  • 11. Data: 2010-12-29 16:38:15
    Temat: Re: Co potrafi nasza policja ?
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    news:ifflkr$frf$2@node1.news.atman.pl...

    > Poważnie ?
    > Kiedyś średnie było potrzebne żeby zostać posterunkowym.
    > Coś się zmieniło od tego czasu ?

    Ile masz lat?
    Kiedyś to podstawówka wystarczała.
    Teraz aby dostać oficera to trzeba/wymagają aby mieć wyższe.
    BTW. Teraz sprzedawca w sklepie osiedlowym ma wyższe a dodawać na kasie i tak nie
    potrafi (jeszcze żeby na swoją korzyść się mylił)!!!
    Czyli studia można sobie w buty wsadzić jak samemu nie chce się czegoś osiągnąć,
    szkoła ci nie pomoże.
    Ruskie mają mało % absolwentów w porównaniu do nas a i tak mają lepszych naukowców, o
    programistach nie wspomnę...

  • 12. Data: 2010-12-29 17:24:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-29 17:38, Użytkownik Arturro napisał:

> [...]
    szkoła ci nie pomoże.
    > Ruskie mają mało % absolwentów w porównaniu do nas a i tak mają lepszych naukowców,

    Podstawówka to wystarczała w okresie "nie matura a chęć szczera",
    potem podobno się zmieniło. Pisze podobno bo nie jestem, nie byłem
    i nie będę milicjantem ani policjantem. Ale pracowałem kiedyś
    z gościem który z zapałem jakieś dziesięć razy podchodził do matury
    i marzył że dostanie się do drogówki. I się denerwował bo nie dość
    że trzeba było mieć to średnie to jeszcze był limit wieku do którego
    się zbliżał. :-)

    Co do dzisiejszych absolwentów to niestety albo robimy dyplomy
    wszystkim (prawie wszystkim) chętnym i mamy absolwentów na poziomie
    sprzedawców ze sklepu albo kształcimy najlepszych, poziom wykładów
    równamy w górę a nie w dół a potem mamy odpowiednią kadrę naukową
    czy inżynierską.

    I w dalszym ciągu poczytał bym wypowiedź kogoś zorientowanego
    w temacie, jakie wykształcenie dziś musi mieć kandydat na aspiranta ?

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-12-29 17:37:54
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    > I w dalszym ciągu poczytał bym wypowiedź kogoś zorientowanego
    > w temacie, jakie wykształcenie dziś musi mieć kandydat na aspiranta ?

    Teoretycznie każdy poniżej oficera musi mieć maturę, w praktyce teraz większość
    krawężników ma wyższe.

  • 14. Data: 2010-12-29 17:56:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arturro" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Teoretycznie każdy poniżej oficera musi mieć maturę, w praktyce teraz
    > większość krawężników ma wyższe.

    Rzecz w tym, że teraz wyższe wykształcenie, to nie to samo co dawniej. W
    dobie prywatnych uniwersytetów podziemnych, to jest to jedynie kwestia
    kasy.

  • 15. Data: 2010-12-29 19:58:15
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 29, 4:55 pm, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Poważnie ?
    > Kiedyś średnie było potrzebne żeby zostać posterunkowym.
    > Coś się zmieniło od tego czasu ?
    >
    > Pozdrawiam

    srednie nigdy nie bylo potrzebne zeby zostac posterunkowym ;-) tzn.
    oficjalnie pare lat temu zapisano taki wymog w ustawie, ale dodano tez
    ustep o tym, ze mozna od tego wymogu odstapic - tym samym mozna bylo
    tworzyc OPP z "poborowych" nawet po zawodowce..

    podoficer i asporat policji powinni zas miec srednie, oficer wyzsze -
    ale co do oficerow funkcjonowalo do niedawna sporo wyjatkow i jeszcze
    zdarzaja sie oficerowie bez wyzszego

    co oczywiscie nie zmienia faktu, ze obecnie "wyzsze" rownie latwo
    zdobyc jak paczke fajek na stacji benzynowej :)

  • 16. Data: 2010-12-30 09:06:14
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Rzecz w tym, że teraz wyższe wykształcenie, to nie to samo co dawniej. W
    > dobie prywatnych uniwersytetów podziemnych, to jest to jedynie kwestia
    > kasy.

    ale to nie chodzi tylko o ortografie. Taki policjant wzywający powinien
    wiedzieć kogo może wezwać. W moim przypadku wzywa spólkę z o.o. do
    osobistego stawiennictwa. Czasami zastanawiam się czy się śmiać czy płakać.

    Powinni mieć formularz jak kiedyś, miejsce na imię, nazwisko, zakreślenie
    czy świadek czy podejrzany, godzine stawiennictwa i po temacie.

    Nie trzeba studiować całego KPK. Krawężnik powinien mieć opanowane głównie
    wykroczenia, sposoby zatrzymania i prawa stron. Jak jakaś baba siedzi za
    biurkiem i klepie tylko kradzieże to naprawde nie trzeba znać całego
    kodeksu. Ale to czym się zajmuje niech zna.

