eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Ustawa o CBA prawem mafijnym
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2007-08-31 22:32:47
    Temat: Ustawa o CBA prawem mafijnym
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Jak wynika wyraźnie z ustawy o CBA, głównym winowajcą przecieku o
    przestepczej akcji CBA wobec lidera Samoobrony był sam prokurator generalny
    Zbigniew Ziobro (Capo decina):
    Art 19
    2. Szef CBA może zarządzić, na czas określony, czynności wymienione w ust.
    1, po uzyskaniu pisemnej zgody Prokuratora Generalnego, którego bieżąco
    informuje o przebiegu tych czynności i ich wyniku.

    Ówczesny szef MSW Janusz Kaczmarek (Uomo d'onore) nie był niczym zobowiązany
    do zachowaniu tajemnicy o posiadanej od Ziobry wiedzy (Omerta), o
    zaplanowanej kryminalnej akcji syndykatu CBA godzącej w dobre imię
    Samoobrony. Tym bardziej Woszczerowicz nie miał obowiązku zachować w
    tajemnicy wiedzy (Omerta) o próbie wręczenia łapówki dla polityka
    (Tangente), i całej wiedzy, jaką posiadł o przestepczej działalności CBA.

    Ustawa o CBA jest prawem mafijnym i wbrew prawom człowieka ma w zamiarze
    chronić przestępców, działających w imieniu prawa syndykatu, chcących z
    niewinnych ludzi zrobić na zapotrzebowanie polityczne przestepców:

