  • 21. Data: 2007-09-01 11:32:44
    Temat: Re: CBA
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Sat, 01 Sep
    2007 11:34:36 +0200, Marcin [3M] zeznał(a):

    > Art 13. p:
    > 3. Funkcjonariusze CBA wykonują czynności tylko w zakresie właściwości CBA i
    > w tym zakresie przysługują im uprawnienia procesowe Policji, wynikające z
    > przepisów ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks postępowania karnego.

    Jeśli to jest "takie sama prawa jak policja..."
    Ty chyba policji nie doceniasz. ;)
    Poza tym tu jest mowa tylko o uprawnieniach procesowych z kpk.
    czyli glupiego mandatu juz wystawic nie mogą ;)
    Czyli odesłanie do policji jest jednak nietrafione.
    QED

    > A jeżeli nie, to ustawa o CBA mówi to samo, co ustawa o policji:
    > Różnica jest taka, że tu mamy rozporządzenie premiera, a tam ministra
    > s.w. W określonych przypadkach (łączne działania CBA i policji) może
    > więc trzeba obu..

    Wpisali im to samo w ustawę w ramach ścigania "korupcji" - zresztą
    określonej szerzej niż w kk.
    Z czego wynika wniosek, że CBA moze prowadzic postępowania w sprawach nie
    będących przestępstwami.
    No ale oczywiscie jest to Prawe i Sprawiedliwe, bo minister tak powiedział.

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 22. Data: 2007-09-01 12:10:52
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Sat, 1 Sep 2007 13:01:45 +0200, od Marcin [3M] :

    > Czy tak powinien wyglądać, według ciebie, wyglądać obieg informacji? Idziesz
    > czy dzwonisz do oficera BOR-u? Może polecony albo faks? Z kim rozmawiasz? Z
    > szefem BOR-u (pardon, to był chyba Kaczmarek)? Z dowódcą? Którym? Czy
    > przypisanie ich do konkretnych spraw nie jest niejawne? Co powiedzieć? Jak
    > kogoś będą podsłuchiwać, to olejcie to? Tak to działa?
    > Czy taka forma załatwienia sprawy jest zgodna z prawem - szczególnie że
    > Kaczmarek funkcjonował jako normalny minister, z nie podejrzany w sprawie?

    Być może funkcjonariusz BOR został zwerbowany przez CBA w celu wykonania
    misji podsłuchu i to BORowik w zasadzie powinien zameldowac, że zgłosił się
    do niego agent CBA z taką "prośbą", a jesli drogą słuzbową, to przez szefa
    BOR do szefa ochrony osoby, a ten do dowódcy drużyny ochraniającej.
    Zresztą dzisiejsze techniki inwigilacyjne są tak nowoczesne, ze
    podsłuchanie komórki to żaden problem, a podsłuchiwanie pomieszczenia wcale
    nie zależy od umieszczenia tam pluskwy.

    W przypadku zatrzymania osoby ochranianej przez BOR, to oczywiście nie
    wchodzą w grę żadne gwałtowne dynamiczne akcje, typu zajechanie drogi
    kolumnie (jednemu pojazdowi) bo wtedy nie obyłoby się bez strzelaniny,
    gdzie ofiary śmiertelne byłyby pewne. Najlepiej najpewniej zatrzymywać w
    domu, przed zatrzymaniem zlokalizować ochronę BOR, wyjaśnić im co i jak i
    wchodzić.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net

  • 23. Data: 2007-09-01 13:35:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lub przejęcia przedmiotów pochodzących z przestępstwa, ulegających
    > przepadkowi albo których wytwarzanie, posiadanie, przewożenie lub obrót
    > są zabronione, a także przyjęciu lub wręczeniu korzyści majątkowej.
    > 2. Szef CBA może zarządzić, na czas określony, czynności wymienione w
    > ust. 1, po uzyskaniu pisemnej zgody Prokuratora Generalnego, którego
    > bieżąco informuje o przebiegu tych czynności i ich wyniku.
    >
    > wynika, że
    >
    > 1) CBA nie ma prawa stosować prowokacji wobec pewnych osób?
    > 2) O działaniach CBA może wiedzieć WYŁĄCZNIE Prokurator Generalny?

    Z tego co napisałeś, to nie wynika.

    Ad. 1: Wobec których osób stosować prawa nie ma?
    Ad. 2: Czemu 'WYŁĄCZNIE"?

  • 24. Data: 2007-09-01 13:38:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:fba2t5$htt$2@inews.gazeta.pl...

    > wynika z tego ze
    > 1. bylo to podzeganie

    Do czego?

    > 2. ziobro jest przestepca (to on dokonal pierwszych przeciekow)

    Też zwolennikiem Ziobry nie jestem, tym nie mniej nijak z powyższego nie
    wynika, że on popełnił jakiekolwiek przestępstwo. Informację miał prawo
    przekazać każdej osobie posiadającej stosowny certyfikat bezpieczeństwa, o
    ile wiązało się to z wykonywanymi przez nią obowiązkami służbowymi.

