  • 1. Data: 2008-09-24 19:12:52
    Temat: Co pisac w umowie
    Od: r...@o...pl

    Czesta praktyka jest korespondencyjne podpisywanie umow - strona A
    drukuje umowe i
    wysyla stronie B do podpisu.

    No ale w umowie zwyczajowo pisze sie miejsce i date zawarcia umowy.
    Przy zawieraniu umowy osobiscie, nie ma problemu. A co zrobic w
    przypadku
    takiego korepsondencyjnego zawarcia kontraktu?

    Pol biedy jesli taka kartka to potwierdzenie zawartej umowy, wtedy
    data zawarcia umowy
    jest konkretna - dzien dogadania sie stron, ale i tak nie wiadomo w
    jakiej miejscowosci
    ta umowa zostala zawarta.

    Gorzej, gdy umowa musi byc zawarta na pismie(np przeniesienie
    majatkowych praw autorskich),
    wtedy bez podpisu obu stron nie ma umowy, wiec wychodzi mi na to ze
    data zawarcia umowy
    jest data podpisu strony B - i to strona B powinna uzupelnic ta date
    na papierze?
    No i dalej pozostaje problem w ktorej miejscowosci ta umowe zawarto.

    Problem moze wydumany, ale musi byc jakas "dobra praktyka" na takie
    sytuacje?

  • 2. Data: 2008-09-25 12:21:48
    Temat: Re: Co pisac w umowie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Uzytkownik <r...@o...pl> napisal
    > No ale w umowie zwyczajowo pisze sie miejsce i date zawarcia umowy.
    > Przy zawieraniu umowy osobiscie, nie ma problemu. A co zrobic w
    > przypadku
    > takiego korepsondencyjnego zawarcia kontraktu?

    Przy podpisie kazdej ze stron wpisuje sie miejsce i/lub date.
    IMHO wtedy data zawarcie jest data zlozenia pózniejszego podpisu.