  • Data: 2020-12-23 19:54:39
    Temat: Co dalej z tym zrobić?
    Od: Grzegorz Dobrosielski <G...@n...mam.adresu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzień dobry,

    Zostałem oszukany przez sprzedawcę telefonu (sklep). Rok temu sprzedano
    mi telefon (Samsung) z dystrybucji rumuńskiej, o czym nie wiedziałem.
    Ponadto, namówiono mnie na dodatkowe ubezpieczenie, które wykupiłem.
    W dokumencie ubezpieczenia była pozycja 'gwarancja producenta'.
    Po niecałym roku telefon zaczął się psuć. Przekazałem dwa razy telefon
    do sklepu, ale naprawy okazały się nieskuteczne.

    Zapytałem firmę Samsung o ważność takiej karty gwarancyjnej.
    Samsung odpowiedział, że telefony spoza oficjalnej, krajowej
    dystrybucji nie są naprawiane w ramach gwarancji w firmowym serwisie.
    Aby tak było, musi być spełnionych kilka warunków: np. pierwszy,
    rumuński dokument zakupu. Problemem, jak poinformowano, może być brak
    części w lokalnym serwisie.

    Po dwóch nieskutecznych naprawach, w ramach rękojmi, wystąpiłem
    oficjalnie do sklepu o odstąpienie od umowy i zwrot kwoty zakupu.
    W imieniu sklepu odpowiedziała kancelaria prawna, że sklep nie wyraża
    zgody na odstąpienie od umowy.

    Podsumowując:
    - dwie nieudane naprawy
    - wprowadzenie w błąd
    - niezgodny z prawdą zapis 'gwarancja producenta'

    Jak mogę dalej skutecznie dochodzić swoich praw?
    Co teraz z tym zrobić? UOKiK? Sąd?

    Poproszę o sugestie.

    Dziękuję za ewentualne podpowiedzi,
    Grzegorz