    From: "ag" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Co mam zrobić...
    Date: Wed, 13 Sep 2006 13:16:00 +0200

    53.html
    "[..]Pracę nad znowelizowaną dwa tygodnie temu ustawą samorządową toczyły
    się w ekspresowym tempie. Posłowie za wszelką cenę chcieli zmienić sposób
    przeliczania głosów na mandaty, który byłby korzystny dla rządzącej
    koalicji. Udało się. Tyle że poprawiona ustawa zawiera koszmarny błąd, na
    który w gonitwie po władzę nie zwrócili uwagi parlamentarzyści. Chodzi o
    artykuły niedopuszczające do udziału w wyborach samorządowych osób, które w
    rok od wyborów - ogłoszonych na 12 listopada br. - zmieniły miejsce
    zameldowania i tym samym znalazły się w innym okręgu wyborczym. [...]
    Państwowa Komisja Wyborcza próbuje ratować sytuacje na własną rękę, bo
    posłowie robić już tego nie zamierzają. Członkowie lokalnych komisji
    wyborczych dostaną informacje o orzeczeniu Trybunału, do którego należy się
    dostosować."

    Co mam zrobić gdy nie pozwolą mi głosować? Gdy komisja stwierdzi że ją
    interesuje wyłącznie ustawa, lub gdy po prostu znając moje sympatie
    polityczne przewodniczący komisji odmówi wydania karty bo sam popiera inną
    niż ja opcję?
    p;
    aga