  • Data: 2003-06-25 19:43:42
    Temat: Chcą mnie oszukać z urlopem, czy takie mamy prawo????
    Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Czytałam kodeks pracy, ale jest dla mnie ciężki do zrozumienia i jeżeli ktoś
    mógłby odpowiedzień na mój problem to będę wdzięczna. We wrześniu zaczęłam
    pierwszą pracę (skończyłam studia). Do końca roku pracowałam u jednego
    pracodawcy, czyli cztery miesiące, nie nabyłam więc praw do urlopu. Od
    stycznia pracuję u drugiego pracodawcy i umowa kończy mi się z końcem
    sierpnia. W czasie rozmowy o urlopie (teraz pod koniec czerwca) szef
    poinformował mnie (bo to nie można nazwać rozmową), że urlop z poprzedniego
    miejsca pracy mi przepadł, a mi po pół roku przepracowania u niego należy się
    10 dni i będziemy miec rozliczony urlop za cały okres pracy tj do sierpnia.
    Ponad to te 10 dni mam wziąc w dwóch ratach po 5 dni pod koniec każdego
    wakacyjnego miesiąca. To chyba nie jest w porządku. Może ktoś mi powie jak
    wygląda ta sytuacja w świetle kodeksu pracy i ewnetualnie na jakie artykuły
    moge się powołać w czasie rozmowy. Dziękuję za pomoc.