    > 3. mialo miejsce falszowanie dokumebtow (moga sfalszowac tylko dokumenty
    > 'tozsamosci' )

    A z czego ty wynika Twoim zdaniem?

  • 25. Data: 2007-09-01 14:23:18
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:fba2t5$htt$2@inews.gazeta.pl...

    > Do czego?

    do popelnienia przestepstwa (byl juz o tym watek)

> [...]
    > przekazać każdej osobie posiadającej stosowny certyfikat bezpieczeństwa,
    > o ile wiązało się to z wykonywanymi przez nią obowiązkami służbowymi.

    ale przekazanie informacji moze sie odbyc wtedy gdy jest to NIEZBEDNE, a
    na pewno nie jest niezbedne przekazywanie informacji co kto jak i
    dlaczego, wystarczylo powiadomic ze odpowiednie sluzby dokonaja zarzymania.

    > A z czego ty wynika Twoim zdaniem?

    no nie z tego co zapodam :)

    --
    Czy rzekomo nieskazitelny minister sprawiedliwości prokurator generalny
    Zbigniew Ziobro brutalnie zamordował młodą kobietę? Czy naprawdę dokonał

  • 26. Data: 2007-09-01 14:30:43
    Od: "Marcin [3M]" <m...@l...pl>

    > do popelnienia przestepstwa (byl juz o tym watek)
    Czyli co? CBA łaziło i szukało dojścia do kogoś kto im odorlni działkę? W
    Suwałkach czy jeszcze gdzieś? I wiedzieli, że sprawa dotrze do samej
    Warszawy?

> [...]
    > na pewno nie jest niezbedne przekazywanie informacji co kto jak i
    > dlaczego, wystarczylo powiadomic ze odpowiednie sluzby dokonaja
    A ty wiesz, że nie było niezbędne, i sprawę tzreba było załatwić z BOR-em
    przy herbatce..

    > no nie z tego co zapodam :)
    Nie zapodasz bo?

  • 27. Data: 2007-09-01 15:03:07
    Od: "Marcin [3M]" <m...@l...pl>

    > Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co napisałeś, to nie wynika.
    >
    > Ad. 1: Wobec których osób stosować prawa nie ma?
    Ogólnie, skreslam "pewnych"
    > Ad. 2: Czemu 'WYŁĄCZNIE"?
    Bo na ten punkt ustawy o CBA powołuje się jeden polityków, oskarżając
    prokuratora generalnego o przeciek.

    Pozdrawiam
    Marcin [3M]

  • 28. Data: 2007-09-01 16:12:23
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Marcin [3M] napisał(a):

    > Czyli co? CBA łaziło i szukało dojścia do kogoś kto im odorlni działkę?
    > W Suwałkach czy jeszcze gdzieś? I wiedzieli, że sprawa dotrze do samej
    > Warszawy?

    'ktosia' zamien Na leppera i wtedy sie zgadza.

    > A ty wiesz, że nie było niezbędne, i sprawę tzreba było załatwić z
    > BOR-em przy herbatce..

    a do czego Kaczmarkowi miala byc potrzebna ta ifnromacja?
    Wystarczylo by wiedzial ze jest planowane zatrzymanie Pana X w zwiazku z
    popelnieniem przestepstwa i uprzedzil o tym BORowocw, wtajemniczanie go
    w cala sprawe nie jest niezbedne. Jest to dosyc logiczne.

    nie zapodam go

  • 29. Data: 2007-09-01 18:37:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:fbbskh$1t0$1@inews.gazeta.pl...

    > do popełnienia przestępstwa (byl juz o tym watek)

    Przemek! Zlituj się nade mną :-) Nie będę wszystkich wątków analizował w
    celu wydedukowania, o który Ci chodzi.

> [...]
    > na pewno nie jest niezbedne przekazywanie informacji co kto jak i
    > dlaczego, wystarczylo powiadomic ze odpowiednie sluzby dokonaja

    Nie wiem w jakim zakresie przekazał te informacje, więc nie zajmę
    stanowiska w tej sprawie. Generalnie nawet o tym, że mają zamiar
    zatrzymywać nikogo nie musieli informować. W zupełności wystarczyła
    informacja, że od tego i tego dnia od godziny tej i tej będziemy w tym
    rejonie prowadzić działania. Koordynatorem jest Iksiński tel. .... .
    Wówczas, jak dyżurny otrzymuje zgłoszenie o biegających kłusem kowbojach,
    to dzwoni do Iksińskiego i pyta, czy to jego ludzie ganiają tam. Jak nie to
    pacyfikuje (zresztą zawsze uprzedzając mimo wszystko "pacyfikatorów", że
    tam jakieś inne służby z bronią są, by się nie postrzelali na wzajem gdyby
    Iksiński był indolentem. Tu nic więcej nie potrzeba, ale i jest to
    jednocześnie niezbędne minimum bez którego może dojść do nieszczęścia.

  • 30. Data: 2007-09-01 18:39:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Bo na ten punkt ustawy o CBA powołuje się jeden polityków, oskarżając
    > prokuratora generalnego o przeciek.

    To powalający argument. Jak wiadomo w Polsce politycy są wysokiej klasy
    specjalistami od prawa :-))