  • 61. Data: 2011-03-18 19:38:04
    Temat: Re: [CROSS-POST] Sprzedawcę "legalnego" softu
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Jak dla mnie logiczne, sensowne. Wystarczy tylko wyłączyć system Mi Się
    > Należy.

    Dla niewolników zawsze jest logiczne gdy ich dymają.
    I jeszcze uważają, że tak powinien być świat urządzony!

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 62. Data: 2011-03-18 20:55:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.03.2011 18:22, Skrypëk pisze:

    > W jakim celu?

    Żebyś konkretnie odniósł się to tego rzekomego "wszędzie".

  • 63. Data: 2011-03-18 21:24:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Zakładając, że mówimy o Windows OEM, to taniej, bo masowo sprzedawane
    > producentom, a nie detalicznie. Wsparcie techniczne ma takie samo, jak

    Och, czyli jak ktoś hurtowo kupi cukier, sprzeda go detaliście w ramach
    promocji z np. cytrynami, to ten detalista nie ma już prawa odsprzedać
    cukru po cenie hurtowej?

    > wersja BOX. Po aktywacji przysługują ci te same poprawki bezpieczeństwa
    > i te same dodatki.

    Poprawki to nie jest wsparcie tylko naprawianie błędów.

    > Bo to nie jest porównanie 1:1. Możesz odsprzedać przed seansem, czyli na
    > warunkach sprzedawcy.

    Którego?

    > W przypadku omawianym Windows OEM też możesz, ale
    > ze sprzętem. Inny rodzaj uwarunkowań.

    Sprzęt się rozsypał. Kupujący dostał złom i go wyrzucił.

    > A co jeśli dostaniesz imienne zaproszenie na seans? Albo bilet tańszy,
    > ale ważny tylko z legitymacją studencką? Też będziesz jęczał, że kupiłeś
    > od studenta taki bilet i że on miał prawo sprzedać, ty miałeś prawo
    > kupić , a teraz nie chcą cię wpuścić na koncert?

    Analogia z biletem jest generalnie błędna. Windows po jednym
    uruchomieniu z reguły nadal działa.

    [ciach]

    > No jasne... Jakby... Po pierwsze Tusk prawda, bo widziałem już ludzi
    > warezujących soft za 10zł.

    Widziałeś? I co zrobiłeś?

    > Po drugie: jak ci się nie podoba, nie kupuj.

    Łatwo powiedzieć... Windows na siłę wciskane dzieciakom w szkołach.
    Programy urzędowe pisane celowo pod "jedynie słuszny" system.

    Z różnych względów byłem zmuszony do użycia od czasu do czasu tego
    badziewia... Cóż, odkupiłem stary komputer z OEMową wersją XP Pro.
    Komputer uległ uszkodzeniu, naprawie i modernizacji. I mam w nosie, co
    sobie mikrosyf o tym myśli.

    > A nie narzucaj sprzedawcy swoich warunków.

    Tylko że ten sprzedawca działa w warunkach de facto monopolu.

    > Właściciel wycenia swoją
    > ofertę, ty ją akceptujesz albo nie i już.

    Gdyby gra była uczciwa, złego słowa bym nie powiedział. Ale te łobuzy
    kupują ustawy i sprzedają (jak twierdzą) sam zapach kiełbasek, choć
    ludzie kupowali jedzenie.

    > Się ludzie nauczyli, że Im Się Należy. Jak cię nie stać na Windowsa,
    > używaj linuksów.

    Stać mnie. Ale nie będę naciągaczy sponsorował.

    > Są darmowe lub tanie rozwiązania dla biednych, a jak ktoś chce luksusów,
    > niech płaci.

    ROTFL

    Windows i "luksus"...