    Jaki problem wysyłać aplikantów na szkolenia. To są tak banalne podstawy (że
    nie można wezwać osoby prawnej), że student I roku już wie. A jak nie wie to
    wystarczy lektura pierwszej strony kodeksu. Każdy aplikant 2 razy w miesiącu
    robi szkolenie z wypisywania wezwań i prostej ortografii

    I później dziwić się, że ludzie winni wychodzą jak policja/prokuratura nie
    umie poprawnie wezwać. To jak ona ma postawić zarzut albo przesłuchać skoro
    ona zapewne nie wie o czym pisze ("inflastruktóra").

    Skoro napisała już wezwanie na komputerze to winna byłą otworzyć KRS,
    sprawdzić jaką osobę fizyczną ma wezwać, zaadresować kopertę poprawnie. Ale
    to rozumiem, że już wysokie progi skoro nie można wymagać prostej ortografii

    Icek

  • 17. Data: 2010-12-30 15:51:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > wiedzieć kogo może wezwać. W moim przypadku wzywa spólkę z o.o. do
    > osobistego stawiennictwa. Czasami zastanawiam się czy się śmiać czy

    Bo nie ma druku wezwania dla firm. Zdrowy rozsądek podpowiada, by w
    obowiazujacym wzorze wezwania wpisać "osobę upoważnioną do reprezentowania
    Spółki X".

    > Powinni mieć formularz jak kiedyś, miejsce na imię, nazwisko, zakreślenie
    > czy świadek czy podejrzany, godzine stawiennictwa i po temacie.

    I są. Ale jak wezwnaie dotyczy firmy, to sensowniej jest dać wybór władzom,
    a nie wzywać Prezesa tylko po to, by przyszedł i powiedział, ze nic nie
    wie, a wiedze ma Iksiński z Zaopatrzenia.

> [...]
    > biurkiem i klepie tylko kradzieże to naprawde nie trzeba znać całego
    > kodeksu. Ale to czym się zajmuje niech zna.

    Zdziwiłbyś się.

> [...]
    > miesiącu
    > robi szkolenie z wypisywania wezwań i prostej ortografii

    Do ortografii się nie czepiam. Co do wezwania, to moim zdaniem jednak z
    lekka demonizujesz problem. Moze i wypisanie wezwania na spłkę jest
    nieprawidłowe faktycznie, no ale nie sądzę, by ktokolwiek odpowiedzialny w
    firmie za zarządzanie uznał, że wolą policjanta byłostawienie się spółki
    kompletem pracowników, z zarządem na czele oraz pełnym martwym i żywym
    inwentarzem. Najprawdopodobniej większość się domyśli, ze należy wyznaczyć
    kogoś z firmy, kto będzie ją reprezentował. Per analogia, jak pismo jest
    kierowane do spółki prawa handlowego, to przecież też nie do jej osobowości
    prawnej, tylko z góry zakłąda się, ze odczyta je ktoś z pracowników - jakiś
    człowiek. I tak należy takie wezwanie odbierać.

> [...]
    > Ale
    > to rozumiem, że już wysokie progi skoro nie można wymagać prostej

    Bardzo głupi pomysł. Oczywiście żaden problem wysyłać te wezwania na
    prezesa zarządu z imienia i nazwiska, ale mało prawdopodobne, by w większej
    firmie był on akurat odpowiednią osobą.

  • 18. Data: 2010-12-30 16:09:11
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    jakiś
    > człowiek. I tak należy takie wezwanie odbierać.

    wiesz, gdby było jedno uchybienie to bym olał. Rozumiem też, że różne firmy
    i podmioty na rynku kierują pisma zaadresowane tak a nie inaczej. Ale akurat
    jak ma działać policja określa szereg aktów prawnych więc czemu nie działają
    zgodnie z nimi ?

    > Bardzo głupi pomysł. Oczywiście żaden problem wysyłać te wezwania na
    > prezesa zarządu z imienia i nazwiska, ale mało prawdopodobne, by w
    większej
    > firmie był on akurat odpowiednią osobą.

    masz pełną rację ale jest zawsze jakieś ale ;)

    Icek

  • 19. Data: 2010-12-30 19:35:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > akurat
    > jak ma działać policja określa szereg aktów prawnych więc czemu nie

    Zakłądam, że w tym szeregu wskażesz ten konkretny, który normuje sposób
    adresowania wezwania skierowanego do osoby prawnej :-)

    > większej
    >
    > masz pełną rację ale jest zawsze jakieś ale ;)

    Wiesz, jak się chce uderzyć psa, to kij sie zawsze znajdzie.

  • 20. Data: 2010-12-30 21:57:58
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    > Zakłądam, że w tym szeregu wskażesz ten konkretny, który normuje sposób
    ^^^^^^^^
    Po czym psa rozpoznać? ;PPPP

    > Wiesz, jak się chce uderzyć psa, to kij sie zawsze znajdzie.

    Bez urazy.