskie
    przepisy mogą sie różnić od naszych.

  • 3. Data: 2008-02-29 21:16:47
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > bardziej skomplikowana i wymaga analizy podpisanych umów. Pamiętaj, ze
    > czeskie przepisy mogą sie różnić od naszych.

    Pracodawca w Czechach musi potracac i przekazywac te skladki, ale
    oczywiscie byly tez przypadki, kiedy tak nie robil i sprawy skonczyly
    sie przed sadem. Mozna poszukac w googlu ciag "neodvedení daně,
    pojistného na sociální zabezpečení, na zdravotní pojištění a příspěvku
    na státní politiku zaměstnanosti", np.
    http://trestni2.juristic.cz/484686/oddil/trzo (paragraf 147 czeskiego
    kodeksu karnego).

    Ludek

  • 4. Data: 2008-03-01 09:56:02
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > A pracodawca potrącał te składki z wynagrodzenia? Bo jeśli tak, to sobie
    > je przywłaszczył i jest to przestępstwo.

    nie bardzo mógł przywłaszczyć coś, co należało do niego...

    KG

  • 5. Data: 2008-03-01 10:28:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > nie bardzo mógł przywłaszczyć coś, co należało do niego...

    Nie znam prawa czeskiego. Ale skoro tamtejszy odpowiednik NFZ domaga sie
    zapłaty od pracownika, to widać mają inny system, niż u nas, i tam
    pracodawca jest jedynie płatnikiem.