  • 11. Data: 2006-11-25 17:31:24
    Temat: Re: Co wolno ochronie!!
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Kris wrote:
    > jestem dostawca i wjezdzam na
    > zaklad z towarem a ochroniarz poza normalnymi czynnosciami (spisanie auta,
    > wpisanie mnie do ksiazki, sprawdzenie samochodu) chce ode mnie dowodu
    > osobistego abo jakiegos innego dokumentu
    [...] (nie wystarcza mu podanie danych z
    > pamieci) i ostatnio zdarzylo mi sie ze chce jeszcze dowodu rejestracyjnego
    > samochodu

    Spytaj czy oni chcą towar który wieziesz, czy go nie chcą. Jak chcą, to
    niech się odczepią od Twoich dokumentów i pokażą, gdzie rozładować. Jak
    nie chcą, niech to stwierdzą na piśmie, żeby Twoja firma mogła ich
    obciążyć za koszty transportu.

    -------------------+
    -------------------+

  • 12. Data: 2006-11-25 18:00:53
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > niech się odczepią od Twoich dokumentów i pokażą, gdzie rozładować. Jak
    > nie chcą, niech to stwierdzą na piśmie, żeby Twoja firma mogła ich

    Jak jest taki bogaty, żeby jeżdzić z towarem w kółko, to twoja propozycja
    jak najbardziej się nadaje.
    W każdym innym przypadku jest głupia.

  • 13. Data: 2006-11-25 22:16:03
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 23 Nov 2006 22:15:07 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Poza tym widzę tu problem polegający na tym, ze o ile
    > mają prawo Cię wylegitymować, to do przetwarzania Twoich danych osobowych (a
    > wpisanie do zeszytu jest przetwarzaniem) musza mieć Twoją zgodę.

    Tak, dlatego w niektórych obiektach po wpisaniu do książki dają do
    podpisania się w rubryczce obok albo nawet wpisywanie się do ksiązki jest
    samoobsługowe.

    > Drugi krok, to wystąpienia do właściwego miejscowo Komendanta
    > Wojewódzkiego Policji o interwencję, bowiem sprawuje on nadzór nad firmami
    > ochroniarskimi. W ostateczności zawsze możesz złożyć zawiadomienie o
    > przestępstwie. Innych pomysłów nie mam.

    To działa. Pisałem do MSWiA do wydziału zezwoleń i koncesji, dostałem pismo
    z MSWiA że szefowie firmy zostali wezwani na "dywanik" i pouczeni, że
    zatrzymywanie w portierni dowodów osobistych jest zabronione.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    [google = maszyna, człowiek = inteligentna istota
    pisz uwaznie !! nie połykaj liter !!]