  • 1. Data: 2005-02-20 11:04:09
    Temat: Co jest lepsze -darowizna,spadek,testament
    Od: "Wnuk" <m...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie otóz spotkała mnie ku mojemu zaskoczeniu pewna
    sytuacja .Otórz moja Babcia wraz z Dziadkiem postanowili przepisać na mnie
    swoje własnościowe mieszkanie plus garaz wiem ze nie spodoba sie to ich
    dzieciom ale jako kedyny wnuk mieszkam z nimi opiekuje sie nimi i taka jest
    ich wola.Dlatego pytam sie moze ktoś miał podobną sytuację jaki akt prawny
    zastosować aby dzieci dziadków oraz inne osoby nie mogły zakwestionować
    dokumentu w którym bedzie ,że na moje nazwisko zostaje przekazane mieszkanie
    plus garaż moich dziedków.Za pomoc serdecznie dziekuję.
    P.S Oczywiscie nadal sprawuje opieke nad moimi dziadkami a zając mieszkanie
    zamierzam dopiero po ich śmierci.

  • 2. Data: 2005-02-20 11:16:26
    Temat: Re: Co jest lepsze -darowizna,spadek,testament
    Od: "xmarcel" <x...@b...pl>

    Użytkownik "Wnuk" <m...@p...onet.pl> .Dlatego pytam sie
    moze ktoś miał podobną sytuację jaki akt prawny
    > zastosować aby dzieci dziadków oraz inne osoby nie mogły
    zakwestionować

    darowizne z zapisana sluzebnoscia na rzecz Dziadkow.
    jezeli bylby testament to dzieci mialyby prawo do zachowku.

    pozdro
    xmarcel

  • 3. Data: 2005-02-20 12:56:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wnuk wrote:
> [...]
    > plus garaż moich dziedków.Za pomoc serdecznie dziekuję.
    > P.S Oczywiscie nadal sprawuje opieke nad moimi dziadkami a zając mieszkanie

    Darowiznę na ciebie.
    Musicie się wszyscy pofatygować do notariusza.
    Aby dziadkowie nie wylądowali na dworze w którymś momencie, bo na
    przykład tobie się odechce już nimi opiekować powinni zapisać służebność.

  • 4. Data: 2005-02-20 18:48:59
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Wnuk" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > plus garaż moich dziedków.Za pomoc serdecznie dziekuję.
    > P.S Oczywiscie nadal sprawuje opieke nad moimi dziadkami a zając

    Najrozsądniej byłoby sporządzić testament. Każdy z dziadków osobno na
    Ciebie.
    W przypadku darowizny - powinien być zapis o dożywociu na rzecz obojga
    dziadków.

    Gdy chodzi o zachowek to przysługuje on uprawnionym osobom bez względu na to
    czy będzie testament czy darowizna. Oczywiście gdy o to wystąpią przed
    upływem trzech lat od otwarcia spadku.

  • 5. Data: 2005-02-20 22:41:10
    Od: "wnuk" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > czy będzie testament czy darowizna. Oczywiście gdy o to wystąpią przed

    Teraz to ja juz nic nie rozumiem znaczy nawet jak zrobią darowizne to w
    przypadku smierci jednego lub obojga bede musiał kogos spłacać np synow i
    córki?

  • 6. Data: 2005-02-20 23:04:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    wnuk wrote:

    > Teraz to ja juz nic nie rozumiem znaczy nawet jak zrobią darowizne to w
    > przypadku smierci jednego lub obojga bede musiał kogos spłacać np synow i
    > córki?

    Też nie tak prosto i nie tak do końca.
    Osobom, które nie dostały w testamencie niczego należy się zachowek
    czyli połowa tego co by dostały w przypadku gdy dostały :)

    W przypadku darowizny "tuż przed śmiercią" pozostałe osoby mogą walczyć
    o potraktowanie tego tak jakby im się od tego należał zachowek.
    Czyli coś im jednak będziesz musiał odpalić.
    Nie pamiętam jak jest zdefiniowane "tuż przed śmiercią" ale jakaś data
    10 lat chodzi mi po głowie.

  • 7. Data: 2005-02-21 09:13:04
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    Małgorzata i Eugeniusz na pl.soc.prawo w poscie
    <cvam19$4e5$1@news.onet.pl> napisał(a):

    > Gdy chodzi o zachowek to przysługuje on uprawnionym osobom bez względu
    > na to czy będzie testament czy darowizna. Oczywiście gdy o to wystąpią
    > przed upływem trzech lat od otwarcia spadku.

    w kazdej sytuacji??

    --
    pozdrawiam, xmarcel