  • 1. Data: 2002-11-13 14:21:52
    Temat: Co zrobić z nieuczciwym wynajmującym....pomocy
    Od: "mathinez" <rok@nie_spamuj.i-b-s.pl>

    Witam,
    Zakładam, że temt był już parokroć wałkowany, jednakowoż nie do końca znalazłem
    odpowiedzi na mój nazwijmy go "problem" :)
    Otóz jakiś czas temu przestałem wynajmować mieszkanie od pewnej "pani", która nawet
    podpisała mi spisany w naprece "protokół odbioru mieszkania" na którym stwierdziła
    stan mieszkania i zobowiązała się do zwrotu kaucji po odjęciu kwot z uregulowanych
    rachunków.

    Po bodaj 2 dniach zaczęła dzqwonić twierdząc, że stan mieszkania się nie zgadza
    ...imputując mi (nam) niewłaściwe użytkowanie ... na moje stwierdzenia, że plecie
    bzdury, ponieważ wytyka mi wady, które były widoczne przed rozpoczęciem wynajmowania
    - mówi bezczelnie, że mogę ją podać do sądu.

    Problem tkwi oczywiście w tym, że wady, o których mowa nie były wyszczególnione przy
    wynajmowaniu mieszkania a ujęto je w zgrabnym stwierdzeniu iż stan mieszkania jest
    obu stronom znany.

    Moje pytania są następujące:

    1. Czy jest jakiś sposób na odzyskanie pieniędzy? (kosz procesu będzie przewyższał
    kwotę kaucji :( )
    2. Jestem niemal przekonany, że kobieta ta nie zapłaciła podatku od wynajmu - czy
    istnieje jakiś sposób, aby bezboleśnie dla mnie poinformować Urząd Skarbowy
    niezapłaconym podatku? Nie ukrywam, że byłaby to zdecydowanie wyższa kwota niż
    wpłacone jej "wadium" :)
    3. Jak się ustrzec w przyszłości ? Chodzi mi o rady poparte doświadczeniami.

    Będę szczególnie wdzięczny za odpowiedź na punkt 2, aczkolwiek miło byłoby przekonać
    się, że jednak istnieje jakaś szansa na odzyskanie pieniędzy.

    Pozdrawiam,
    Mathinez

  • 2. Data: 2002-11-13 14:45:40
    Temat: Re: Co zrobić z nieuczciwym wynajmującym....pomocy
    Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mathinez" <rok@nie_spamuj.i-b-s.pl> napisał w wiadomości
    >1. Czy jest jakiś sposób na odzyskanie pieniędzy? (kosz procesu będzie
    przewyższał kwotę kaucji :( )

    Poinformuj ją o swoim zamiarze związanym z punktem 2 - jesli nie chce Ci
    zwrócić kasy

> [...]
    Urząd Skarbowy niezapłaconym podatku? Nie ukrywam, że byłaby to
    >zdecydowanie wyższa kwota niż wpłacone jej "wadium" :)

    A w czym Ty zawiniłeś w tym przypadku wobec US? Jeśli w niczym - to bądź
    porządnym obywatelem i zasuwaj do US z "zapytaniem, czy owa kobieta uiściła
    podatek".

    Dominik Jan Domin

  • 3. Data: 2002-11-14 07:45:58
    Od: "mathinez" <rok@nie_spamuj.i-b-s.pl>

    "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > porządnym obywatelem i zasuwaj do US z "zapytaniem, czy owa kobieta uiściła

    Dzięki serdeczne :)
    Pozdr,
    Martinez.

  • 4. Data: 2002-11-14 10:26:05
    Od: "Anula" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A w czym Ty zawiniłeś w tym przypadku wobec US? Jeśli w niczym - to bądź
    > porządnym obywatelem i zasuwaj do US z "zapytaniem, czy owa kobieta
> [...]

    Wystarczy tak po prostu iść i zapytać :)?
    Czy w sytuacji, kiedy opisana sytuacja miała miejsce pół roku temu a
    mieszkanie obecnie nie jest już wynajmowane istnieje coś takiego jak
    przedawnienie?
    pozdr,
    Ania

  • 5. Data: 2002-11-15 10:16:26
    Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anula" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy w sytuacji, kiedy opisana sytuacja miała miejsce pół roku temu a
    > mieszkanie obecnie nie jest już wynajmowane istnieje coś takiego jak

    Przedawnienie w sprawach podatkowych jest dłuższe niż pół roku.

    Dominik Jan Domin