eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo dalej z tym zrobić? › Co dalej z tym zrobić?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!aioe.org!wxQM9P
    jEoEXHLTxzHWvSXA.user.gioia.aioe.org.POSTED!not-for-mail
    From: Grzegorz Dobrosielski <G...@n...mam.adresu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Co dalej z tym zrobić?
    Date: Wed, 23 Dec 2020 19:54:39 +0100
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 33
    Message-ID: <rs03pd$jfi$1@gioia.aioe.org>
    NNTP-Posting-Host: wxQM9PjEoEXHLTxzHWvSXA.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.10.0
    Content-Language: pl-PL
    X-Mozilla-News-Host: news://news.Aioe.org:119
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:805446
    [ ukryj nagłówki ]

    Dzień dobry,

    Zostałem oszukany przez sprzedawcę telefonu (sklep). Rok temu sprzedano
    mi telefon (Samsung) z dystrybucji rumuńskiej, o czym nie wiedziałem.
    Ponadto, namówiono mnie na dodatkowe ubezpieczenie, które wykupiłem.
    W dokumencie ubezpieczenia była pozycja 'gwarancja producenta'.
    Po niecałym roku telefon zaczął się psuć. Przekazałem dwa razy telefon
    do sklepu, ale naprawy okazały się nieskuteczne.

    Zapytałem firmę Samsung o ważność takiej karty gwarancyjnej.
    Samsung odpowiedział, że telefony spoza oficjalnej, krajowej
    dystrybucji nie są naprawiane w ramach gwarancji w firmowym serwisie.
    Aby tak było, musi być spełnionych kilka warunków: np. pierwszy,
    rumuński dokument zakupu. Problemem, jak poinformowano, może być brak
    części w lokalnym serwisie.

    Po dwóch nieskutecznych naprawach, w ramach rękojmi, wystąpiłem
    oficjalnie do sklepu o odstąpienie od umowy i zwrot kwoty zakupu.
    W imieniu sklepu odpowiedziała kancelaria prawna, że sklep nie wyraża
    zgody na odstąpienie od umowy.

    Podsumowując:
    - dwie nieudane naprawy
    - wprowadzenie w błąd
    - niezgodny z prawdą zapis 'gwarancja producenta'

    Jak mogę dalej skutecznie dochodzić swoich praw?
    Co teraz z tym zrobić? UOKiK? Sąd?

    Poproszę o sugestie.

    Dziękuję za ewentualne podpowiedzi,
    Grzegorz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1