    From: "Robert Nietupski" <n...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Co oznacza -"stosuje sie odpowiednio" i jeszcze pare...
    Date: Mon, 3 Mar 2003 01:06:52 +0100

    Witam serdecznie grupowiczow.

    Dotej pory sobie radzilem sam w procesie ze swoim pracodawca i armia jego
    prawnikow.
    Wygralem w pierwszej instancji.
    Prawnicy napisali apelacje, gdzie pkt. 2 brzmi:
    "naruszenia prawa materialnego (art. 55 par 2 zd. 2 k.p.) poprzez jego
    niezastosowanie
    w wyniku czego w sposób bezzasadny uwzględniono żądania pozwu"
    Owy par. 2 brzmi:
    "Oświadczenie pracownika o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia
    powinno nastąpić na piśmie,
    z podaniem przyczyny uzasadniającej rozwiązanie umowy. Przepis art. 52 § 2
    stosuje się odpowiednio."

    i tutaj proszę o pomoc, co rozumieć przez "...stosuje się odpowiednio"?

    Zaznaczam, iż wypowiedzenie nastąpiło na piśmie z podaniem przyczyny. Nie
    rozumiem o co chodzi
    z tym "stosuje się odpowiednio" i w jaki to sposób zostało naruszone prawo
    materialne?

    Jeszce jedno pytanko...
    Pozew przeciwko osobie fizycznej prowadzącej DG o wynagrodzenie i
    odszkodowanie.
    Do sprawy zostaje dopuszczony pełnomocnik procesowy, którego pełnomocnictwo
    zostaje
    podpisane przez pełnomocnika Pozwanej - męża uwidocznionego w dokumentach
    firmy
    jako pełnomocnik.
    Pełnomocnictwo podpisane tak: "z up. Imię i Nazwisko" i pieczątka firmowa.
    Czy możliwy jest taki błąd Sądu i nadużycie (niewiedza, głupota, przekręt)
    pełnomocnika
    procesowego? (ciekawe kto mu placi? Pozwana czy mąż pozwanej? ;))
    Jakbym wiedział, że tak można, to bratu udzieliłbym pełnomocnictwa, żeby
    udzielił pełnomocnictwa
    adwokatowi, który by mnie reprezentował w sądzie, a póżniej żeby wziął na
    mnie jeszcze kredyt w banku...

    Może się mylę. Czy to co wyżej napisałem mam sens?
    Czy w prazypadku jak podniosę tę kwestię na rozprawie, cały proces wróci do
    "rejonówki" i
    zacznie się od początku, czy tylko "okręgówka" odrzuci apelcję jako
    wniesioną przez osobę
    nie mającą "umocowania" (tak to się chyba nazywa).

    Pozdrawiam grupowiczów i przepraszam, jeśli napisałem "nieskładnie".
    Jest to mój pierwszy post na grupie.
    Robert