  • 61. Data: 2022-02-04 05:44:47
    Temat: Re: Ćwiczenie praktyczne z "logiki" prawniczej i "nieskarżalności" - sprawa Whoopi G.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > [....]

    > No ale widzisz ... jakbys pobil np katolików wychodzących z koscioła,
    > to czy to by bylo dzialanie rasistowskie?

    Jakbym pobił z nienawiści do katolików to nie. Jakbym pobił katolika bo
    uważał, że jego rasa mnie do takiego pobicia
    uprawnia/prowokuje/cokolwie, to tak.

    > A z Zydami od razu klopot.

    Wydaje mi się, że zbyt silnie łączysz przynależność kulturową z religią
    dominującą w tej grupie. Owszem, jest to jeden z czynników
    identyfikujących czy łączących, kolejnym, pewnie dominującym, są
    przodkowie/rodzina i właśnie kultura. Ta ostatnia, nawet jeśli jest
    pochodną religii czy historii, nie musi przecież oznaczać wyznawcy vide
    my obchodzący święta BN czy WN.

    --
    Marcin

  • 62. Data: 2022-02-04 09:06:40
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Najdokładniejszy opis co *DOKŁADNIE* powiedziała Whoopi G. na jaki
    trafiłem (bez specjalnego szukania). *Dla mnie* "przycięte" wersje
    które widziałem np w BBC wyglądają jak manipulacja.

    https://www.nytimes.com/2022/02/01/us/whoopi-goldber
    g-holocaust.html

    --
    A. Filip

  • 63. Data: 2022-02-04 12:59:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-04, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    > trafiłem (bez specjalnego szukania). *Dla mnie* "przycięte" wersje
    > które widziałem np w BBC wyglądają jak manipulacja.

    https://youtu.be/QF4xotY3BZ8
    Ona po prostu nie rozumie, że rasizm nie musi być związany z kolorem skóry.

    --
    Marcin

  • 64. Data: 2022-02-04 13:26:37
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    g-holocaust.html
    >>> Feb. 1, 2022 ;
    >
    > https://youtu.be/QF4xotY3BZ8
    > Ona po prostu nie rozumie, że rasizm nie musi być związany z kolorem skóry.

    Czy traktowanie Holocaustu np. jako (zbrodniczego/ludobójczego) wyplenienia
    "nie integrującej się kultury" to ma być myślo-zbrodnia?
    Definicja Żyda w Nazi-Niemczech po wyznaniu (w tym przodków ojców/dziadków)
    niby wyklucza "nie rasowe" podejście do Holocaustu?
    Czy to naprawdę kluczowa sprawa czy ktoś sądzi że Nazi-Niemcy
    wymordowały kilka milionów ludzi/Żydów po rasie, wyznaniu czy po kulturze?
    Formalnie Nazi-Niemcy mordowały Żydów po wyznaniu ale jak to już w tym wątku
    zasugerowano to mogło być upraszczanie by mieli proste kryteria "dowodowe".

    <cynizm> Kwestia czy Holocaust był "rasowy" kluczowa jest co najwyżej
    dla Izraela po linii praw do Palestyny potomków narodu wygnanego z Ziemi
    Obiecanej. </cynizm>

    --
    A. Filip

  • 65. Data: 2022-02-04 13:39:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.google.com/search?q=Arnold+Rothstein

    -----

  • 66. Data: 2022-02-04 13:44:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-04, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Czy traktowanie Holocaustu np. jako (zbrodniczego/ludobójczego) wyplenienia
    > "nie integrującej się kultury" to ma być myślo-zbrodnia?

    Nie, ale tu bardziej chodzi o zaprzeczenie, że to nie było rasistowskie.
    Ja w zasadzie rozumie co ona chciała przez to powiedzieć i że jej intencje
    były dobre. Jest po prostu zdziebko niedouczona i nie wie jak bardzo
    wrażliwy jest to dla środowisk żydowskich temat.

    > Definicja Żyda w Nazi-Niemczech po wyznaniu (w tym przodków ojców/dziadków)
    > niby wyklucza "nie rasowe" podejście do Holocaustu?

    To raczej, tak jak wcześnie napisałem, kwestia praktyczna, niż rzeczywisty
    powód.

    > Czy to naprawdę kluczowa sprawa czy ktoś sądzi że Nazi-Niemcy
    > wymordowały kilka milionów ludzi/Żydów po rasie, wyznaniu czy po kulturze?

    Być może tak, bo być może jakoś wpisuje się np. w kłamstwo oświęcimskie.
    U nas też dostają piany na "polskie obozy", choć często ci, którzy tak
    mówią używają tego jako skrótu myślowego. Ale przecież wśród ich
    odbiorców będą i ludzie, którzy zrozumieją, że to obozy, które powołali
    do życia i zarządzali nimi Polacy.

    --
    Marcin

  • 67. Data: 2022-02-04 14:09:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 3 Feb 2022 15:38:51 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Czemu - Twoim zdaniem - powinna być jakimś autorytetem w dziedzinie ras
    > ludzi? Po prostu pytam, bo może wiesz przez przypadek.

    Pytałeś, kto zacz, więc życzliwie podpowiedziałem.
    Dla mnie ona nie jest żadnym autorytetem, jeśli już, to w dziedzinie
    filmowej. Na Whoopi Goldberg zwracam podobną uwagę, jak na Edytę Górniak,
    choć Goldberg prawdopodobnie ma więcej rozumu niż Edzia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 68. Data: 2022-02-04 14:11:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 3 Feb 2022 15:56:16 +0100, J.F napisał(a):

    > jakbys pobil np katolików wychodzących z koscioła,
    > to czy to by bylo dzialanie rasistowskie?
    >
    > A z Zydami od razu klopot.

    Pobij katolików pod kościołem i opowiedz, czy miałeś potem jakieś problemy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 69. Data: 2022-02-04 14:12:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 3 Feb 2022 16:01:58 +0100, Animka napisał(a):

    > To dziwne, że swoich niemieckich Żydów nie ruszał.

    Ruszał.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 70. Data: 2022-02-04 14:16:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 3 Feb 2022 17:20:34 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > To była reakcja na działania ekonomiczne Żydów.

    No i nie zapomnij, że zakładali kanalizację "w celu zniszczenia rolnictwa
    polskiego oraz wytępienia ludności słowiańskiej nad Wisłą".

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl