    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co jest lepsze -darowizna,spadek,testament
    Date: Sun, 20 Feb 2005 17:04:29 -0600

    wnuk wrote:

    > Teraz to ja juz nic nie rozumiem znaczy nawet jak zrobią darowizne to w
    > przypadku smierci jednego lub obojga bede musiał kogos spłacać np synow i
    > córki?

    Też nie tak prosto i nie tak do końca.
    Osobom, które nie dostały w testamencie niczego należy się zachowek
    czyli połowa tego co by dostały w przypadku gdy dostały :)

    W przypadku darowizny "tuż przed śmiercią" pozostałe osoby mogą walczyć
    o potraktowanie tego tak jakby im się od tego należał zachowek.
    Czyli coś im jednak będziesz musiał odpalić.
    Nie pamiętam jak jest zdefiniowane "tuż przed śmiercią" ale jakaś data
    10 lat chodzi mi po głowie.