    Art. 17. 1. Przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych,
    podejmowanych przez CBA w celu rozpoznawania, zapobiegania i wykrywania
    przestępstw, a także uzyskania i utrwalenia dowodów przestępstw:
    1) określonych w art. 228-231, 250a, 258, 286, 296-297, 299, 310 § 1, 2 i
    4 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny;
    2) skarbowych, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. d, jeżeli
    wartość przedmiotu czynu lub uszczuplenie należności publicznoprawnej
    przekraczają pięćdziesięciokrotną wysokość minimalnego wynagrodzenia za
    pracę określonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002
    r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. Nr 200, poz. 1679, z 2004 r.
    Nr 240, poz. 2407 oraz z 2005 r. Nr 157, poz. 1314)
    - gdy inne środki okazały się bezskuteczne albo zachodzi wysokie
    prawdopodobieństwo, że będą nieskuteczne lub nieprzydatne, sąd, na pisemny
    wniosek Szefa CBA, złożony po uzyskaniu pisemnej zgody Prokuratora
    Generalnego, może, w drodze postanowienia, zarządzić kontrolę operacyjną.
    2. Postanowienie, o którym mowa w ust. 1, wydaje Sąd Okręgowy w Warszawie.
    3. W przypadkach niecierpiących zwłoki, jeżeli mogłoby to spowodować utratę
    informacji lub zatarcie albo zniszczenie dowodów przestępstwa, Szef CBA może
    zarządzić, po uzyskaniu zgody Prokuratora Generalnego, kontrolę operacyjną,
    zwracając się jednocześnie z wnioskiem do sądu, o którym mowa w ust. 2, o
    wydanie postanowienia w tej sprawie. Sąd wydaje postanowienie w przedmiocie
    wniosku w terminie 5 dni. W przypadku nieudzielenia przez sąd zgody, Szef
    CBA wstrzymuje kontrolę operacyjną oraz poleca niezwłoczne, protokolarne,
    komisyjne zniszczenie materiałów zgromadzonych podczas jej stosowania.
    4. W przypadku potrzeby zarządzenia kontroli operacyjnej wobec podejrzanego
    lub osoby będącej oskarżonym w innej sprawie, we wniosku Szefa CBA, o którym
    mowa w ust. 1, zamieszcza się informację o toczącym się wobec podejrzanego
    lub tej osoby postępowaniu.
    5. Kontrola operacyjna prowadzona jest niejawnie i polega na:
    1) kontrolowaniu treści korespondencji;
    2) kontrolowaniu zawartości przesyłek;
    3) stosowaniu środków technicznych umożliwiających uzyskiwanie w sposób
    niejawny informacji i dowodów oraz ich utrwalanie, a w szczególności treści
    rozmów telefonicznych i innych informacji przekazywanych za pomocą sieci
    telekomunikacyjnych.
    6. Kontrola operacyjna dokumentowana jest w formie protokołu w zakresie
    związanym ze sprawą.
    7. Wniosek Szefa CBA, o którym mowa w ust. 1, zawiera w szczególności:
    1) numer sprawy i jej kryptonim, jeżeli został jej nadany;
    2) opis przestępstwa z podaniem jego kwalifikacji prawnej;
    3) okoliczności uzasadniające potrzebę zastosowania kontroli operacyjnej,
    w tym stwierdzonej albo prawdopodobnej bezskuteczności lub nieprzydatności
    innych środków;
    4) dane osoby lub inne dane pozwalające na jednoznaczne określenie
    podmiotu lub przedmiotu, wobec którego stosowana będzie kontrola operacyjna,
    ze wskazaniem miejsca lub sposobu jej stosowania;
    5) cel, czas i rodzaj prowadzonej kontroli operacyjnej.
    8. Kontrolę operacyjną zarządza się na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.
    Sąd, o którym mowa w ust. 2, może, na pisemny wniosek Szefa CBA, złożony po
    uzyskaniu pisemnej zgody Prokuratora Generalnego, wydać postanowienie o
    jednorazowym przedłużeniu kontroli operacyjnej, na okres nie dłuższy niż
    kolejne 3 miesiące, jeżeli nie ustały przyczyny zarządzenia tej kontroli.
    9. W uzasadnionych przypadkach, gdy podczas stosowania kontroli operacyjnej
    pojawią się nowe okoliczności istotne dla zapobieżenia lub wykrycia
    przestępstwa albo ustalenia sprawcy i uzyskania dowodów przestępstwa, sąd, o
    którym mowa w ust. 2, na pisemny wniosek Szefa CBA, złożony po uzyskaniu
    pisemnej zgody Prokuratora Generalnego, może wydać postanowienie o kontroli
    operacyjnej przez czas oznaczony również po upływie okresów, o których mowa
    w ust. 8.
    10. Do wniosków, o których mowa w ust. 3, 8 i 9, stosuje się odpowiednio
    przepis ust. 7. Sąd przed wydaniem postanowienia, o którym mowa w ust. 3, 8
    i 9, zapoznaje się z materiałami uzasadniającymi wniosek, zgromadzonymi
    podczas stosowania kontroli operacyjnej zarządzonej w tej sprawie.
    11. Wnioski, o których mowa w ust. 1, 3, 8 i 9, sąd rozpoznaje jednoosobowo,
    przy czym czynności sądu związane z rozpoznawaniem tych wniosków powinny być
    realizowane w warunkach przewidzianych dla przekazywania, przechowywania i
    udostępniania informacji niejawnych oraz z odpowiednim zastosowaniem
    przepisów wydanych na podstawie art. 181 § 2 ustawy z dnia 6 czerwca 1997
    r. - Kodeks postępowania karnego. W posiedzeniu sądu może wziąć udział
    wyłącznie prokurator i wyznaczony przez Szefa CBA funkcjonariusz CBA.
    12. Podmioty wykonujące działalność telekomunikacyjną oraz podmioty
    uprawnione do wykonywania działalności pocztowej są obowiązane do
    zapewnienia na własny koszt warunków technicznych i organizacyjnych
    umożliwiających prowadzenie przez CBA kontroli operacyjnej.
    13. Kontrola operacyjna powinna być zakończona niezwłocznie po ustaniu
    przyczyn jej zarządzenia, najpóźniej jednak z upływem okresu, na który
    została wprowadzona.
    14. Szef CBA informuje Prokuratora Generalnego o wynikach kontroli
    operacyjnej po jej zakończeniu, a na jego żądanie również o przebiegu tej
    kontroli, przedstawiając zebrane w jej toku materiały.
    15. W przypadku uzyskania dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania
    karnego lub mających znaczenie dla toczącego się postępowania karnego Szef
    CBA przekazuje Prokuratorowi Generalnemu materiały zgromadzone podczas
    stosowania kontroli operacyjnej, w przypadku potrzeby z wnioskiem o
    wszczęcie postępowania karnego. W postępowaniu przed sądem, w odniesieniu do
    tych materiałów, stosuje się odpowiednio przepis art. 393 § 1 zdanie
    pierwsze ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks postępowania karnego.
    16. Zgromadzone podczas stosowania kontroli operacyjnej materiały, które nie
    stanowią informacji potwierdzających zaistnienie przestępstwa, podlegają
    niezwłocznemu, protokolarnemu, komisyjnemu zniszczeniu. Zniszczenie
    materiałów zarządza Szef CBA.
    17. Na postanowienia sądu w przedmiocie kontroli operacyjnej, o których mowa
    w ust. 1, 3, 8 i 9, Szefowi CBA przysługuje zażalenie. Do zażalenia stosuje
    się odpowiednio przepisy Kodeksu postępowania karnego.
    18. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, sposób
    dokumentowania kontroli operacyjnej oraz przechowywania i przekazywania
    wniosków i zarządzeń, a także przechowywania, przekazywania oraz
    przetwarzania i niszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania tej
    kontroli, uwzględniając potrzebę zapewnienia niejawnego charakteru
    podejmowanych czynności i uzyskanych materiałów oraz wzory stosowanych
    druków i rejestrów.

    I art. 19 ust.
    6. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, sposób
    przeprowadzania i dokumentowania czynności, o których mowa w ust. 1.
    Rozporządzenie powinno, uwzględniając niejawny charakter czynności, określić
    sposób przechowywania, przekazywania i niszczenia materiałów i dokumentów
    uzyskanych lub wytworzonych w związku z realizacją czynności, o których mowa
    w ust. 1, a także określać wzory stosowanych druków i rejestrów.
    http://www.cba.gov.pl/ustawa_o_cba.html

    Z ustawy tej syndykatu wynika, że premier (Capo dei capi) może w każdej
    chwili zarządzić zniszczenie materiałów i dokumentów, pozyskanych w
    przestepczy sposób na użytek likwidacji przeciwników politycznych.
    Do zachowania tajemnicy według tejże ustawy syndykatu PiS, zobowiązana jest
    tylko rada starszych (Cupola), której przewodniczy premier (Capo dei capi) i
    prokurator generalny (Capo decina).

    Że też barany z LPR i Samoobrony nie wiedziały z kim i co uchwalają? Akcja
    syndykatu CBA nie była akcja "Czyste ręce", skierowana przeciw skorumpowanym
    przeciwnikom (Mani pulite).

    boukun



strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1