  • 64. Data: 2011-03-18 21:28:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > E tam, u nas grają ten sam film dłużej. To co idziesz na film, a potem
    > mi odsprzedajesz bilet i ja wchodzę następnego dnia? Nie. Kupiłeś bilet

    A jak kupię ten bilet, to potem ja sam mogę wejść z tym biletem po raz
    drugi, hmm?

    > z prawem do jednorazowego obejrzenia filmu. Analogicznie kupujesz system

    Nie, ja wynająłem miejsce na sali na określony czas i z określona oprawą
    audiowizualną.

    > z prawem do używania tylko z danym sprzętem.

    Tylko że umowę licencyjną podpisuje dystrybutor sprzętu.

    > Jak dla mnie logiczne, sensowne.

    Podobnie jak Prawa Zaboru.

    > Wystarczy tylko wyłączyć system Mi Się
    > Należy.

    U ciebie zbyt dobrze działa system "See No Evil, Hear No Evil".

  • 65. Data: 2011-03-18 23:02:20
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Arek wrote:

    > A wiesz chociaż kto jest licencjobiorcą w przypadku OEM?

    Wiem.

  • 66. Data: 2011-03-18 23:05:35
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Nie, ja wynająłem miejsce na sali na określony czas i z określona
    > oprawą audiowizualną.

    Lub nabywasz komputer z prawem do używania oprogramowania na nim.

    > Tylko że umowę licencyjną podpisuje dystrybutor sprzętu.

    I od niego nabywasz prawo ww.

    > U ciebie zbyt dobrze działa system "See No Evil, Hear No Evil".

    Raczej Have No Reason.

  • 67. Data: 2011-03-18 23:09:27
    Od: Arek <a...@e...net>

    > W dniu 2011-03-19 00:02, Skrypëk pisze:
    > W dniu 2011-03-19 00:02, Skrypëk pisze:
    > Wiem.

    Udowodnij. Powiedz kto jest licencjobiorca w przypadku OEM.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 68. Data: 2011-03-18 23:18:58
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Och, czyli jak ktoś hurtowo kupi cukier, sprzeda go detaliście w
    > ramach promocji z np. cytrynami, to ten detalista nie ma już prawa
    > odsprzedać cukru po cenie hurtowej?

    Oprogramowanie na licencji OEM to nie jest cukier ani cytryna.

    > Poprawki to nie jest wsparcie tylko naprawianie błędów.

    Może u sprzedawców cytryn i cukru.

    > Którego?

    Uczciwego.

    > Sprzęt się rozsypał. Kupujący dostał złom i go wyrzucił.

    Kupiłeś rozsypany sprzęt? Po co?

    > Analogia z biletem jest generalnie błędna. Windows po jednym
    > uruchomieniu z reguły nadal działa.

    Licencja system buildera to licencja na produkcję jednego komputera z
    oprogramowaniem a nie na uruchamianie.

    > Tylko że ten sprzedawca działa w warunkach de facto monopolu.

    Nieucziciwy sprzedawca komputerów instalujący Windowsy bez uprawnienia,
    podczas gdy uczciwi płacą?
    De srakto a nie monopol.

    > Gdyby gra była uczciwa, złego słowa bym nie powiedział.

    Jest, ale ty nie znasz zasad.

    > Stać mnie. Ale nie będę naciągaczy sponsorował.

    Niesponsorowanie a nieautoryzawana sprzedaż to nie to samo.

    > ROTFL
    >
    > Windows i "luksus"...

    Widać luksus, bo bardzo ci zależy by za niego nie płacić.

  • 69. Data: 2011-03-18 23:44:14
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Arek wrote:

    > Udowodnij. Powiedz kto jest licencjobiorca w przypadku OEM.

    W przypadku pakietu system buildera czy w przypadku gotowego systemu?

  • 70. Data: 2011-03-18 23:53:07
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    ["Followup-To:" header set to pl.pregierz.]

    > Tylko że analogia jest bez sensu, bo seans filmowy jest "towarem"
    > jednorazowym.

    Jest po prostu usługą.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski